Anonym (Tom) skrev 2013-09-12 13:29:47 följande:
Tänk det tror jag faktiskt också att det är stor risk att det brakar om man för snabbt hoppar från en relation till en annan. Tiden måste vara rätt.
Fint skrivet: "Min vän från paradiset".
Tack :) Ja, han är det. Han ger mig allt, har fått mig att förstå mig själv. Han är så bra för mig. ÅH.. hur ska man göra då? Om det nu ofta brakar samman efter första? Jag vill ju inte missa honom om han hittar nån annan än mig att leva resten av sitt liv med. Jag vet inte hur man gör... känner mig så förgjordat villrådig här.
Vill ju min fina vän det allra bästaste här på denna jord. Samtidigt vill jag ha honom själv... och jag är ju verkligen inte världens bästaste precis. Inte i mina ögon. Men tänk, jaa... åh tänk, om han tycker det. Vet du... jag hade varit världens lyckligaste. OCH jag hade aldrig vant mig vid att få ha honom vid min sida. Skulle vara så rädd om vår kärlek.
Vet att allt går i olika stadier, duvet... förälskelse etc etc. Men jag bara vet att om vi försökte, jag menar... vi har ju båda gått igenom saker här i livet och lärt oss av både misstag och erfarenheter, så jag tror (läs önskar) att det vore så att vi skulle klara det.
I alla fall från min sida. Sedan kan man ju aldrig äga någon annan men jag skulle ge honom hela mig. Med hull och hår. Hela min själ, fast å andra sidan... han äger mig redan.
Bara att vänta och se vad som händer eller? Vad tycker du? OM det händer, om han lämnar sin sambo... ska jag bekänna färg då eller kommer jag att skrämma iväg honom?
Åh, jag vet att det är omöjliga frågor att svara på. Hade en kompis en ggn i tiden som gick omkring och envisades med att fråga mig just detta. Då tyckte jag hon var jobbig som attan och fattade inte att inte hon förstod att jag inte satt inne med alla svar. Nu förstår jag hur hon kände, det var nog bara stödet hon ville känna. Det finns inga svar. Sorgligt nog. Det är det som e det svåra. Visst?