• Cassidy

Insemination - sommaren 2013

Nu ska vi snart dra igång tredje försöket i projekt Bebis!

Insemination med donatorspermier på Sahlgrenska är det som gäller för oss.

Jag hoppas att vi blir några stycken som följs åt i tråden, och att alla får ett plus innan sommaren är slut! Glad

• Svar på tråden Insemination - sommaren 2013
  • PiOmiO
    Cassidy skrev 2014-04-01 20:08:39 följande:
    Håller tummarna för er båda!!!!!!!!!!!

Tack fina du!
    Life is not fair; get used to it.
  • Adina15
    PiOmiO skrev 2014-04-02 08:45:10 följande:

Va bra att jag väckte en ny idé! Värt att kolla upp iaf. Men om ni har använt alla ivf försök och kliniken anser att ni har fullt dugliga ägg och spermier så vet jag inte om det går.. men som sagt värt att höra! Jag skull nog ringt till gyn och därifrån få remiss till reproduktionsmedicin (för tror man behöver remiss dit) jag trodde ju att ni stod o donationskö i sverige..och att ni liksom vi "provade lyckan i danmark under den långa väntetiden"
    Stor Kram!
    ah jag fattar... jo men jag ska iaf kolla upp det via gyn får jag se vad de säger. osäker på hur långa tiderna är här i sthlm nu men antar de är lååååånga oavsett...

kram!
  • Leya

Hej alla och STORT GRATTIS till Cassidy - härligt, och TVÅ Hjärta nu närmar det sig :)

Jag fick min underbara tjej genom snitt den 14:e mars...så hon har redan hunnit bli 2 månader...jisses va tiden går!!

• PatKay83

Grattis Leya!

Vi ska ha en pojke beräknad 5 okt :D
    Kände första sparkarna från utsidan i helgen. Heltokigt.

• Cassidy

Grattis Leya! {#emotions_dlg.flower}
    Och Patkay, visst är det härligt med livstecken!

Själv är jag gigantisk. Når med nöd och näppe fram till tangenterna på datorn så jag kan skriva det här Flört
    Men nu är det snart klart. Har fått tid för snitt på tisdag, den 27 maj, så bara två dagar till!

Mina bebisar har vuxit och mått toppen hela graviditeten, medan jag har mått uruselt. Tvilling 1 har legat i säte och tvåan har legat i tvärläge hela tiden, så en vaginal förlossning är utesluten.
    Jag får ju erkänna att jag känner mig halvt skräckslagen nu när det äntligen är dags. Man har väntat så länge att allt känns overkligt...

Hur går det för er andra? Händer det något eller är det bara köande?

• PiOmiO
    Cassidy skrev 2014-05-25 11:05:48 följande:
    Grattis Leya!

Själv är jag gigantisk. Når med nöd och näppe fram till tangenterna på datorn så jag kan skriva det här

Men nu är det snart klart. Har fått tid för snitt på tisdag, den 27 maj, så bara två dagar till!

Mina bebisar har vuxit och mått toppen hela graviditeten, medan jag har mått uruselt. Tvilling 1 har legat i säte och tvåan har legat i tvärläge hela tiden, så en vaginal förlossning är utesluten.

Jag får ju erkänna att jag känner mig halvt skräckslagen nu när det äntligen är dags. Man har väntat så länge att allt känns overkligt...

Spännande! Hoppas allt går bra!

Här gjorde vi en hel IVF behandling med donerade spermier fick ett toppenfint embryo tillbaka som tyvärr inte gick vägen :-/ så nu får vi vänta till efter semestern (då de har sin semesterstängning nu snart) vi har 6st i frysen så det blir en frozen embryo transfer nästa gång. Känns inte som om vi gör annat än att vänta..
    Life is not fair; get used to it.
  • PatKay83

Stort lycka till idag Cassidy!
    Skicka foton om du vill dela med dig när de kommit!!

• Adina15
    Cassidy skrev 2014-05-25 11:05:48 följande:
    Grattis Leya! {#emotions_dlg.flower}

Själv är jag gigantisk. Når med nöd och näppe fram till tangenterna på datorn så jag kan skriva det här Flört

åh läste detta nu, antagligen är du kvar på sjukhuset eller har kommit hem  tillsammans med din nya familj. Jag hoppas allt gått bra för er, så nyfiken att höra. Varmaste varma kramarna!!
  • Adina15
    PiOmiO skrev 2014-04-01 08:51:53 följande:

Ja så det är skönt när man nu denna gången vet hur allt går till. Det är spermiedonation nu på sahlgrenska. Känns toppen.
    Men har ni inte fått ställa er i spermiedonationskön i sverige då? Eller anser de inte att ni är berättigade det i sverige? Våra försök nollställdes då.. hade ju gjort 1,5försök innan (första gången svarade jag inte på hormonerna) men nu har vi tre fulla försök smile1.gif
    Kram
    PiOmiO skrev 2014-05-26 12:51:26 följande:

Spännande! Hoppas allt går bra!
    Här gjorde vi en hel IVF behandling med donerade spermier fick ett toppenfint embryo tillbaka som tyvärr inte gick vägen :-/ så nu får vi vänta till efter semestern (då de har sin semesterstängning nu snart) vi har 6st i frysen så det blir en frozen embryo transfer nästa gång. Känns inte som om vi gör annat än att vänta..
    men när ska det ta sig för er egentligen..!?!? tråkigt att höra ni också fortsätter kampen (liksom vi), försök njuta av varandra i sommar, ladda batterierna inför nya tag i höst. stor varm kram till dig med! :)

Svar på tråden Insemination - sommaren 2013