Träning och hormonsprutor
Jag har PCO och tar nu Menopur för att få ägg, därefter ägglossningspruta och sedan ska vi försöka själva.
Min fundering gäller träning under behandlingen. Vad har ni fått för råd? Är det ok att springa och gymma?
Jag har PCO och tar nu Menopur för att få ägg, därefter ägglossningspruta och sedan ska vi försöka själva.
Min fundering gäller träning under behandlingen. Vad har ni fått för råd? Är det ok att springa och gymma?
Ingen graviditet den här gången :'(... testade negativt i helgen och fick mens idag.
Men jag ska ju gifta mig nu snart så jag ska tänka på det i stället nu. Hoppar över en cykel också därför. Ska bli roligt att gifta sig och jag tänker inte deppa över detta utan ha roligt.
Har också hört att det kan vara bra att mannen avhåller sig i två dagar innan själva ägglossningen. Men sedan när det är ägglossningsdag är det så många gånger man kan i två dagar som gäller, säger min läkare i alla fall.
Oftast växer blåsan ca 2 mm per dygn. Men det är inte 100 % säkert och ofta växer de snabbare på slutet. Jag hade en blåsa en gång som växte 8 mm på två dagar, det var med pergo.
Hej! Jag har precis tagit min första Ovitrelle, i lördags, och hoppas att äggblåsan då blivit 18 mm (den var 16 i fredags). Nervös och kan knappt vänta till nästa vecka då jag får ta ett graviditetstest! Har ni också ont i brösten av Puregon? Mina ömmar som aldrig förr, hoppas det är ett gott tecken.
Jag hade ömma bröst dagarna innan jag tog ovitrelle så antog att det var pga Puregon men ovitrelle kan säkert bidra också :)
Linnna hur såg det ut igår på vul? Jag ska dit ikväll, längtar och fasar på samma gång!
Linnna, javisst kan det kännas lite tomt. Puregon gör att jag är på samma nivå som andra kvinnor. Å andra sidan vet ju inte normala kvinnor hur deras ägg växer, många blir ju framflyttade eller bakåtflyttade pga att de missbedömer ÄL-dag (antar jag). Och våra ägg är ofta av bra kvalitet. Så cheer up, du och jag kanske båda får gå med graviditetsillamående i sommar!