• Anonym (SS)

Blev utkastad har ingenstans att gå

Vad ska jag göra? Är under 18.. Kan inte gå till socialen eftersom det är lördag.. behöver snabba svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-11 20:38
    Jag ringde 112 och berätta, de sa att en polis skulle komma och hjälpa mig eftersom socialjouren inte gjorde något.. men tack ialla fall för allt.

Och Samantha96, är det du som går fram och tbx vid ingången och kassorna hela tiden ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-11 21:38
    Ville uppdatera
    Vi är på krimjouren tror jag det är, och socialjouren fick en utskällning från de och kommer komma hit snart för att lösa allting :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-11 22:04
    Tack så mycket Dang it och ni andra som erbjöd hjälp :)

• Svar på tråden Blev utkastad har ingenstans att gå
  • Snöviolen
    EnLitenSvamp skrev 2013-05-11 20:45:59 följande:
    Är du under 18år så har dina föräldrar försörjningsplikt. Har du inga vänner eller bekanta du kan bo hos så länge då soc tyvärr inte har tomma lägenheter i överflöd som bara väntar på en hyresgäst. Sedan så skiljer det tyvärr väldigt mycket mellan de olika kommunerna i detta rike ÄVEN fast det inte ska det. Tråkigt att du hamnat i denna soppa & jag hoppas innerligt för din skull att det löser sig på bästa möjliga sätt. Bor du i Sthlm så kanske jag kan hjälpa dig då jag har lite kontakter här och där.
    Nej ,men ett jourhem kan de fixa fram tycker jag.
  • Loket

Ni som bor i närheten kanske kan kolla om det finns något härbärge i närheten som TS kan slagga över hos det brukar finnas i många städer.

• Anonym (Werton)
    Snöviolen skrev 2013-05-11 20:40:58 följande:
    Ts  Samantha 96 är det en karl som går fram och tillbaks?
    Jag fick i mitt huvud att du var där och såg en man vanka av och an Skäms. Klart du inte är
  • illustratören

Vad bra att polisen är påväg!!

• Snöviolen
    Anonym (Werton) skrev 2013-05-11 20:47:04 följande:
    Jag fick i mitt huvud att du var där och såg en man vanka av och an Skäms. Klart du inte är
    Nej jag läste bara ts tillägg om att det var en person som gick fram och tillbaka hela tiden.
  • Anonym (lärare)
    Anonym (SS) skrev 2013-05-11 18:21:19 följande:
    Vad ska jag göra? Är under 18.. Kan inte gå till socialen eftersom det är lördag.. behöver snabba svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-11 20:38
    Jag ringde 112 och berätta, de sa att en polis skulle komma och hjälpa mig eftersom socialjouren inte gjorde något.. men tack ialla fall för allt.

Och Samantha96, är det du som går fram och tbx vid ingången och kassorna hela tiden ?

Bra jobbat TS! Se till att du har vuxna, gärna personal, inom synhåll tills polisen kommer. Och om du har tid och orkar får du gärna uppdatera här så vi vet att du är i säkerhet. =)
  • Loket
    Ungakillen95 skrev 2013-05-11 20:51:54 följande:
    Håller med TS kan lika gärna vara Samantha96... Verkar nästan lite för "bra" för att vara sant detta med att Samantha96 kommer och skriver direkt till TS.  Pedofiler är bra mycket mer utstuderande än så, ta kontakt via PM te.x eller åtminstone ha en trovärdig profil 
    Rent historiskt sett finns det ett antal liknande trolltrådar på familjeliv där folk har blivit lurade, kommer inte på en specifik nu men de förekommer frekvent speciellt handlar det om folk som säger sig ha kass ekonomi och ber om råd men det tenderar i att sluta med att de indirekt tigger pengar vilket vissa nappar på.

Men stämmer det som TS säger att hon pratat med polisen så kommer de hjälpa TS
  • Dang it
    Loket skrev 2013-05-11 20:56:14 följande:
    Rent historiskt sett finns det ett antal liknande trolltrådar på familjeliv där folk har blivit lurade, kommer inte på en specifik nu men de förekommer frekvent speciellt handlar det om folk som säger sig ha kass ekonomi och ber om råd men det tenderar i att sluta med att de indirekt tigger pengar vilket vissa nappar på.

Men stämmer det som TS säger att hon pratat med polisen så kommer de hjälpa TS
    Fast nu har ju TS fått chansen att få pengar till boende och skjuts dit om det hade behövts, och detta har hon inte tagit. Så det känns ju inte riktigt som en trolltråd.
    Elias 080127 Tristan 100122 Kevin 110909 Elijah 130219
  • Mimmi77

Fy så otäck tråd!
    Generellt ska man nog akta sig för att följa med främlingar hem
    från nätet men också för att ge ut konton nummer! Ingen vet vilka som sitter bakom skärmarna snälla ni!!!!

Svar på tråden Blev utkastad har ingenstans att gå