• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • debbie85

Glömde skriva att jag är i vecka 11+1.

28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140103. <3
  • SaraKarla

Eller hur. Har lagt mig 20.00 flera kvällar så hur tusan ska jag orka jobba kväll? Finns det något man kan göra för att bli lite piggare tro? Har några mil att köra också, livrädd att somna när jag kör

• Mymemlan

I norrbotten finns inte ens kub. Man får åka till västerbotten och betala privat då. 35 mil.. Lite drygt.

• verkar

Nu skriver jag här igen efter ett uppehåll. 2 veckor i Kos var inte fel trots att jag mår så bårligt. Det lättade när vi var där men kom tillbaka när vi kom hem. Jag mår så illa, kräks och så denna helt sjuka saliv produktion. Att vara i koma i ca 10 veckor skulle kännas bra.

Ursäkta min dyslexi
  • c4trin
    debbie85: Kan du inte göra ett "tidigt ultraljud" istället? Då kostar det "bara" 1000 kr på de ställen jag sett i Skåne. Där får du ju se bebisen o de ser om allt ser bra ut osv. Eller du behöver ha just ett KUB? Bara en fundering!
  • Potatis

Mymemlan: kul med en till norrbottning! Här erbjuds ju ingenting förutom RUL... Att det kan vara så olika från län till län.

• sunnydays
    verkar skrev 2013-06-16 17:38:34 följande:
    Nu skriver jag här igen efter ett uppehåll. 2 veckor i Kos var inte fel trots att jag mår så bårligt. Det lättade när vi var där men kom tillbaka när vi kom hem. Jag mår så illa, kräks och så denna helt sjuka saliv produktion. Att vara i koma i ca 10 veckor skulle kännas bra.
    Hur var de att flyga gravid? Mådde du illa?
    Jag skulle också gärna sova och vakna om 10 v om det gick :)
  • NorasMamma

Samma i Västerbotten. Här får man bara kub om man är över 35 eller har särskilda skäl. Annars är det RUL i v 18-20. Tyckte de var jättejobbigt att vänta sist... Vill bara veta att de lilla pyret mår bra!

• Kramardig

Potatis: Jag bor också i Norrbotten, Luleå. Jag blev erbjuden att göra fostervattensprov och jag är ändå bara 23 år. Men med sonen pratades det inteens om nå fostervattensprov och han är bara 2 år. Konstigt.

• debbie85
    SaraKarla skrev 2013-06-16 15:34:13 följande:
    Eller hur. Har lagt mig 20.00 flera kvällar så hur tusan ska jag orka jobba kväll? Finns det något man kan göra för att bli lite piggare tro? Har några mil att köra också, livrädd att somna när jag kör
    Jag vet inte vad man kan göra för att bli piggare? Jag dricker inte drycker som innehåller koffein p g a missfallsrisken.
    c4trin skrev 2013-06-16 18:28:33 följande:
    debbie85: Kan du inte göra ett "tidigt ultraljud" istället? Då kostar det "bara" 1000 kr på de ställen jag sett i Skåne. Där får du ju se bebisen o de ser om allt ser bra ut osv. Eller du behöver ha just ett KUB? Bara en fundering!
    Jag vill göra just KUB-testet. Tack ändå!
    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140103. <3
Svar på tråden BF januari 2014