• SB2011

BF januari 2014

vilja89 skrev 2013-08-23 19:40:36 följande:

Ni som vill bli igångsatta för tidigt, hur resonerar ni då? Nyfiken. :)

Jag har redan så ont av Mina fogar att jag får ha kryckor! I v18! Kommer nog hamna i rullstol om någon vecka om de fortsätter i denna takt!

Sist blev de så illa att jag inte kunde lämna hemmet så jag kunde inte gå på kontroller på mvc så jag blev inlagd i v35 då och igångsatt i v37+0 för jag hade då legt i sängen på sjukhuset i 2v och fick ha hjälp att äns kunna ta mig till toa!

Och de verkar bli samma denna gången då de kom ännu tidigare och gått snabbare! Hade inte stått ut i 3-5v till!
  • SB2011
    popcornplaya skrev 2013-08-23 18:34:20 följande:

Ni som fött barn innan. Hur upplevde ni förlossningen? Vad hade ni för smärtstillande?

Själv älskar jag att föda barn! Hade gärna gjort det varje månad ;) har använt lustgas båda mina förlossningar och den är underbar ;)

Jag blev igångsatt och de tog 3 dagar! Fick petidin 4ggr, lustgas, Eda som inte tog mer än på högersida trots dom stack om 3ggr, och bäckenbottensbedövning under krystningarna!

Kan inte säga att jag tycker de e spec underbart att föda! Hade en hemsk förlossning även om allt gick bra i slutändan!
  • SB2011

Jag upplevde aldrig dom där krystvärkarna riktigt! Alltså jag kände ingen skillnad på dom och de vanliga värkarna! Undrar om de va för de gick så fort?

18.45 undersökte bm mig och sa att jag va fullt öppen men hade kanter kvar, hon tryckte bort dom när hon undersökte! Sen gick hon och hämta läkaren! Han kom 5min senare och de la bedövningen förberedde för klockan och efter lite meck va den inne 19.11 och jag fick börja krysta! 19.13 var sonen ute!

• SB2011
    popcornplaya skrev 2013-08-24 10:03:36 följande:
    Och skötbädd till skötbordet om det inte följer med i det bordet du ska köpa. Även lite småhanddukar är bra att lägga under rumpan på skötbordet ifall det händer olyckor är det lätt att tvätta.
    Fast sånna handdukar är de bättre att ta på Ikea! Dom är billigare där! :) ett litet tips bara
  • SB2011
    c4trin skrev 2013-08-24 10:14:21 följande:
    SB2011 skrev 2013-08-24 10:05:25 följande:Fast sånna handdukar är de bättre att ta på Ikea! Dom är billigare där! :) ett litet tips bara

Vi har en massa små Ikea-handdukar redan som vi aldrig använder, de blir nog bra. Annars om de e för små så får vi köpa nya då :)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
    Ja dom kommer nog komma väl till användning även senare! Vi använder våra dagligen ff till sonen som snart är 2! Super bra att torka rent ungen me när dom e super kladdiga efter en middag tex!
  • SB2011
    popcornplaya skrev 2013-08-24 11:05:38 följande:
    Med blöjor håller jag med dig! Pampers är bäst i början men sen är libero helt klart bäst!
    Hehe va kul de e verkligen olika!! Vi tyckte bara om libro första året! Pampers har vi aldrig gillat bara läcker! Och nu är det ICAs som fungerar bäst!
  • SB2011

Amningsbh tror jag man ska vänta med att köpa för iaf min erfarenhet att när mjölken väl rinner till så kan tuttarna växa regällt! Hade H bh innan sonen föddes och när jag skulle köpa bh sen för mina tuttar växt så fick jag ha K! Och så stora Tuttar kunde jag aldrig föreställa mig att de skulle bli

• SB2011

Också för lat för tyg blöjor! Vi har ingen egen tvättmaskin och det är ont om tider! Är glad om man lyckas få en tid i veckan! Så att ha en massa bajsblöjor som ska ligga och stinka ner hela stället vill jag verkligen inte!

• SB2011

Jag började laga mat till sonen men han tokvägra äta den! Jag som e utbildad kock å allt så de kändes ju mindre kul när han ratade min mat! Haha

Men han e jätte kryddig med maten! Fram tills för 2 månader sen åt han bara hipps 6månaders släta puréer och han fyller snart 2! Då slutade vi bara ge han sån mat och de tog 3v sen börja han sakta men säkert acceptera vår mat! Dom 3 v levde han på frukt, havregurt och mackor! Äter ff väldigt dåligt men han äter iaf! Men bara om han får sitta själv vid bordet! Så några mysiga familjemiddagar blir de inte!

Så ja de där me att va duktig och laga egen mat kan ibland inte gå som man tänkt sig!

Lycka till på rul idag alla ni som ska!

Själv ska jag trotsa illamående och foglossningarna! Dags för inskolning på dagis

• SB2011
    Flikkan skrev 2013-08-26 06:35:21 följande:

Nu sitter man här efter 1 timma sömn under natten, jag är så trött så jag vet snart inte vad jag ska göra :( Har så ont i ryggen och krypningar i benen så jag vaknar varje kvart sedan tar det iaf 30 min att lyckas somna. Vet inte vad jag ska göra åt detta, halva graviditeten kvar? Barnmorskan sa att jag ska få börja med magnesium men det är inte fören nästa vecka. Som tur är jobbar jag inget nu men ryggen säger hon inte vad hon kan hjälpa mig med, provar med bälte, kuddar, täcke. Nu undrar jag om det finns något sömnmedel man får ta som gravid så jag får sova några timmar i rad per natt. För något smärtstillande funkar väl inte? Inte Alvedon. Nu har jag fått skrivit av mig lite.

Jag tar propavan för att sova! De e ok när man e gravid! Men prova och se om du blir hjälpt av magnesiumet först!:)
Svar på tråden BF januari 2014