• SB2011

BF januari 2014

Sarakarla som de andra säger så är de vanligt att må så och att din bm finns där för dig och har hört allt innan! Men jag vet hur du känner! Jag kämpar själv med om jag ska våga lyfta luren och be om hjälp eller inte! Att man känner sig lite löjlig och helst velat reda upp de själv!

• SB2011

Vi har nog kommit fram till att de e en liten Benjamin i magen! Men andranamn har vi ingen koll på! Sonen har släkt namn som mellannamn och vi kommer nog satsa på de denna gången med! Maken tycker vi ska ha ett isländskt namn med då jag är halv islänning men jag vet inte!

• SB2011

Eftersom vi inte har vetat innan hur långt gången jag var visste vi inte när vi blev gravida då vi inte försökte bli gravida! Så jag satte mig nyss och räkna ut när de skulle ha skett och kolla bakåt i min dagbok! Mycket riktigt hade vi sexat dagen innan beräknad befruktning men nu till de skumma! Två dagar efter sexet har jag börjat må illa och känna mig konstig! Och mådde små illa hela tiden tills vi plusade! Så jävla snabbt kan man väl inte få symptom?

• SB2011

Precis köpt första grejen till lillebror! Fyndade en 1år gammal Brio primo babyskydd inkl 2 baser för 650kr av en bekant till oss! Behöver bara en bas så den andra säljer vi vidare å tjänar in ytterligare nån krona!

• SB2011

Inatt höll lillebror sånt liv i magen att jag inte kunde sova! Myysss! Även om sömn hade varit bra! Först låg den bara och buffade och sparkade i 30min sen blev de lugnt i ca20min och sen fick den hicka och hade de jätte länge! ?

• SB2011

Får nästan aldrig respons jag heller! Men så är de nog tyvärr när man e många! Jag svara inte alla som skriver heller så jag är inte bättre själv!

Ger väl mest respons på saker som jag känner jag kan tillföra nåt till! Som alla vagn å bilstols diskussioner brukar ja inte skriva för jag kan knappt nåt om de då de inte är nåt jag är intresserad av! Haha känner mig lite udda som inte är vagn galen som de flesta är! Har aldrig provkört en vagn i en affär tex!

Men vad jag vill säga är att jag tror nog alla känner som folk ignorerar en här inne! För vi skriver så mycket att de e omöjligt att svara! Ibland kan man va borta en dag och 5nya sidor är skrivna och gå in och läsa allt och svara på allt blir då jobbigt! Men jag tycker du ska stanna! Vill ju gärna följa dig på din resa!:) så jag hoppas du stannar!

angie91 skrev 2013-08-19 13:27:01 följande:
    drar mig ur tråden då man aldrig får nån respons.. ! ha de bra o lycka till me alla småknoddar !

• SB2011

Ja de e så mysigt nu när de blir starkare och tydligare hela tiden! Kände de tidigt förra gången med men jag hade då moderkakan i framväxten så de känns helt annorlunda denna gången!

Malimari skrev 2013-08-19 09:13:23 följande:
    Mysigt sonen hade jättemkt hicka i magen, kunde hålla på i flera timmar :-P

• SB2011

Man ska undvika the med när man ska ta upp järn! Jag äter massor med leverpastej för järn och apelsin juice! Kan inte ta några piller eller blutsaft, magen gör ont då å bajsat blir helt svart (sorry för tmi) men jag klara mig utan piller hela förra graviditeten på leverpastej å juice

• SB2011

Vill bara gråta just nu! Orkar fan snart inte mer! Mår så himla dåligt! Har fortfarande nästan ingen ork pga hypermesisen och fogarna gör så ont nu att ja knappt kan gå! Försöker använda kryckor men sonen fäller mig och drar i dom! Han bråkar hela tiden och jag har ingen avlastning när maken jobbar för hela släkten pratar inte med mig för att jag nyligen sa upp kontakten med min mamma då hon behandlar oss barn som skit, men enligt släkten ska man bara aceptera de för vi är "familj"! Så man ska hellre gå och må dåligt än att göra de som är bäst för ens eget välmående! Sonen fyller snart år och ingen tänker uppvakta han om jag inte accepterar och tar tillbaks min mamma! Men jag kan inte de! Jag kan inte ta mer skit! Känner mig ensammare än ensam och har så ont'

Svar på tråden BF januari 2014