MoaElis skrev 2013-06-27 13:13:17 följande:
Hur mår du egentligen? Du tar allt så himla personligt. Jag ber om ursäkt om du uppfattar mina svar som otrevliga på något sätt, försöker bara hjälpa till. Som sagt, så har jag själv en hund som har vägrat gå ut i regn. Det gäller att inte ge upp och ge med sig/gå in innan hunden gjort sina behov.
Ställer man en fråga på ett forum får man nästan räkna med svar.
Jag mår utmärkt, förutom en liten huvudvärk pga dagens förtryckta väder, men annars fint! tack som frågar!

Ja, dina svar har varit väldigt otrevliga...
Men när jag sagt ca tio gånger att det inte hjälper att jag drar honom ut. Jag kan så där hela jävla dagen i regnet utan resultat. Tror du ärligt talat att jag är dum nog och inte har provat det? Mina tidigare hundar har det fungerat på, men inte på denna. Sedan behöver du inte vara sjukt otrevlig när jag säger att det inte fungerar och söker en alternativ lösning DÄRAV att jag startade denna tråd. För att få tips om någon upplevt
samma sak som mig, någon som stått ute i spöregn
utan resultat.
Att tjata om att tvinga ut honom ska vara det enda sättet, bara för att det fungerade för dig, betyder det inte att det är det enda sättet att få bukt på problemet. Utan du svarar spydigt med "ah men låt honom kissa inne då!" Det var
inte problemet
, han kissar inte inne och har aldrig gjort det när det regnat ute! Problemet är att få honom att göra sina behov/trivas utomhus när det regnar, annars håller han sig, men jag tycker det inte verkar rätt att han ska hålla sig utan jag vill att han ska göra det ute då det inte är normalt för en 4 månaders valp att hålla sig 6+ timmar bara för att det regnar.
Och åter igen, det fungerar inte för OSS att stå ute i regnet.
DÄRFÖR startade jag denna tråd, och jag vill inte höra mer tjat om att det "bara är att stå där". Om du är ett sådant mirakel, så kan du komma hit och stå ute med min hund hela dagen i regnet, jag kan till och med betala för det!