BF januari 2014
Så kul med så många som ska göra samma dag:) ska bli kul att kanske få se bilder på era små liv och höra om era rul :)
Så kul med så många som ska göra samma dag:) ska bli kul att kanske få se bilder på era små liv och höra om era rul :)
När jag vänta sonen lärde jag känna jätte många genom FL! Vi starta en sen en grupp på fb och blev ännu bättre vänner genom den! Även om folk bor lite här och var i landet händer de att man ses och umgås! Några gånger har de anordnats stora träffar där folk rest lång väga för att stråla samman och ses! Lika så att när man varit ute och åkt i landet så har man stannat till och hälsat på folk lite spontant! En av tjejerna från gruppen var till och me med på vår sons dop! Vet folk som gift sig och haft folk i från gruppen på bröllopet! Tyvärr va vi inte då så många från den delen av landet som jag bor i så man har inte haft chansen att ses så ofta!
Men förutom just dom tjejerna så lärde inte jag känna några andra mammor! Men de kanske va för jag inte gick på föräldrar kurserna som BVC höll, inte heller dom som mvc höll i heller under graviditeten! Försök lära känna folk via öppnaförskolan men inte lyckats!men vi har flyttat och bytat stad så de hjälper ju inte direkt! Så de har varit ganska trist att gå här hemma! Hoppas de blir annorlunda denna gången!
Lycka till Siiran
Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag är i v20 och har ökat 3 kg. Iofs ätit ganska mycket, men vet inte alls om det är mycket eller lite? Vet det finns någon tabell någonstans man kan följa, någon som vet vart man hittar den?
Själv e jag i vecka 18 men ligger på -2kg! Men jag har mått väldigt dåligt och inte fått behålla maten! Bättre nu gick ner nästan 6kg totalt så jag har gått upp ca 3.5kg sen jag börja må lite bättre!
Men jag borde ligga enligt kalkylatorn på +3.7 kg nu och totalt skulle ja upp ca14kg men de kommer väl sen på slutet!
Någon från Malmö här?
Har varit på rul nu. Känns så skönt. Har varit orolig inför detta. Det var jag inte alls förra graviditeten. Men allt såg bra ut och så härligt att se att det faktiskt är något inne i magen.
tjena! hoppar gärna in :) 21 år bor i östersund.. har en dotter på 6,5 månad (född januari 2013) o väntar nu ett syskon me bf 24/1 2014 :D
Kul kalkylator (även om man såklart ska ta det med en nypa salt), väger ca 2kg mer än jag "bör" enligt den :p Men jag har verkligen skött varken kost eller träning bra i sommar så det är ingen överraskning precis ;) hoppas det jämnar ut sig lite nu när semestertiderna börjar vara förbi och man får tillbaka rutiner i vardagen igen :) Gud vad jag längtar till hösten och lite kyla nu förresten! Så less på att svettas konstant :p
Jag har tänkt att jag ska köpa en amningskudde. Dels att ha vid amning men känner även att jag vill en avlastning i sängen redan nu. Något att ha mellan knäna och stödja magen på när jag sover. Så nu undrar jag vilken modell som är bäst för dessa två ändamål. Jag har kikat på dessa två modeller (se länkar nedan) , men finns det ytterligare någon som ni tycker är bättre så vill jag gärna ha tips. www.ellos.se/ng-baby-amningskudde-big-star/343665 www.ellos.se/ratt-start/amningskudde-elefant/389689
Kan de inte bli onsdag nångång!!! Längtar ihjäl mig ju!