• SB2011

BF januari 2014

Josefine02 skrev 2013-08-05 13:52:36 följande:

Var på RUL idag och det hon såg, såg bra ut! Så overkligt!!! Men var dock i 14+5 istället för 17+6 och påstod att jag hade blivit gravid en månad senare?? Fattar nada. Men skulle få komma tillbaka om 3 veckor och göra UL. Inte mig emot! :)

Plussa du sent? Annars låter de ju jätte skumt! Men extra titt e väl bara mys! Fick du nån fin bild?
  • SB2011

Inatt hade jag första skumma gravid dröm! Hade massor med sonen så de va väl på tiden!

Drömde först att bebisen låg jätte ytligt, typ bara under huden så man kunde se armar å ben å sånt jätte tydligt när den sparka å hade sig! Sen drömde jag att jag var å handla å helt plötslig va bebisen ute, men jag hade inte fött den utan den va bara ute å jag skulle stoppa in den igen sen när vi kom hem?! Mins att vattnet hade inte gått och moderkakan va kvar där inne, bara bebisen som va ute! Jätte logiskt ju! Men de gick inte å då fick ja panik för vi hade ju helt missat va klockan va när den kom ut! Å jag skulle kolla min fb chatt för att se när jag pratat me min syster för att komma på när den kunnat komma ut!

Jävla skumma drömmar

• SB2011
    Endag skrev 2013-08-06 12:20:45 följande:

Jag har känt av "sparkar" i ca 2 v nu, är i vecka 17 på tors. Minns hur det kändes i förra graviditeten fast det är 6 år sedan smile5.gif Igårnatt kände jag den lill* hicka för första gången smile1.gif

Tycker att man mår bättre nu, känns sååå skönt!!

Angående cellprov, ska man verkligen göra det nu så här sent i graviditeten?? Jag har fått en tid på måndag Obestämd  

?
    När jag va hos bm på inskrivning i v14 fråga hon mig när jag gjorde ett cellprov sist men sen sa hon att "nä vänta de kvittar ju för du är redan för långt gången för att ta ett"

Så om hon har rätt så borde du nog skippa de å göra de när bebisen har kommit?
  • SB2011
    vartjagängår skrev 2013-08-06 21:26:15 följande:

Måste bara höra med er som har egen doppler.. Tycker hjärtat slår så långsamt? Om man jämför med vad det gjorde förra grav hos bm. Samma för er eller är det bara jag? Hör ju skillnad på mitt hjärta & bebisens & det slår ju snabbare än mitt men tycker iallafall det känns långamt..

De beror väl på vad den sysslar me där inne? Bebisens puls kan variera stort precis som våran! Vet att me sonen låg jag ofta me cgt å det variera mellan 118-204 beroende på om den sov eller levde rövare där inne!
  • SB2011
    vartjagängår skrev 2013-08-06 22:16:18 följande:
    Ja det är nog ingen fara heller, det är inte överdrivet långsamt heller tror jag. Eller så är det nå helt annat jag hör haha :)
    Bra sett att kolla så de inte e din egen puls du hör e att samtidigt som du lyssnar hålla ett finger på halsen där du känner din egen puls! Då vet man direkt om de e sin egen eller bebbens! Min puls låter olika beroende på varit jag hör den! På vissa ställen dunk dunk å andra mer ett swichande ljud!

Tror inte heller de e nån fara me din bebbe! Den e kanske bara en lugn typ;)
  • SB2011
    SaraKarla skrev 2013-08-06 23:13:33 följande:

Vad gillar ni för kill/tjejnamn?

Sonen vi har heter Theo och har sen släkt namn som andra å tredje namn. Boo efter min morfar som dog medans jag väntade theo och Arne efter sin farfar!

Blir de en flicka denna gången ska hon heta Julia i förnamn och Abigale i andra namn.

Pojke vet vi inte än men bollar just nu med namnen Benjamin, Oliver och Isaac
  • SB2011

Sover oxå på sidan! Kan bara ligga på höger sida dock! Får jätte ont annars! Har kudde mellan benen!

• SB2011
    Evemal skrev 2013-08-07 11:14:23 följande:

Vi funderar också på namn! Vår som heter Hugo så vill ha något som passar till det, blir en pojke lutar det åt Svante eller Axel och blir det en flicka gillar jag Ella eller Olivia!

Hoppas verkligen på flicka denna gången men blir det en pojke så har vi allt, kläder leksaker osv. :)

Va skönt att höra nån som känner som mig! Känns lite tabu att hoppas på ett visst kön! Skulle givetvis inte älska ungen mindre om de va en pojk men skulle så gärna vilja ha en av varje!

Som du så har man ju allt för en pojke i kläd å leksaksväg och vet att de kanske hade blivit lättare att dom kanske kan dela rum allt sånt! Men ja skulle vilja uppleva hur de e att ha en tjej med! Men de känns nästan skamligt att erkänna de!:/
  • SB2011
    Siiran skrev 2013-08-07 11:31:20 följande:

Var på intervju i morse och fick nytt jobb :D Sa inte att jag är gravid och kommer behöva någon timme ledigt på torsdag nästa vecka (första veckan) för rul. Känns sådär!

Grattis!!
  • SB2011
    hundenhubbe skrev 2013-08-07 17:45:12 följande:

Har ultraljud om 1 ½ vecka och är så nervös över att bebisen inte ska leva där inne. Tycker brösten inte gör ont (Sen några veckor tillbaka) men de är fortfarande stora och tunga. Mår illa till och från, har ont i huvudet och ryggen och är så extremt trött! Vet inte om magen blir större men den är iaf där och är ganska hård. Känner livmodern. Är i vecka 18 idag. Någon som vet något om barn som dött och man märkt de på ultraljud? Är de vanligt att de händer? Är så oroligt smile4.gif

Visst de händer men inte spec ofta! Du har ju symptom fortfarande och du känner att livmodern är större. Jag förstår att du e nervös, de e nog alla in för rul men jag har inget tvivel på att de kommer vara en fin liten söt krabat där inne som sprallar och mår bra när du kommer på rul! Tuttarna gör inte ont hela graviditeten, mina e som dina tunga å stora men gör inte ont!
Svar på tråden BF januari 2014