• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SaraKarla
    popcornplaya skrev 2013-06-12 21:43:43 följande:
    Tommie tippie har ju bröstliknande flaskor.

Ok, känner inte till dem. Men är det bara själva nappen som är lik bröstet? Jag menar, är det inte så att det rinner fortare ur flaskan och att det är det de gillar mer?
  • Wilmis07
    SaraKarla skrev 2013-06-12 21:49:07 följande:

Ok, känner inte till dem. Men är det bara själva nappen som är lik bröstet? Jag menar, är det inte så att det rinner fortare ur flaskan och att det är det de gillar mer?

Det är väl nappen som är lik bröstet och det är nappen som styr hur snabbt det rinner ur flaskan.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • 89madds

Hej allihopa! Är 7+0 idag o ska på inskrivning imorgon! Ja fick ett missfall i december 2012, ja kommer tala om att jag vill göra ett vul för o se ett hjärta så ja kan lugna mig lite iallafall tillfälligt! Va är chansen att ja får de, de kommer innebära att dom får skicka remiss till sjukhus då dom ej har sånna grejer på plats. Någon annan som fått göra de efter ett missfall?

• SaraKarla
    Wilmis07 skrev 2013-06-12 22:06:25 följande:

Det är väl nappen som är lik bröstet och det är nappen som styr hur snabbt det rinner ur flaskan.

Jaha, så kanske det är Hm, vågar nog inte testa ändå!
  • Wilmis07
    SaraKarla skrev 2013-06-12 22:16:08 följande:

Jaha, så kanske det är Hm, vågar nog inte testa ändå!

Ja det fick jag lära mig när jag flaskmatade iaf,men det finns kanske andra "finare" flaskor med fler finesser eller vad man ska säga. Vi körde bara vanliga esskaflaskor iom att det inte behövde efterlikna bröstet och hon hade inte problem med att hon svalde för mycket luft mm. Hon åt för sakta för det  ;-D
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • popcornplaya

Själv testade jag ungefär alla märken som finns med min andra för att försöka få henne att ta flaska men icke. Inte ens amningsnapp dög. Första ville bara ha dr Brown och mam kunde gå bra ibland.

• Fjällan

Dax att ringa mvc i morgon, är snart i vecka 9 och behöver väl skriva in mig.
    Men hur säger man när man ringer? Konstig fråga kanske :)

• smurfsyster88
    89madds skrev 2013-06-12 22:14:23 följande:
    Hej allihopa! Är 7+0 idag o ska på inskrivning imorgon! Ja fick ett missfall i december 2012, ja kommer tala om att jag vill göra ett vul för o se ett hjärta så ja kan lugna mig lite iallafall tillfälligt! Va är chansen att ja får de, de kommer innebära att dom får skicka remiss till sjukhus då dom ej har sånna grejer på plats. Någon annan som fått göra de efter ett missfall?

Jag har fått göra de, var så orolig talade om att jag haft missfall tidigare. Jag har vart inne på fyra kontroller denna graviditeten.
  • mariafii
    Fjällan skrev 2013-06-12 23:43:32 följande:
    Dax att ringa mvc i morgon, är snart i vecka 9 och behöver väl skriva in mig.
    Men hur säger man när man ringer? Konstig fråga kanske :)

Bara säga hej jag är gravid och skulle vilja skriva in mig :)
Svar på tråden BF januari 2014