• Anonym (?)

Varför avslöjar illuminati sig själva?

Varför avslöjar illuminati sig själva om dom sammtidigt försöker lura oss? Jag förstår verkligen inte. Någon som kan förklara varför man gör som Andersson Cooper i det här klippet från cnn om sandy hook.
    ">

En jätte stor bild på en tecknad uggla. Det blir så övertydligt och jag undrar bara varför? It makes no sense. Någon som kan förklara syftet med detta?

• Svar på tråden Varför avslöjar illuminati sig själva?
  • Kerubmamman

Att vetenskapsmän har förlöjligats och till och med avrättats pga att deras upptäckter har stridit mot kyrkans världsbild är ingen nyhet. Men jämförelsen haltar enormt, den klarar sig inte med kryckor utan behöver sannolikt rullstol för att ta sig fram. 

Det hade varit en betydligt bättre jämförelse om du hade tagit ett exempel på en förlöjligad konspirationsteoretiker som senare har bevisats vara korrekt i sina uttalanden.  

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (?)
    SupersurasunkSara skrev 2013-05-14 13:40:38 följande:
    Det är klart att jag ser det sambandet, men jämförelosen var likväl inte bra. Fö menade jag att Illuminati är intressant, inte Semmelweis.
    Okej då tänker vi olika. Semmelweis reflex tyckte jag var klockren.
  • sstv

Konspirations teorier är alltid kul. Blev lite nyfiken på vad som är illuminati symboler och googlade lite. Kort sagt så om det inte är en illuminatisymbol så har man bara inte försökt tillräckligt hårt att läsa in någon konstig innebörd i symbolen.

Är ganska säker på att ni inte är nära lösningen på barnsängsfeber än. Hittar ni den får jag väl be er om ursäkt men tills dess fortsätter jag investera i Skultuna.Folie AB

• Kerubmamman
    Anonym (?) skrev 2013-05-14 14:53:08 följande:
    Och mitt barn gick på avdelningen ugglan på dagis. Det är inte det som är poängen.
    Varför använder du en barnteckning av en uggla som exempel på att Illuminati avslöjar sig själv då? 
    Du har själv fått det att låta som att alla ugglor är Illuminati genom detta.  
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (stolt foliehatt)
    Anonym (?) skrev 2013-05-14 13:46:37 följande:
    Okej då tänker vi olika. Semmelweis reflex tyckte jag var klockren.
    Tyckte jag också. Jag fattade i alla fall (och jag håller med om resonemanget). Om det är någon tröst Solig
  • Anonym (?)
    Anonym (stolt foliehatt) skrev 2013-05-14 16:11:14 följande:
    Tyckte jag också. Jag fattade i alla fall (och jag håller med om resonemanget). Om det är någon tröst Solig
  • Anonym (?)
    Kerubmamman skrev 2013-05-14 15:00:03 följande:
    Varför använder du en barnteckning av en uggla som exempel på att Illuminati avslöjar sig själv då? 
    Du har själv fått det att låta som att alla ugglor är Illuminati genom detta.  
    Då får jag be om ursäkt om jag fått dig att tro att alla ugglor är illuminati.
  • Anonym (klockrent)

googla guggla uggla - klockrent Illuminati!

fnord     

Svar på tråden Varför avslöjar illuminati sig själva?