• Anonym (?)

Varför avslöjar illuminati sig själva?

Varför avslöjar illuminati sig själva om dom sammtidigt försöker lura oss? Jag förstår verkligen inte. Någon som kan förklara varför man gör som Andersson Cooper i det här klippet från cnn om sandy hook.
    ">

En jätte stor bild på en tecknad uggla. Det blir så övertydligt och jag undrar bara varför? It makes no sense. Någon som kan förklara syftet med detta?

• Svar på tråden Varför avslöjar illuminati sig själva?
  • Anonym (inplainsight)
    Kjellgren skrev 2013-05-15 18:53:34 följande:
    Jag tror få argumenterar emot att det finns orättvisor i världen eller att det finns ett fåtal snuskigt rika personer som kan påverka hela länders ekonomier genom valutaspekulation - allt det är väl känt och man behöver inte tro på konspirationer för att hålla med om det eller se det som ett problem.

Jag följde en  (jag tror det var din) youtubelänk om Illuminatis historia och jag måste erkänna att jag är förvirrad. Nu kan jag ha missat något i översättningen men varför kommunism och kapitalism skulle samverka för att få folk att tro på förnuftet (vilket i och för sig låter - förnuftigt) det förstår jag inte ("är det bara en tillfällighet att kommunismen firar 1 maj och Illuminati bildades 1 maj?!" typ). Och varför skulle lösningen vara lägre skatter och ett avskaffande av federal polis?

Helt ärligt, jag kanske är blåögd och/eller hjärntvättad, men nog verkar det vara en mix av gammal hederlig amerikansk skräck för staten blandad med en ungdomlig dos populärkultur. De där Illuminatis har väl för övrigt nått sitt mål om världsherravälde vad det låter så varför skulle de fåna sig i popvideos?
    I popindustrin handlar det om att skriva musik och göra videor enl illuminatis agenda. De försöker påverka ungdomar att tänka på ett visst sätt som eliten vill att de ska tänka på. En sorts "mind control". Backmasking meddelanden som ska påverka det undermedvetna och bli en sorts "förhäxning" på lyssnare som inte vet om att det är något konstigt med musiken. Grejen är att det sägs påverka ungdomars undermedvetna. Varför tror ni Justin Bieber har så många fans? Jag tror inte att det är därför hans musik är bättre än andra artisters musik iaf.

Kan kolla på madonna backmasking meddelanden här på youtube:

• LunaLunatic
    Anonym (inplainsight) skrev 2013-05-15 19:42:32 följande:
    Man kan väl säga så här. Charlie Sheen ska ha blivit varnad att gå ut i media och ifrågasätta vad som låg bakom 9/11 han gjorde det ändå. Då svartmålades han i pressen. Slash ni vet gitarristen bor granne med Charlie Sheen och har sagt ungefär "jag vet att det har talats illa om Charlie Sheen i pressen men han är en bra kille våra barn brukar leka tillsammans" så det är något som är fishy och de försöker få Charlie Sheen att framstå i dålig dager.

Sedan det här med Family Guy med avsnitt om Boston Maraton som sändes 17 mars i USA. Då har Family Guy återigen hamnat i blåsväder. Sägs också att samma kvinna som var med i Oklahoma dåden sågs på bild i Boston dådet. Crisis actors finns det någon hemsida som heter. Sedan har min brorsa kollat på internet och sagt att hela skolskjutningen i Connecticut var ett skådespeleri där de hade sagt till barnen att inte prata med media. Konstigt iaf.

Så är det nog.
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Anonym (inplainsight)
    LunaLunatic skrev 2013-05-15 19:55:06 följande:
    Så är det nog.
    Okej. Du tycker jag resonerar konstigt då?
  • Anonym (inplainsight)
    LunaLunatic skrev 2013-05-15 19:55:06 följande:
    Så är det nog.
    Jag menar: tycker du jag resonerar konstigt?
  • Anonym (?)

Kjellgren skrev 2013-05-15 18:53:34 följande:
    Jag tror få argumenterar emot att det finns orättvisor i världen eller att det finns ett fåtal snuskigt rika personer som kan påverka hela länders ekonomier genom valutaspekulation - allt det är väl känt och man behöver inte tro på konspirationer för att hålla med om det eller se det som ett problem.

Jag följde en  (jag tror det var din) youtubelänk om Illuminatis historia och jag måste erkänna att jag är förvirrad. Nu kan jag ha missat något i översättningen men varför kommunism och kapitalism skulle samverka för att få folk att tro på förnuftet (vilket i och för sig låter - förnuftigt) det förstår jag inte ("är det bara en tillfällighet att kommunismen firar 1 maj och Illuminati bildades 1 maj?!" typ). Och varför skulle lösningen vara lägre skatter och ett avskaffande av federal polis?

Helt ärligt, jag kanske är blåögd och/eller hjärntvättad, men nog verkar det vara en mix av gammal hederlig amerikansk skräck för staten blandad med en ungdomlig dos populärkultur. De där Illuminatis har väl för övrigt nått sitt mål om världsherravälde vad det låter så varför skulle de fåna sig i popvideos?

Det var nog min youtubelänk du menade. Jag valde den för att den var kort, enkel att förstå och innehöll relativt bra information. Sen hade jag inte tid att leta genom hela youtube efter en bättre heller. Men jag håller med om det du skriver den var väldigt amerikansk på det sättet.
  • SpanskaFlugan

Jag lägger ner debatten nu. När ni börjar snacka om saker en bror sett på nätet och backmasking (hej, 60-talet ringde och vill ha tillbaka sina idéer) så inser jag att det är lönlöst att ens försöka debattera med er. Tack och hej.

• TheOrp
    Anonym (?) skrev 2013-05-13 00:34:45 följande:
    Varför avslöjar illuminati sig själva om dom sammtidigt försöker lura oss? Jag förstår verkligen inte. Någon som kan förklara varför man gör som Andersson Cooper i det här klippet från cnn om sandy hook.
    " rel="nofollow" target="_blank">

"> En jätte stor bild på en tecknad uggla. Det blir så övertydligt och jag undrar bara varför? It makes no sense. Någon som kan förklara syftet med detta?
    Dra på dig foliehatten med!
  • Anonym (?)
    TheOrp skrev 2013-05-15 20:22:56 följande:
    Dra på dig foliehatten med!
    Jag drar på mig foliehatten och du går och betar på din äng! Alla blir nöjda och glada!
  • Michael 310

Har en bekant som sväljer alla konspirationsteorier han kommer över med hull och hår. Lite kul och umgås ibland och höra vad som är de senaste dumheterna. Förstår inte hur man kan vara så naiv och enkelspårig bara...

• Anonym (inplainsight)
    SpanskaFlugan skrev 2013-05-15 20:15:31 följande:
    Jag lägger ner debatten nu. När ni börjar snacka om saker en bror sett på nätet och backmasking (hej, 60-talet ringde och vill ha tillbaka sina idéer) så inser jag att det är lönlöst att ens försöka debattera med er. Tack och hej.
    Lyssna själva och tänk efter Madonnas relativt nya låt:

Även om det känns 60-tal så betyder det inte att de använder konceptet igen. Helter Skelter av Beatles är en kontroversiell låt. Här är låten What's in you med Black Label Society från 2005 ni vet med Zakk Wylde som sångare med följande text:

"Helter Skelter running through my veins
    Satans coming on his way
    Helter Skelter running through my veins
    Satans coming on his way"
Svar på tråden Varför avslöjar illuminati sig själva?