• Linnna

Träning och hormonsprutor

Jag har PCO och tar nu Menopur för att få ägg, därefter ägglossningspruta och sedan ska vi  försöka själva. 
    Min fundering gäller träning under behandlingen. Vad har ni fått för råd? Är det ok att springa och gymma?

• Svar på tråden Träning och hormonsprutor
  • Anninha

Ingen graviditet den här gången :'(... testade negativt i helgen och fick mens idag.

Men jag ska ju gifta mig nu snart så jag ska tänka på det i stället nu. Hoppar över en cykel också därför. Ska bli roligt att gifta sig och jag tänker inte deppa över detta utan ha roligt.

Har också hört att det kan vara bra att mannen avhåller sig i två dagar innan själva ägglossningen. Men sedan när det är ägglossningsdag är det så många gånger man kan i två dagar som gäller, säger min läkare i alla fall.

Oftast växer blåsan ca 2 mm per dygn. Men det är inte 100 % säkert och ofta växer de snabbare på slutet. Jag hade en blåsa en gång som växte 8 mm på två dagar, det var med pergo.

• ina
    Linnna skrev 2013-06-10 20:32:53 följande:

Tack för ditt svar! Hur går det för dig/er?
    Nja sådär.. bara 7 mm ägg i lördags då jag hade tagit 9 sprutor... fortsatt på samma dos och ny koll onsdag kväll. Inga biverkningar ännu iaf =)
  • LängtansBlåaBlomma

Hej! Jag har precis tagit min första Ovitrelle, i lördags, och hoppas att äggblåsan då blivit 18 mm (den var 16 i fredags). Nervös och kan knappt vänta till nästa vecka då jag får ta ett graviditetstest! Har ni också ont i brösten av Puregon? Mina ömmar som aldrig förr, hoppas det är ett gott tecken.

• ina
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-06-10 23:21:17 följande:
    Hej! Jag har precis tagit min första Ovitrelle, i lördags, och hoppas att äggblåsan då blivit 18 mm (den var 16 i fredags). Nervös och kan knappt vänta till nästa vecka då jag får ta ett graviditetstest! Har ni också ont i brösten av Puregon? Mina ömmar som aldrig förr, hoppas det är ett gott tecken.
    Hej och välkommen!
    Vad spännande! Även om jag tycker de två veckorna till testdag är ganska olidliga... ;) Jag har aldrig tagit puregon men får däremot ont i brösten av ovitrelle så det kan ju va den som spökar också! Lycka till! 
  • LängtansBlåaBlomma

Jag hade ömma bröst dagarna innan jag tog ovitrelle så antog att det var pga Puregon men ovitrelle kan säkert bidra också :)

• Linnna
    Anninha skrev 2013-06-10 21:11:48 följande:
    Ingen graviditet den här gången :'(... testade negativt i helgen och fick mens idag.

Men jag ska ju gifta mig nu snart så jag ska tänka på det i stället nu. Hoppar över en cykel också därför. Ska bli roligt att gifta sig och jag tänker inte deppa över detta utan ha roligt.

Har också hört att det kan vara bra att mannen avhåller sig i två dagar innan själva ägglossningen. Men sedan när det är ägglossningsdag är det så många gånger man kan i två dagar som gäller, säger min läkare i alla fall.

Oftast växer blåsan ca 2 mm per dygn. Men det är inte 100 % säkert och ofta växer de snabbare på slutet. Jag hade en blåsa en gång som växte 8 mm på två dagar, det var med pergo.
    Tack för dina svar! Vad roligt med bröllop och något annat att tänka på, Lycka till sedan med kommande behandlingar. 
  • ina
    Anninha skrev 2013-06-10 21:11:48 följande:

Såg ditt inlägg först nu. Vad tråkigt att det inte tog sig denna gång, men som du skriver så är det toppen att ha något annat fokusera på ett tag! Så skoooj med bröllop! Jag vill också=) Men vi hade tänkt vänta och satsa på barn först... men det kan ändras om det dröjer alltför länge=)
  • ina

Linnna hur såg det ut igår på vul? Jag ska dit ikväll, längtar och fasar på samma gång!

• Linnna
    ina skrev 2013-06-12 12:58:48 följande:
    Linnna hur såg det ut igår på vul? Jag ska dit ikväll, längtar och fasar på samma gång!
    Det såg bra ut, nu var ägget 13 mm och ny koll på torsdag. Jag skulle vilja kolla varje dag nu så att det går bra, förstår att du både längtar och fasar för så känner jag med.
    Ibland känns det som att ja nu kommer det funka, nu är vi nästan gravida, men sen inser jag samtidigt hur långt det därefter är innan det är klart. I nuvarande läget efter alla sprutor är jag ju egentligen bara som vilken "vanlig" kvinna som helst som varje månad har ägglossning ...

Lycka till ikväll! 
  • LängtansBlåaBlomma

Linnna, javisst kan det kännas lite tomt. Puregon gör att jag är på samma nivå som andra kvinnor. Å andra sidan vet ju inte normala kvinnor hur deras ägg växer, många blir ju framflyttade eller bakåtflyttade pga att de missbedömer ÄL-dag (antar jag). Och våra ägg är ofta av bra kvalitet. Så cheer up, du och jag kanske båda får gå med graviditetsillamående i sommar!

Svar på tråden Träning och hormonsprutor