• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • Lilla Hanna
    Göteborgskillen2101 skrev 2013-10-03 02:51:35 följande:
    Sånt händer bara i filmer och sagor
    Tja,då lever jag väl jag i en saga eller film då...
  • Anonym (verklighet)
    Lilla Hanna skrev 2013-10-01 20:56:04 följande:
    Du är medveten om att man kan ändra sig va?

She is not into girls, sa hon ju!
  • Anonym (verklighet)
    Lilla Hanna skrev 2013-10-03 18:32:36 följande:
    Tja,då lever jag väl jag i en saga eller film då...

Vaddå lever du med en tjej som inte gillar tjejer?

Ojdå, här har det hänt lite sedan jag var inne sist! Ni verkar visst lite oense huruvida man kan ändra sig eller inte. Jag vet inte hur det ligger till med den saken men det är klart att jag hoppas att man kan ändra sig. Jag lever lite på det just nu. Vi träffades ju inte på ett tag efter vårt samtal och det kändes bra för mig även om det var jobbigt. Dock fortsatte hon att smsa en del och skriva på facebook, bara om småsaker. Jag tyckte att det kändes som en bra nivå att lägga sig på så under ett tag (har så dåligt tidsperspektiv, vill skriva "några veckor", men så länge kan det ju inte varit...) pratade vi bara på det sättet och träffades alltså inte alls. 

Förra helgen stötte vi på varandra på en förfest med gemensamma vänner. I början var det ganska obekvämt mellan oss, vi var båda stela och tysta och försökte nog mest undvika varandra så mycket som möjligt men framåt kvällen var det som att vi drogs till varandra och det slutade med att vi struntade i de andra och gick och käkade själva och tog en promenad hem till mig där hon sov över. Sedan dess har vi träffats flera gånger och jag skulle säga att hon beter sig precis likadant mot mig som innan vi pratade... Vi har inte pratat något mer om det så jag vet inte om detta är hennes sätt att känna sig fram om hon kanske ändå vill vara med mig eller vad hon håller på med egentligen. Jag försöker att hålla henne lite på avstånd samtidigt som det är svårt då hon är ganska "på" just nu och det ju finns en del av mig som inte vill något hellre än att vara med henne... 

Hon sa även massa saker i stil med att hon har saknat mig, att hon inte kan hålla sig ifrån mig och att jag betyder så himla mycket för henne osv.. vet inte riktigt hur jag ska tolka något av det. Vill ju inte bli för hoppfull och sedan bli besviken igen.  

• Anonym (neeej)
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-10-04 15:48:35 följande:
    Ojdå, här har det hänt lite sedan jag var inne sist! Ni verkar visst lite oense huruvida man kan ändra sig eller inte. Jag vet inte hur det ligger till med den saken men det är klart att jag hoppas att man kan ändra sig. Jag lever lite på det just nu. Vi träffades ju inte på ett tag efter vårt samtal och det kändes bra för mig även om det var jobbigt. Dock fortsatte hon att smsa en del och skriva på facebook, bara om småsaker. Jag tyckte att det kändes som en bra nivå att lägga sig på så under ett tag (har så dåligt tidsperspektiv, vill skriva "några veckor", men så länge kan det ju inte varit...) pratade vi bara på det sättet och träffades alltså inte alls. 

Förra helgen stötte vi på varandra på en förfest med gemensamma vänner. I början var det ganska obekvämt mellan oss, vi var båda stela och tysta och försökte nog mest undvika varandra så mycket som möjligt men framåt kvällen var det som att vi drogs till varandra och det slutade med att vi struntade i de andra och gick och käkade själva och tog en promenad hem till mig där hon sov över. Sedan dess har vi träffats flera gånger och jag skulle säga att hon beter sig precis likadant mot mig som innan vi pratade... Vi har inte pratat något mer om det så jag vet inte om detta är hennes sätt att känna sig fram om hon kanske ändå vill vara med mig eller vad hon håller på med egentligen. Jag försöker att hålla henne lite på avstånd samtidigt som det är svårt då hon är ganska "på" just nu och det ju finns en del av mig som inte vill något hellre än att vara med henne... 

