• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • HimmelHav

Känner igen det där med att inte orka äta lika mycket på en gång. Får i mig hälften, sen känner jag bara böhha nä tack, när jag ser maten.

Har haft ont i huvudet ett par dar. Läste i boken jag skrev i när jag väntade nr 1. EXAKT den här veckan hade jag ont i huvudet då också!! Har väldigt sällan det annars. Lite spännande! Tar det som ett tecken på att liten mår bra därinne. Skönt med lördag imorrn! Även om vi får hem folk å det ska städas och lagas mat...

• Tokfrans

v.8 idag då. spydde än en gång imorse, har spytt i en vecka nu,  usch när går de över? och hungrig KONSTANT.. skit jobbigt ju Rynkar på näsan

• 89madds
    smurfsyster88 skrev 2013-06-13 00:01:10 följande:
    Jag har fått göra de, var så orolig talade om att jag haft missfall tidigare. Jag har vart inne på fyra kontroller denna graviditeten.

Ja fick inte :/ får gö privat isåfall :/
  • Potatis

Tokfrans: lider med dig! Har du tur så släpper det inom några veckor. Jag har precis blivit sjukskriven pga illamående/kräkningar och trötthet. Detta är INTE roligt. Inte fasen var det de här man väntade sig. Var är dom där stunderna då man får njuuuuuta och känns sig så vacker?! :-/

• Kramardig
    Tokfrans skrev 2013-06-14 10:34:39 följande:
    v.8 idag då. spydde än en gång imorse, har spytt i en vecka nu,  usch när går de över? och hungrig KONSTANT.. skit jobbigt ju 

Jag är inne på 6e eller 7e veckan. Med sonen mådde jag illa i 13 veckor totalt och spydde varje dag. Tänk på att det kan hålla i sig hela graviditeten, tyvärr. :/
  • Me2

Här är en till spyare. Har spytt tills de kommer ut med de andra två så jag kan inte se att denna skulle bli annorlunda

Däremot är jag extremt besviken på min BM som inte lyssnar på mig. Sist tappade jag mycket vikt i början och jag är rädd att jag gör det igen och vill därför test något bra direkt den här gången. Men det fick man minsann inte.
    Vill inte hamna i mat besattheten som blir när man känner pressen att man måste äta och gå upp i vikt och inte tappa mer, det är enormt psykiskt påfrestande att lyckas hålla inne spyan tillräckligt länge för att kroppen ska hinna ta upp något av maten

• popcornplaya

Haha rakade benen i duschen nyss och oj vad osmidig man blivit. Snart får jag sitta på en pall och göra det ;)

• Tokfrans
    Potatis skrev 2013-06-14 12:45:45 följande:
    Tokfrans: lider med dig! Har du tur så släpper det inom några veckor. Jag har precis blivit sjukskriven pga illamående/kräkningar och trötthet. Detta är INTE roligt. Inte fasen var det de här man väntade sig. Var är dom där stunderna då man får njuuuuuta och känns sig så vacker?! :-/
    jo tröttheten och latheten ska vi inte prata om jisses. Ser ut som fan här hemma, jag pallar inte haha mega disk med. får ta ett ryck snart :P
  • sunnydays

skönt att det inte bara är jag som får jätte mycke disk. orkar verkligen ingenting, behöver sitta still för att inte bli snurrig å må för illa så nu när sambon inte är hemma på några v så får de vara lite stökigare tills jag mår bättre.

• Tokfrans
    sunnydays skrev 2013-06-14 15:32:44 följande:
    skönt att det inte bara är jag som får jätte mycke disk. orkar verkligen ingenting, behöver sitta still för att inte bli snurrig å må för illa så nu när sambon inte är hemma på några v så får de vara lite stökigare tills jag mår bättre.
    ja eller hur, skit jobbigt att bara stå upp eller gå.
    Just nu är soffan min bästa vän och tvn :) 
Svar på tråden BF januari 2014