• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • Anonym (br)
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-11 01:54:51 följande:
    Imorgon ELLER på måndag, märk väl! Och vi ska väl kyssas tänkte jag, i övrigt har jag inte så höga krav ;) Nä men ärligt talat har vi inte planerat något särskilt. Vi tar det lite som det kommer!
    OK, låter bra. Men har du tänkt nånting på hur detta ska bli möjligt? Jag menar, det underlättar ju om ni är hemma hos nån av er och inte bara ute bland folk liksom. Och ett glas vin kan ju inte skada tror jag....ska du säga något först eller bara göra det? 

Jag undrar också som någon ovan hur er kontakt ser ut i övrigt, skickar ni meddelanden över sms, FB, mejl, ringer ni? Hur är stämningen när ni ses, och ger du mer respons kanske än det du berättar här? I dina inlägg ser det ut som om hon gör grovjobbet men du kanske är mer aktiv än det verkar? Berätta, berätta!  
  • Anonym (villmenvågarinte)
    Anonym (br) skrev 2013-08-11 13:42:43 följande:
    Jag undrar också som någon ovan hur er kontakt ser ut i övrigt, skickar ni meddelanden över sms, FB, mejl, ringer ni? Hur är stämningen när ni ses, och ger du mer respons kanske än det du berättar här? I dina inlägg ser det ut som om hon gör grovjobbet men du kanske är mer aktiv än det verkar? Berätta, berätta!  
    Vi skickar meddelanden över både sms, fb och ringer! Det brukar bli att vi skriver ett par gånger per dag. Även om det inte alltid är en "flytande konversation" så skriver vi när vi kommer att tänka på något. Ofta är det inget särskilt, vi pratar mer om vad vi har gjort under dagen, när vi ska ses och vad vi ska göra då, och så vidare. Det händer att vi pratar i telefon, någon gång i veckan kanske. Det blir mest när vi av någon anledning inte kan träffas på ett tag tex om någon av oss är bortrest. När det gäller att höra av sig så tycker jag att vi är ungefär lika duktiga på det, det blir typ varannan gång. 

Vad lustigt att det ser ut som om hon gör grovjobbet, för så upplever jag inte alls det! Det måste ha varit att jag vill att ni ska analysera allt hon gör, därför skiver jag det istället för att skriva allt jag gör. Jag är nog den av oss som har varit mest drivande på att tex öka kroppskontakten, det är först nu senaste veckorna som jag tycker att HON börjar ta initiativ och kanske själv vara den som driver på. Emellertid tycker jag inte att hon gör något nytt, snarare gör hon saker som jag redan har gjort, det vill säga som redan är "godkända" mellan oss. Jag tycker själv att jag är extremt tydlig med vad jag vill, hon är den som är otydlig. Hon drar sig aldrig undan när jag gör något men det är liksom sällan hon som får det att gå framåt.... 

Andra negativa saker är att när hon pratar om sitt och även mitt framtida liv så pratar hon som om det vore en självklarhet att vi båda ska vara med varsin man. Jag inser att det kan vara för att hon är osäker på hur jag känner och att hon vill kamouflera sina känslor, eller att hon vill testa hur jag reagerar, och jag nappar ju alltid på det vilket blir en ond cirkel... äh, jag vet inte. Blir så snurrig i hjärnan av detta.  
  • Anonym (br)
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-12 03:02:48 följande:
    Vi skickar meddelanden över både sms, fb och ringer! Det brukar bli att vi skriver ett par gånger per dag. Även om det inte alltid är en "flytande konversation" så skriver vi när vi kommer att tänka på något. Ofta är det inget särskilt, vi pratar mer om vad vi har gjort under dagen, när vi ska ses och vad vi ska göra då, och så vidare. Det händer att vi pratar i telefon, någon gång i veckan kanske. Det blir mest när vi av någon anledning inte kan träffas på ett tag tex om någon av oss är bortrest. När det gäller att höra av sig så tycker jag att vi är ungefär lika duktiga på det, det blir typ varannan gång. 

Vad lustigt att det ser ut som om hon gör grovjobbet, för så upplever jag inte alls det! Det måste ha varit att jag vill att ni ska analysera allt hon gör, därför skiver jag det istället för att skriva allt jag gör. Jag är nog den av oss som har varit mest drivande på att tex öka kroppskontakten, det är först nu senaste veckorna som jag tycker att HON börjar ta initiativ och kanske själv vara den som driver på. Emellertid tycker jag inte att hon gör något nytt, snarare gör hon saker som jag redan har gjort, det vill säga som redan är "godkända" mellan oss. Jag tycker själv att jag är extremt tydlig med vad jag vill, hon är den som är otydlig. Hon drar sig aldrig undan när jag gör något men det är liksom sällan hon som får det att gå framåt.... 

Andra negativa saker är att när hon pratar om sitt och även mitt framtida liv så pratar hon som om det vore en självklarhet att vi båda ska vara med varsin man. Jag inser att det kan vara för att hon är osäker på hur jag känner och att hon vill kamouflera sina känslor, eller att hon vill testa hur jag reagerar, och jag nappar ju alltid på det vilket blir en ond cirkel... äh, jag vet inte. Blir så snurrig i hjärnan av detta.  
    Tack för lite mer information! Förstår att det är skitjobbigt att inte veta var du har henne, och säkert helt omöjligt att inte börja hoppas väldigt mycket nu då när hon verkar börja visa framfötterna. Jag tycker det verkar som om du har all anledning att hoppas! Men att hon även verkar ta det säkra före det osäkra och hakar på endast när du tagit ett första steg, dvs att hon vill att du ska leda er vidare. Det är väl så att du måste vara den som gör det, som det ser ut nu? Hon visar ju rätt så tydligt att hon är med på det, tycker jag....skulle ni ses idag? Lycka till!
  • Nimrod

Våga! Jag har varit precis där du är nu, man ser tecken, men vågar inte riktigt. Man överanalyserar allt! Jag vågade och är idag sambo med en helt underbar tjej

• engdahl

Hej!
    Förstår din vånda men det är väl som skrevs ovanför att hon vill att du ska ta stegen och hon bekräftar.
    Du får helt enkelt försöka ta fler och fler steg med fysisk kontakt etc tills du till sist vågar kyssa henne.
    Lycka till i dag!
    Kram :)

• rosamonstermedkepsochslipsen

Jag och min pojkvän fick vår första kyss när vi "låsatsbråkade", typ slogs, och så blev det typ ett titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moment, det var typ magiskt Kyss

• Nattliv0303

När ni har du mysigt tillsammans, så fråga om du får kyssa henne!

Hon kan svara ja eller så kysser hon dig, eller ser dig djupt i ögonen etc. Då kysser du henne.

Om hon säger nej, så ä det tråkigt förstås... men du har å andra sidan inte "våldfört" dig på henne.
    Hon kanske frågar "varför" och då får du säga som det är, eller glida undan lite grand och säga att du "bara ville prova på en gång".

Det här är den bästa tråden på länge. Håller tummarna för att ni lyckas!

• Anonym (Blomman)

Hur har det gått? Har ni träffats? Vad har hänt? Hur känns det?

Vi är nyfikna!

Kram

Svar på tråden Att kyssa en tjej