• Webbredaktör Annelie

    Träningsutmaningen vecka 4 - häng med du också

    Träningsutmaning vecka för vecka fram till midsommar. Häng med du också - starkare, snyggare och gladare.


    Veckans utmaning: Dips, 280 stycken på en vecka, 16-23/5.


    Klarar du utmaningen på 7 dagar, peppar andra att göra det också - har du chans att vinna en bok om träning efter graviditeten skriven av Laila Bagge, ”Kom i form på 30 dagar.”


    Antar ni utmaningen?


    Utmaningen ska utföras på 7 dagar. Du väljer själv hur du vill lägga upp det. Elmina tipsar om att gör 10 stycken första dagen, 20 andra dagen och bygga på upp till 70 stycken sista dagen. Eller dela 280 på 7 och gör lika många dips varje dag


    Så utför du övningen


    Använd en stol, stock eller liknande så att du kommer upp en bit från marken. Tänk på att ha sätet nära stolen eller stocken. Med benen reglerar du hur jobbig övningen blir. Ju mer du sträcker ut benen desto jobbigare blir övningen. Tänk på att armbågarna ska sträva bakåt när armarna böjs och sträck fram bröstet. 


     



     


  • Svar på tråden Träningsutmaningen vecka 4 - häng med du också
  • Maria 744
    nenwood skrev 2013-05-21 19:49:10 följande:
    burpees: man börjar med en armhävning, gör sedan ett jämfotahopp fram med fötterna till händerna och så gör man ett upphopp, sedan ner, hopp bak med fötterna och gör armhävning - fortsätt så med tempo.. fy 17! det är döden
    burpees kan jag längta efter, är en mördare för kroppen men så bra:) magen måste bort först...

    Nu är målningen för idag färdigt och låt säga att armarna är trötta. Skrattande 
  • NovaSthlm

    Hej på er! Min dator har kraschat så inte lika lätt att uppdatera här vad som händer. I helgen blev det trädgårdsarbete för hela slanten (gräva upp o plantera om rabatterna) o jaga efter bebis som kryper med full fart. Utöver det har jag fått in pw varje dag och en första joggingtur (läs lufsa) igår kväll. Puuh!

    Med dipsen är jag nog lite efter, sån träningsvärk efter helgen. Är just nu på 120, får se vad jag orkar idag.

    Unnade mig en ny träningstopp igår, tänk vad mycket roligare det blir att träna då idag kör jag på!

    Men, HEJA alla! Nu gör ett så himla bra jobb!!!

  • Kookaburra

    Gårdagen blev inte alls som planerat. Fick migrän på eftermiddagen Antar att mens i kombination med åskväder blev lite för mycket för mitt kära huvud...

    Hann iaf med lite övningar på morgonen innan den slog till:

    Knäböj: 20 st x 3
    Knälyft: 1 min x 2
    Dips: 20 st x 3

    Nu sitter jag här ombytt och redo att gå barnvagnspromenad i regnet. Ska bara få i mig lite frukost och låta lillkillen bli lite tröttare så han somnar i vagnen sen  

  • Kookaburra

    Så - tillbaka igen från min regniga barnvagnspromenad!

    Blev 8,25 km varav drygt 6 km på kuperat motionsspår. Så nu är jag lite trött, men det känns bra i kroppen

  • A L T A

    Hej!

    Här har det blivit 40 dips idag men inget annat. Har gått i ett men lite dips lyckades jag få till iaf. Igår blev det ju 5 km löpning eftersom vårruset gick av stapeln här i Örebro.
    Ny utmaning imorgon, såååå spännande . Längtar!!!

  • Lebocarma

    Har ej gjort så himla mycket idag har sån träningsvärk kan knappt gå men tar nya tag i morgon igen. Har gjort knäböj 20 st.

  • Border
    Lebocarma skrev 2013-05-22 19:38:23 följande:
    Har ej gjort så himla mycket idag har sån träningsvärk kan knappt gå men tar nya tag i morgon igen. Har gjort knäböj 20 st.
    Ett litet tips: Om du värmer upp ordentligt innan du tränar så går det trots träningsvärk
  • Brunhilde
    Border skrev 2013-05-22 21:33:09 följande:
    Ett litet tips: Om du värmer upp ordentligt innan du tränar så går det trots träningsvärk
    Fast det gör ont ändå //ledbruten
Svar på tråden Träningsutmaningen vecka 4 - häng med du också