• Anonym (?)

Varför avslöjar illuminati sig själva?

Varför avslöjar illuminati sig själva om dom sammtidigt försöker lura oss? Jag förstår verkligen inte. Någon som kan förklara varför man gör som Andersson Cooper i det här klippet från cnn om sandy hook.
    ">

En jätte stor bild på en tecknad uggla. Det blir så övertydligt och jag undrar bara varför? It makes no sense. Någon som kan förklara syftet med detta?

• Svar på tråden Varför avslöjar illuminati sig själva?
  • SpanskaFlugan
    Anonym (freemasonexposer) skrev 2013-05-15 18:28:38 följande:
    Vissa fortsätter att leva i sin trygga lilla bubbla. Finanskrisen 2008 vittnar om att någonting är fel i världen.

Ja, och svältkatastrofen och bristen på regn på Afrikas Horn, traffickingen av barn som sexslavar, mäns hedersmord på unga kvinnor, antibiotikaresistenta bakterier och hundratusentals andra mänskliga katastrofer vittnar om att vi har större problem än konspirationsteorier om en hemlig organisation. Kanske är det så att ni bara stoppar huvudet i sanden för att det är lättare att kolla på youtube videor om hemliga budskap i media än att lyfta på sitt feta arschle och göra en riktig insats för att förbättra världen?!
  • Anonym (freemasonexposer)
    SpanskaFlugan skrev 2013-05-15 18:35:04 följande:

Ja, och svältkatastrofen och bristen på regn på Afrikas Horn, traffickingen av barn som sexslavar, mäns hedersmord på unga kvinnor, antibiotikaresistenta bakterier och hundratusentals andra mänskliga katastrofer vittnar om att vi har större problem än konspirationsteorier om en hemlig organisation. Kanske är det så att ni bara stoppar huvudet i sanden för att det är lättare att kolla på youtube videor om hemliga budskap i media än att lyfta på sitt feta arschle och göra en riktig insats för att förbättra världen?!
    Delvis kanske men framförallt finanskrisen vem kontrollerar pengaflödet om inte illuminati? Federal Reserve är ingen statlig bank t ex.
  • Kjellgren
    Anonym (freemasonexposer) skrev 2013-05-15 18:28:38 följande:
    Vissa fortsätter att leva i sin trygga lilla bubbla. Finanskrisen 2008 vittnar om att någonting är fel i världen.
    Jag tror få argumenterar emot att det finns orättvisor i världen eller att det finns ett fåtal snuskigt rika personer som kan påverka hela länders ekonomier genom valutaspekulation - allt det är väl känt och man behöver inte tro på konspirationer för att hålla med om det eller se det som ett problem.

Jag följde en  (jag tror det var din) youtubelänk om Illuminatis historia och jag måste erkänna att jag är förvirrad. Nu kan jag ha missat något i översättningen men varför kommunism och kapitalism skulle samverka för att få folk att tro på förnuftet (vilket i och för sig låter - förnuftigt) det förstår jag inte ("är det bara en tillfällighet att kommunismen firar 1 maj och Illuminati bildades 1 maj?!" typ). Och varför skulle lösningen vara lägre skatter och ett avskaffande av federal polis?

Helt ärligt, jag kanske är blåögd och/eller hjärntvättad, men nog verkar det vara en mix av gammal hederlig amerikansk skräck för staten blandad med en ungdomlig dos populärkultur. De där Illuminatis har väl för övrigt nått sitt mål om världsherravälde vad det låter så varför skulle de fåna sig i popvideos?
  • Anonym (?)
    SpanskaFlugan skrev 2013-05-15 18:26:08 följande:

Kanske ska påpeka att jag tycker illuminati är rent skitsnack. Jag var ironisk, det är så absurt att tro att illuminati försöker hjärntvätta mänskligheten genom kassa Kesha videor... Vi har en hel del RIKTIGA problem som vi bör prioritera över nojjande över en hittepå organisation.
      Det förstod jag. Du behöver inte bli orolig jag trodde inte du va en av oss. Skrattande 
  • Anonym (?)
    SpanskaFlugan skrev 2013-05-15 18:35:04 följande:

Pengar, krig, orättvisor och svält i världen är vad illuminatikonspirationen handlar om så jag tycker du resonerar helt fel här. Det är därför jag började intressera mig för här ämnet för att jag bryr mig och vill se en förändring i världen.

