Guldbarb skrev 2013-06-27 11:33:38 följande:
Fast då är det väl inget större problem då? De tidigare svaren har ju varit att tvinga ut hunden, på olika sätt. Här kan det ösregna en hel dag, och det var inget allternativ då att ha hunden inne hela dagen när han behövde gå ut. Och som det är med valpar är det inte ens säkert att man kan vänta några timmar på att regnet ska avta. Tjockpälsad? Har det någon betydelse vilken typ av päls min hund har?
Men om det inte är några problem för er del att vänta tills det börjar avta så är det väl bara att göra så? Min hund sprang också så fort som möjligt för att komma in om det regnade (och hans fall inte bara för spöregn, utan regn överhuvudtaget).
Jo, det är fortfarande ett problem, det är därför jag frågade om råd här.,
och som jag innan skrev i tråstart,
Cecilia 851 skrev 2013-06-26 14:15:11 följande:
Det fungerar inte att dra med honom ut och stå i regnet tills han gör något.
Jag undrar om någon annan upplevt samma sak? Vad har ni då gjort åt saken?
det hjälper inte att släpa ut honom och jag undrar om det är någon som upplever samma sak med deras
valp, att släpa ut inte hjälper.
Och KLART det kan ösregna en hel dag, eller varför inte två veckor i sträck?! Men det har det inte gjort än, -> DÄRAV undrar jag att det är någon som har (som jag sagt fem ggr tidigare) Upplevt samma sak med deras hund, att det inte hjälper att släpa ut i ösregn.
Skulle det ösregna här en hel dag, klart han skulle kissa inne, klart jag skulle bära ut honom när han gör det, men det är också klart att han skulle sitta upptryckt mot väggen.
Och SJÄLVKLART så spelar det roll vilken päls de har och pälskvalitén, det avgör hur väl det släpper igenom vatten till huden.
Herregud, att folk skall vara så otrevliga? Måste Ni starta en jäkla disskution? Snart säger ni väl att jag inte är lämpad för att ha hund, just för att jag inte tvingar ut honom.