• Anonym (SS)

Blev utkastad har ingenstans att gå

Vad ska jag göra? Är under 18.. Kan inte gå till socialen eftersom det är lördag.. behöver snabba svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-11 20:38
    Jag ringde 112 och berätta, de sa att en polis skulle komma och hjälpa mig eftersom socialjouren inte gjorde något.. men tack ialla fall för allt.

Och Samantha96, är det du som går fram och tbx vid ingången och kassorna hela tiden ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-11 21:38
    Ville uppdatera
    Vi är på krimjouren tror jag det är, och socialjouren fick en utskällning från de och kommer komma hit snart för att lösa allting :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-11 22:04
    Tack så mycket Dang it och ni andra som erbjöd hjälp :)

• Svar på tråden Blev utkastad har ingenstans att gå
  • Dang it
    silasmamma skrev 2013-05-11 20:35:01 följande:
    Hur går allt? Är orolig faktiskt
    Samma här. Väldigt orolig för TS och för att den här Samantha96 ska hitta henne. Jag hade gärna åkt dit själv, men med risk för att vara ytterligare en som jagar TS så gör jag inte det. TS får gärna inboxa mig eller 007 om hon vill ha hjälp med hotell och skjuts.

Vill som sagt, inte jaga TS om hon nu inte vill ha hjälp, men att sitta själv ute och skämmas för att hon blev slagen av sin familj känns verkligen inte rätt.

TS, om du läser detta, tro mig att jag inte är farlig. Du kan få mitt nummer om du vill och jag behöver inte veta något mer om dig, förutom att du kan få åka med i min bil till hotellet vi nämnde, därifrån kan du ha kontakt med 007. Jag är som sagt en fyrabarnsmamma som bor ca 20 minuter från Erikslund, i Skultuna. Om du är rädd får du även mitt reg.nummer på bilen och allt sånt. Skulle verkligen inte önska att du satt ute ensam inatt TS.
    Elias 080127 Tristan 100122 Kevin 110909 Elijah 130219
  • Anonym (lärare)

Hur går det TS?

Jag är lärare och skulle självklart ställa upp om någon av mina elever behövde mig. Kanske kan du sms en klasskompis och be om mentors nummer? Du behöver ju inte säga till kompisen vad det gäller.

För övrigt håler jag med de andra. Var inne i affären (ej utanför på en parkering), se till att få kontakt med någon innan affären stänger och FÖLJ INTE MED SAMANTHAS PAPPA!

• illustratören

Hur går det?
    Vi är många som oroar oss för dig! Men vad du än gör; håll dig borta från ''Samantha96'' och hennes ''pappa''!! 

• Anonym (Werton)
    Snöviolen skrev 2013-05-11 20:40:58 följande:
    Ts  Samantha 96 är det en karl som går fram och tillbaks?
    Förvånad Hoppas inte
  • Snöviolen
    Anonym (Werton) skrev 2013-05-11 20:44:08 följande:
    Förvånad Hoppas inte
    Hoppas inte heller att det är så.
  • EnLitenSvamp
    Anonym (SS) skrev 2013-05-11 18:21:19 följande:
    Vad ska jag göra? Är under 18.. Kan inte gå till socialen eftersom det är lördag.. behöver snabba svar

Jag ringde 112 och berätta, de sa att en polis skulle komma och hjälpa mig eftersom socialjouren inte gjorde något.. men tack ialla fall för allt.

Och Samantha96, är det du som går fram och tbx vid ingången och kassorna hela tiden ?
    Är du under 18år så har dina föräldrar försörjningsplikt. Har du inga vänner eller bekanta du kan bo hos så länge då soc tyvärr inte har tomma lägenheter i överflöd som bara väntar på en hyresgäst. Sedan så skiljer det tyvärr väldigt mycket mellan de olika kommunerna i detta rike ÄVEN fast det inte ska det. Tråkigt att du hamnat i denna soppa & jag hoppas innerligt för din skull att det löser sig på bästa möjliga sätt. Bor du i Sthlm så kanske jag kan hjälpa dig då jag har lite kontakter här och där.
  • Dang it
    Anonym (SS) skrev 2013-05-11 18:21:19 följande:

Jisses, hoppas polisen kommer snabbt och hämtar dig TS! Lycka till med allt! Och behövs det så finns det reko människor här som kan ta hand om boende åt dig.
    Elias 080127 Tristan 100122 Kevin 110909 Elijah 130219
Svar på tråden Blev utkastad har ingenstans att gå