.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (?) skrev 2013-05-15 19:01:06 följande:
    Pengar, krig, orättvisor och svält i världen är vad illuminatikonspirationen handlar om så jag tycker du resonerar helt fel här. Det är därför jag började intressera mig för här ämnet för att jag bryr mig och vill se en förändring i världen.   .

Hur ligger illuminati bakom hedersvåld och könsstympning i afrikanska länder?
  • Anonym (?)
    SpanskaFlugan skrev 2013-05-15 19:12:54 följande:

Hur ligger illuminati bakom hedersvåld och könsstympning i afrikanska länder?
    Det skrev jag ju inte heller.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (?) skrev 2013-05-15 19:26:17 följande:
    Det skrev jag ju inte heller.

Nej men det var en av de saker jag listade och du citerade det som om illuminati ligger bakom de missförhållanden jag nämnde. Och ditt svar går att tolkas som om att illuminati ligger bakom alla katastrofer.
  • Anonym (inplainsight)
    SpanskaFlugan skrev 2013-05-15 19:31:19 följande:

Nej men det var en av de saker jag listade och du citerade det som om illuminati ligger bakom de missförhållanden jag nämnde. Och ditt svar går att tolkas som om att illuminati ligger bakom alla katastrofer.
    Man kan väl säga så här. Charlie Sheen ska ha blivit varnad att gå ut i media och ifrågasätta vad som låg bakom 9/11 han gjorde det ändå. Då svartmålades han i pressen. Slash ni vet gitarristen bor granne med Charlie Sheen och har sagt ungefär "jag vet att det har talats illa om Charlie Sheen i pressen men han är en bra kille våra barn brukar leka tillsammans" så det är något som är fishy och de försöker få Charlie Sheen att framstå i dålig dager.

Sedan det här med Family Guy med avsnitt om Boston Maraton som sändes 17 mars i USA. Då har Family Guy återigen hamnat i blåsväder. Sägs också att samma kvinna som var med i Oklahoma dåden sågs på bild i Boston dådet. Crisis actors finns det någon hemsida som heter. Sedan har min brorsa kollat på internet och sagt att hela skolskjutningen i Connecticut var ett skådespeleri där de hade sagt till barnen att inte prata med media. Konstigt iaf.

• Anonym (inplainsight)
    Anonym (inplainsight) skrev 2013-05-15 19:42:32 följande:
    Man kan väl säga så här. Charlie Sheen ska ha blivit varnad att gå ut i media och ifrågasätta vad som låg bakom 9/11 han gjorde det ändå. Då svartmålades han i pressen. Slash ni vet gitarristen bor granne med Charlie Sheen och har sagt ungefär "jag vet att det har talats illa om Charlie Sheen i pressen men han är en bra kille våra barn brukar leka tillsammans" så det är något som är fishy och de försöker få Charlie Sheen att framstå i dålig dager.

Sedan det här med Family Guy med avsnitt om Boston Maraton som sändes 17 mars i USA. Då har Family Guy återigen hamnat i blåsväder. Sägs också att samma kvinna som var med i Oklahoma dåden sågs på bild i Boston dådet. Crisis actors finns det någon hemsida som heter. Sedan har min brorsa kollat på internet och sagt att hela skolskjutningen i Connecticut var ett skådespeleri där de hade sagt till barnen att inte prata med media. Konstigt iaf.

"Skådespelarna" i connecticut var dom som pratade med media enl vad brorsan hade sett på internet.
Svar på tråden Varför avslöjar illuminati sig själva?