Anonym (freemasonexposer) skrev 2013-05-15 18:28:38 följande:
Vissa fortsätter att leva i sin trygga lilla bubbla. Finanskrisen 2008 vittnar om att någonting är fel i världen.
Jag tror få argumenterar emot att det finns orättvisor i världen eller att det finns ett fåtal snuskigt rika personer som kan påverka hela länders ekonomier genom valutaspekulation - allt det är väl känt och man behöver inte tro på konspirationer för att hålla med om det eller se det som ett problem.
Jag följde en (jag tror det var din) youtubelänk om Illuminatis historia och jag måste erkänna att jag är förvirrad. Nu kan jag ha missat något i översättningen men varför kommunism och kapitalism skulle samverka för att få folk att tro på förnuftet (vilket i och för sig låter - förnuftigt) det förstår jag inte ("är det bara en tillfällighet att kommunismen firar 1 maj och Illuminati bildades 1 maj?!" typ). Och varför skulle lösningen vara lägre skatter och ett avskaffande av federal polis?
Helt ärligt, jag kanske är blåögd och/eller hjärntvättad, men nog verkar det vara en mix av gammal hederlig amerikansk skräck för staten blandad med en ungdomlig dos populärkultur. De där Illuminatis har väl för övrigt nått sitt mål om världsherravälde vad det låter så varför skulle de fåna sig i popvideos?