Hon sa även massa saker i stil med att hon har saknat mig, att hon inte kan hålla sig ifrån mig och att jag betyder så himla mycket för henne osv.. vet inte riktigt hur jag ska tolka något av det. Vill ju inte bli för hoppfull och sedan bli besviken igen.  
    Du skriver och beskriver dina känslor så bra!! Tycker jättemycket om dig utan att ens veta vem du är. Konstigt men lite mysigt. Tänker på dig då och då, önskar så innerligt att du ska bli lycklig.

Förstår din oro, rädslan, hoppet men också svårigheten att säga nej.. Du vill ju.
    Efter det som hänt så är det ju jättesvårt att säga men jag skulle inte vilja ge upp hoppet riktigt än. Tror att många som har förmågan att älska någon av samma kön går igenom en process som tar tid. Man har inte tänkt så under sitt liv, kanske lever med många fördomar runt sig och förtränger allt i den vägen.
    Vet inte om det är så med din vän men det skulle stämma in på hennes beteende i så fall. Att hon (som du säger) känner sig för, kanske har gett sig själv tid att vänja sig vid tanken/känslan.

Men var rädd om dig. Det kan ju lika gärna vara att inget har ändrats. Hur ska man kunna veta nåt sånt..?
    I grunden så behöver du ändå vara beredd på att det som är sagt är det som gäller ända tills hon säger eller gör något annat..

Om jag var i ett liknande läge (försöker sätta mig in i situationen, inte helt lätt) så hade jag försökt att hamna i en situation nån gång där ni vågade prata igen om vad som hänt, vad hon har tänkt under tiden ni inte träffades.. Om hon kan förstå "mina" känslor, att det känns så nära, mysigt.. att det finns en slags attraktion.

Om hon hade gett med sig ett par millimeter så hade jag "utmanat" henne. Lite lekfullt sagt nåt i stil med: "Vi kan väl testa..? En liten puss bara.. inget mer." Känner du inget så vet vi båda och då lovar jag att släppa alla andra tankar. Då kanske jag kan tänka om och nöja mig med att vara bästisar..."

typ nåt sånt.

Men förstår verkligen att det inte är lätt.
    Hoppas hoppas hoppas såå att det blir ni. kram Solig               
  • Anonym (Kille 2)

Sån här kan jag känna igen från relationer med tjejer också. Intressen, men sen reserverad och avvaktande, sen ökat intresse igen...
  • Platypus

Det här är ju som värsta romantiska thrillern.

Ett tag funderade jag på att ta bort tråden från mina favoriter eftersom den spårade ur totalt, men ditt inlägg gjorde väntan väl värd mödan.

Håller med om att du beskriver känslorna så väl att det är ett nöje att läsa dem och jag tror alla, både män och kvinnor, kan känna igen sig i din berättelse och vi vill alla att det ska gå bra för dig och er.

Ditt senaste inlägg visar ju på att det fortfarande finns hopp, jag tror nämligen inte att ni hade kommit tillbaka till där det slutade om det inte hade funnits något mer.

När du känner dig redo kan du ju ta upp det med henne, att du är lite undrandes över att hon återigen ger dig blandade signaler om ert förhållande. Denna gången kan hon ju inte skylla på att hon inte vet om hur du känner. 
  • engdahl

Jag kan bara hålla med - du skriver så fint TS och jag håller alla tummar för att hon ska öppna ditt hjärta för dig.

Att hon vill vara nära dig och med dig ofta som förut och att hon säger att hon saknat dig får mig ändå att känna visst hopp.

Kram

• engdahl

"...öppna SITT hjärta för dig" ska det förstås vara :)

Ni är verkligen gulliga och jag blir så glad av alla som stöttar mig här :) På riktigt! Jag kommer inte att uppdatera tråden lika ofta som jag gjorde i somras men kanske kommer in och uppdaterar då och då. Kommer självklart skriva om det händer något riktigt stort, haha 

Jag kan ändå inte tro att det "inte är något". Jag känner ju att det finns något där. 

Kram på er!  

Svar på tråden Att kyssa en tjej