• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Veronica76
    Mymemlan skrev 2013-06-12 16:55:49 följande:
    Har en fundering! :) 
    Vad tänker ni om amning och flaskmatande med ersättning alt bröstmjölk?

Jag vill gärna amma om det går, med sonen gick det bara 1½/2 månader och sen totalvägrade han genom att bara tokskrika.  

Jag hoppas på att kunna amma denna gång.

Sonen och jag var inte kompatibla så där blev det flaskmatning, använde bröstpump i 6,5 månad. Blev en del ersättning periodvis då han ökade mängden innan brösten hängde med = )

Men har redan nu bestämt att om inte amning fungerar så kommer jag inte att pumpa så länge denna gång, förstår inte hur jag orkade då så här i efterhand. Varje gång han hade ätit och sov så var det bara att koppla upp sig och pumpa och jag blev väldigt låst och inte kunde vara lika flexibel som de som ammade. 

Men hoppas verkligen på att det ska fungera med denna!

Var på inskrivning i tisdags och fick redan igår kallelse till både KUB och RUL så den 3/7 ska vi iväg på KUB och hoppas på att det gåt bra även denna gång!            
  • Chaplin89

Väntar med spänning på kallelse till KUB, var till bm i tisdags och tog prover så det borde inte dröja så länge :)

Ang ammning så hoppas jag också kunna amma denna gång. Med sonen funkade det sådär... Sen var det totalt slut eftersom jag fick inflammation i en tandrot som krävde dunderkur med smärtlindring och antibiotika :( 3 månader stretade vi ändå på med mycket gråt och tandgnisslan... När vi sen började med flaska och ersättning blev det så mycket bättre!!

• emson81

Jag är i V.9 nu och har hela denna vecka mått pyton, jag har inte ens klarat av att gå till jobbet. Mår illa konstant trots att jag tar postafen morgon och kväll. Jag kräks inte men är hungrig och illamående hela tiden...

Jag älskar att jag är gravid och att Bebben finns i mig...men det här var inge roligt alls :(

Jag kan inte säga till chefen min heller varför jag är borta, måste vänta ett tag med det känner jag.

Tips mot illamåendet någon?

• Patricia1984
    emson81 skrev 2013-06-13 10:57:57 följande:
    Jag är i V.9 nu och har hela denna vecka mått pyton, jag har inte ens klarat av att gå till jobbet. Mår illa konstant trots att jag tar postafen morgon och kväll. Jag kräks inte men är hungrig och illamående hela tiden...

Jag älskar att jag är gravid och att Bebben finns i mig...men det här var inge roligt alls :(

Jag kan inte säga till chefen min heller varför jag är borta, måste vänta ett tag med det känner jag.

Tips mot illamåendet någon?
    Jag mår också illa och måste äta ofta. Har inte kräkts men denna konstanta känsla är obehaglig. Man blir så sänkt. Jag försöker äta lätta saker, så som frukter, sallader och sushi.
  • emson81

Ja man blir väldigt sänkt...men man vill ju inte va hemma från jobbet heller...för att vara gravid är inte att vara sjuk som alla alltid säger :)

men känner mig sjuk just nu :(

• sunnydays
    emson81 skrev 2013-06-13 11:02:22 följande:
    Ja man blir väldigt sänkt...men man vill ju inte va hemma från jobbet heller...för att vara gravid är inte att vara sjuk som alla alltid säger :)

men känner mig sjuk just nu :(
    Jag äter lergigan och bvitamin. Så har jag på mig seaband. Så äter jag ofta.
    Mår endå illa ibland, men hjälper mycke. Förut kunde jag inte röra mig eller prata utan att kräkas. Nu kräks jag bara ibland och mår bättre där emellan.
  • JochD

Är det nån mer som känner att de inte kan äta Någonting övehuvudtaget? Har prövat bra mat, dålig mat, men vad jag än försöker med så känns det som om jag tvingar i mig kattmat eller nåt giftigt. Det är skitjobbigt att ha den här känslan av att inte kunna äta alls! Jag vet inte vad jag ska göra. Får inte tag i BM förrän i eftermiddag.

• emson81
    sunnydays skrev 2013-06-13 11:15:41 följande:
    Jag äter lergigan och bvitamin. Så har jag på mig seaband. Så äter jag ofta.
    Mår endå illa ibland, men hjälper mycke. Förut kunde jag inte röra mig eller prata utan att kräkas. Nu kräks jag bara ibland och mår bättre där emellan.
    Okej, fungerar lergigan bättre än postafen tycker du?
  • sunnydays
    emson81 skrev 2013-06-13 11:33:28 följande:
    Okej, fungerar lergigan bättre än postafen tycker du?
    Jag har inte ätit postafen, min bm tyckte jag skulle åka och få lergigan direkt för hon trodde inte jag skulle återhämta mig på postafen. Tror att postafen är det man testar innan lergigan annars. Ring din bm och fråga
  • emson81
    sunnydays skrev 2013-06-13 11:41:43 följande:
    Jag har inte ätit postafen, min bm tyckte jag skulle åka och få lergigan direkt för hon trodde inte jag skulle återhämta mig på postafen. Tror att postafen är det man testar innan lergigan annars. Ring din bm och fråga
    Okej, tack. Jag ska nog ringa henne idag. :)
Svar på tråden BF januari 2014