• Linnna

Träning och hormonsprutor

Jag har PCO och tar nu Menopur för att få ägg, därefter ägglossningspruta och sedan ska vi  försöka själva. 
    Min fundering gäller träning under behandlingen. Vad har ni fått för råd? Är det ok att springa och gymma?

• Svar på tråden Träning och hormonsprutor
  • jagvill85
    Anninha skrev 2013-05-21 16:46:17 följande:
    Hej, jag har också pco och tar just nu gonal-f (ungefär samma som menopur) sen ovitrelle och försök hemma! Vad jag har hört från min läkare och läst ska man ta det lite lugnt med träningen under behandlingen. Någon sa max 5 km joggning två gånger i veckan just under tiden du tar sprutorna. Beror ju förstås lite på din vikt, detta gäller om du är normalvikig.
    Lycka till HjärtaGlad 
  • Anninha

Hej jagvill85, tack så mycket!! Frångår ämnet lite här men måste bara fråga hur det går för dig? Börjar närma sig nu :)? Som du kanske läst har vi tagit nya tag med gonal och det funkade superbra vad gäller äl iaf! Sen får vi se... vi ska gifta oss också om en månad så har lite annat att distrahera mig med :)

Linna och ina ni får ursäkta en liten avstickare i tråden, vi hängde i samma tråd tidigare :).

Sprutorna i kylskåp blir nog säkrast. Vissa verkar tycka att det känns mer obehagligt att injicera kall vätska men det märkte jag inte något av.

• ina
    Anninha skrev 2013-05-31 15:41:10 följande:
    Hej jagvill85, tack så mycket!! Frångår ämnet lite här men måste bara fråga hur det går för dig? Börjar närma sig nu :)? Som du kanske läst har vi tagit nya tag med gonal och det funkade superbra vad gäller äl iaf! Sen får vi se... vi ska gifta oss också om en månad så har lite annat att distrahera mig med :)

Linna och ina ni får ursäkta en liten avstickare i tråden, vi hängde i samma tråd tidigare :).

Sprutorna i kylskåp blir nog säkrast. Vissa verkar tycka att det känns mer obehagligt att injicera kall vätska men det märkte jag inte något av.
    Äsch lite obehag mer eller mindre får man stå ut med=) Nu tar jag snart helg här, sen kommer det va tisdag på nolltid och då får jag titta på dom små äggen igen! Linnna vilken dos har du? Jag kör på 75. 
  • Anninha

Hon blev gravid med hjälp av gonal så det kanske kan muntra upp t.o.m.! Jagvill85 du får själv berätta om du vill.

Lycka till på tisdag!

• Linnna

Vad roligt att höra om någon som det gått bra för, grattis jagvill85!
    ina jag tar nu ca 90, mitt emellan strecken som är närmast över 75, lite krånglig förklaring kanske. Jag ska kolla läget på söndag igen. Lycka till på torsdag för dig.
    Jag förvarar nu menopuret i kylskåpet hela tiden för säkerhets skull! 

• ina
    Linnna skrev 2013-05-31 21:49:46 följande:
    Vad roligt att höra om någon som det gått bra för, grattis jagvill85!
    ina jag tar nu ca 90, mitt emellan strecken som är närmast över 75, lite krånglig förklaring kanske. Jag ska kolla läget på söndag igen. Lycka till på torsdag för dig.
    Jag förvarar nu menopuret i kylskåpet hela tiden för säkerhets skull! 
    Jag med! Och jag märkte ingen direkt skillnad på att spruta in kall vätska. Vilken klinik går du till där de har öppet på söndagar? Hos oss jobbar de bara helg någon enstaka gång så möjligheten finns men det är sällan. Jag går på CSK (kristianstad)
  • ina

Haha den här gången verkar menopuren funka alldeles utmärkt iaf - är redan hormonhäxa!! Åååh vill typ krypa ur skinnet haha min sambo tycker jag är helt knäpp när jag typ inte vet vart jag ska göra av mig själv!! Haha ska bli spännande att se hur jag blir närmaste dagarna!! Stackars honom...

• jagvill85
    Anninha skrev 2013-05-31 16:10:16 följande:
    Hon blev gravid med hjälp av gonal så det kanske kan muntra upp t.o.m.! Jagvill85 du får själv berätta om du vill.

Lycka till på tisdag!
    Tack!  Körde med gonal-f och ovitrelle (pga pco) i 2 omgångar och på andra gången funkade det.  Är nu i vecka 32+1. Sprutade båda gångerna ca 3 veckor med 75E och var sen så aktiv som möjligt med mannen under de 48h som följde Glad Så det kan funka! När man en gång får äl är väl chansen lika stor som vid en "vanlig" äl.

Hade min penna i kylskåpet i början och men sedan i rumstemperatur eftersom man enligt bipackssedeln kunde ha det. Men tyckte det lilla sticket kändes av lika mycket hursomhelst.
    Angående träning så tränade jag också relativt mycket 3-4 ggr/vecka men alltid med hög intensitet. Brukar också springa maraton. Min gyn sa att jag skulle leva på som vanligt under tiden jag tog sprutorna men tyckte det kändes bättre att dra ner lite på intensiteten åtminstone.

Så lycka till alla!Glad Och nu i och med att det är sommar så brukar man ju åtminstone kanske va lite mer sexsugen under de dag då de gäller att få till det Flört 
  • Linnna
    Härligt att läsa det du jagvill85 skriver det är bra med positiva berättelser!
    Ina jag bor i Stockholm. Var på koll igår och det var inget nytt, samma dos och tillbaka på onsdag.... 
  • ina
    Linnna skrev 2013-06-03 07:50:01 följande:
    Härligt att läsa det du jagvill85 skriver det är bra med positiva berättelser!
    Ina jag bor i Stockholm. Var på koll igår och det var inget nytt, samma dos och tillbaka på onsdag.... 
    Oki, hur stora är de nu? Börjar det närma sig insem? Visst var det ditt första försök nu? Mitt första försök tog jag 37 sprutor och sen har det sjunkit ner till 12 st. Så första omgången brukar va lite klurigare men det tar sig snart!
Svar på tråden Träning och hormonsprutor