• Linnna

Träning och hormonsprutor

Jag har PCO och tar nu Menopur för att få ägg, därefter ägglossningspruta och sedan ska vi  försöka själva. 
    Min fundering gäller träning under behandlingen. Vad har ni fått för råd? Är det ok att springa och gymma?

• Svar på tråden Träning och hormonsprutor
  • Anninha

Tack för era svar! Linna låter bra med 13 mm, då måste den ju fortsätta växa! Lycka till till er alla. Vi tar nya tag i juli. Får se om jag hinner titta in här framöver, en hel del att fixa nu inför nästnästa helg :).

• ina
    Här hade det inte hänt minsta lilla igår så nu höjer vi dosen med 50% till 112,5! Fick ett väldigt bra läkarbesök igår ändå. Läkaren var jättestressad när jag kom men sen ägnade han ändå hela 30 min åt mig och vi kunde sitta i lugn och ro och prata och han svarade på alla mina frågor osv. Kändes så himla skönt. Han tror nu att mina äggstockar kan vara "uttröttade" efter vårens stimuleringar och behöver en liten paus innan vi går på igen. Och att det är därför de inte reagerar på sprutorna nu. Så om det inte händer någonting närmaste typ veckan så får vi nog avbryta och låta dom vila lite. Känns helt ok för mig. Vi pratade också en del om IVF och jag ska redan nu ta de prover som kommer behövas inför det (syfilis, HIV, hepatit etc) så att jag är förberedd om vi kommer dit. Så vi får se vad som händer närmaste veckorna. Känner mig ändå väl omhändertagen och är övertygad om att det blir bra hur som=)

Linnna, va spännande, då är det snart dags!! 
  • Linnna

Idag efter 30 menopursprutor har vi ett ägg så imorgon blir det ovitrelle och sen köra på! hur lång tid i timmar efter att ni tagit ovitrelle har ni rekommenderats att ha sex?

• LängtansBlåaBlomma
    Linnna skrev 2013-06-13 23:01:37 följande:
    Idag efter 30 menopursprutor har vi ett ägg så imorgon blir det ovitrelle och sen köra på! hur lång tid i timmar efter att ni tagit ovitrelle har ni rekommenderats att ha sex?
    Spännande!
    Under följande 36 timmarna, sa vår läkare 
  • LängtansBlåaBlomma

Nu på morgonen hände en sak! Det har gått sex dagar sen Ovitrelle och nu på morgonen fick jag som mensvärk och en ljus brunaktig mensliknande blödning! Det är väl inte en nidblödning?? Känns mer som en förberedelse inför mens. Vet inte om jag ska kontakta läkaren redan eller avvakta under helgen :(

• ina
    Linnna skrev 2013-06-13 23:01:37 följande:
    Vi gör insemination ca 36 timmar efter ovitrelle (oftast på en morgon) och rekommenderas att ha sex samma kväll och kvällen efter. Så ni bör nog försöka ha så mycket mys som möjligt närmaste dagarna!=)
  • Linnna

Tack för era svar. Jag tog ovitrellen idag kl 13 så då ska det vara läge för mys imorgon sent på kvällen och dagen därpå. Hade även igår kväll så då borde väl några små finnas kvar och simma där inne idag också.

• Linnna
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-06-14 07:32:49 följande:
    Nu på morgonen hände en sak! Det har gått sex dagar sen Ovitrelle och nu på morgonen fick jag som mensvärk och en ljus brunaktig mensliknande blödning! Det är väl inte en nidblödning?? Känns mer som en förberedelse inför mens. Vet inte om jag ska kontakta läkaren redan eller avvakta under helgen :(
    usch då, då blir man orolig såklart, har det fortsatt under dagen?
  • LängtansBlåaBlomma
    Linnna skrev 2013-06-14 14:16:23 följande:
    usch då, då blir man orolig såklart, har det fortsatt under dagen?
    Ja, pyttelite :( Jag blir lite orolig. Har mensvärk också. Känns precis som dagen före mens.
  • LängtansBlåaBlomma
    Linnna skrev 2013-06-14 14:15:31 följande:
    Tack för era svar. Jag tog ovitrellen idag kl 13 så då ska det vara läge för mys imorgon sent på kvällen och dagen därpå. Hade även igår kväll så då borde väl några små finnas kvar och simma där inne idag också.
    Jag tog ovitrelle ca 23.00 i lördags och vi hade sex lördag kväll, söndag och måndag.
Svar på tråden Träning och hormonsprutor