• Anonym (3barnsmamma)

Pappan nekar umgänge trots domstolsbeslut!

Orkar ej dra upp hela min historia men kör kortfattat:

Jag hade soc på mig då min son föddes för jag var ung och ensamstående, var 18 år då han föddes, dom fanns även med pga hur mitt liv såg ut tidigare, jag hade som ung självmordstankar och blivit våldtagen.

Jag fick till birkahemmet i göteborg, där dom ljög och skit för soc, jag mådde inte bra där, då jag hela tiden blev nedtryckt och dom kom med lögner hit och dit och sen spred dom andra föräldrarna rykten om mig så jag åkte hem och sonen åkte till jourhem och soc sa att jag skulle få komma tillbaka på måndag med sonen, måndagen kom och det visa sig att dom ljugit för mig.

Jag var nu gravid med mitt andra barn, pappan fanns med i bilden och vi hade soc på oss pga det med sonen, jag och pappan fick gemnsam vårdnad via tingsrätten, men då vi ej kunde samarbeta och jag hade misslyckats som moder enligt soc så fick pappan ensamvårdnad. 

Sonen flyttade hem till pappan och jag fick ej se sonen på 9 månader, han syster var nu 18 mån och vi hade blivit av med soc och jag blev gravid igen och sökte umgänge via tingsrätten och jag skulle då ha umgängesperson i 9 månader vilket jag hade och sen skulle sonen vara ensam med mig och min familj vilket han var och sen skulle han sovit över, skett 2 gånger, sen började pappan att dra in umgängena och skyllde på att sonen skulle må dåligt av mig och att jag ska ha umgängesperson vid umgängena igen! detta nekar jag till då jag snart har 4 barn och en extra person i mitt hem orkar jag ej en gång till ..

Vad tycker ni om detta?               

• Svar på tråden Pappan nekar umgänge trots domstolsbeslut!
  • Anonym (o)
    Anonym (m) skrev 2013-07-02 09:57:27 följande:

Jag vet en som har barn med 4 olika pappor hon tar verkligen hand om sitt barn de bor hos henne och träffar sina pappor med. Det gör en inte till bättre mamma bara för att man har barn med samma man det är hur man är som person. Och som alla vet så lever vi på år 2013 idag är det inget ovanligt att man inte har barn med samma man eller lever ´med pappan.
    Jag pratar om TS, inte din kompis. Tycker du att TS ser ut att ta ansvar för barnen hon sätter till världen? 

• Anonym (o)
    LindaEfraim skrev 2013-07-02 10:04:54 följande:
    TS du måste lära dig vad som är barnets bästa inte vad du vill, tycker osv
    +1
  • Anonym (3barnsmamma)
    LindaEfraim skrev 2013-07-02 10:04:54 följande:
    TS du måste lära dig vad som är barnets bästa inte vad du vill, tycker osv

Jag vet mina barns bästa .. Det vet väl alla föräldrar?

Alla föräldrar borde veta sina barns bästa och ett barns bästa är att träffa båda föräldrarna och inte höra skitsnack om den andre föräldern, har gått föräldrautbildning och haft med soc att göra, så vet mer än du tror, är ganska påläst och sen så vet jag vad mina barn behöver och inte behöver :) 
  • Anonym (o)
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2013-07-02 12:36:40 följande:

Jag vet mina barns bästa .. Det vet väl alla föräldrar?

Alla föräldrar borde veta sina barns bästa och ett barns bästa är att träffa båda föräldrarna och inte höra skitsnack om den andre föräldern, har gått föräldrautbildning och haft med soc att göra, så vet mer än du tror, är ganska påläst och sen så vet jag vad mina barn behöver och inte behöver :) 
    Är det ditt barns bästa att tvingas flytta från sin enda anknytningsperson? På allvar? Eller är det mer dig och dina "mamma"känslor det handlar om? 

• Anonym (3barnsmamma)
    Anonym (o) skrev 2013-07-02 09:04:06 följande:
    Ja, med flera olika män. Det är inte att ta ansvar.

Så för att jag har 2 olika pappor till barnen så tar jag ej ansvar?
    Ursäkta?

Jag kan ej rå för att det tog mig 4 månader att se sonens pappas rätta jag och sen kan jag ej rå för att jag ville ha barn med min tonårskärlek!    
  • Anonym (o)
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2013-07-02 12:40:40 följande:

Så för att jag har 2 olika pappor till barnen så tar jag ej ansvar?
    Ursäkta?

Jag kan ej rå för att det tog mig 4 månader att se sonens pappas rätta jag och sen kan jag ej rå för att jag ville ha barn med min tonårskärlek!    
    Jo, det kan du. man väljer noga VEM man skaffar barn med. med tanke på din ålder kan ni inte ha varit ihop så väldans länge innan du blev gravid. 
    Ibland får man tänka efter innan man handlar. DET är att ta ansvar. 
  • Anonym (3barnsmamma)
    LindaEfraim skrev 2013-07-02 09:31:20 följande:
    Men varför ska DU ha ensam vårdnad om pojken du INTE har ensam vårdnad om?
    Jobba mot gemensamvårdnad och varannan vecka eftersom barnet har en far som är en del av barnets liv. Just nu verkar det som om du vill beröva pojken sitt liv med sin pappa för att soc ansåg att han var bättre än dig. Du har inte en tanke på barnets bästa så jag förstår att du har det svårt att få barnet.

Sonen och pappan är under utredning av soc pga misstankar att pappan ska ha misshandlat sonen och då jag har oro kring sonen så vore det bästa för honom att bo hos mig, då han ej blir misshandlad i mitt hem! Sonen har vid flera tillfällen haft blåmärken och sådana saker som pappan ej vetat vad dom kommit ifrån!
  • Anonym (3barnsmamma)
    Anonym (abc) skrev 2013-07-02 09:57:26 följande:
    Du kommer aldrig att få ensamvårdnad. Det spelar ingen roll att det gått två år sedan du senast hade kontakt med soc. Det är ändå alldeles för kort tid plus att pojken bevisligen har det bra hos pappan.
    Det är också ytterst sällan som ensamvårdnad ändras från en förälder till den andra. Nästan alla döms till gemensam vårdnad eller ensam vårdnad efter att man haft gemensam vårdnad. 

När du väl inser att det är gemensam vårdnad och varannan helg du ska jobba för så tror jag att det blir lättare för alla parter. I teorin kan du få varannan vecka, men pojken är rätt stor och de tar hänsyn till hans välmående. Många barn klarar inte av delat boende.  
    Det gjordes en utredning kring sonen och hans mående och sonen mår ej bra hemma hos sin pappa, har börjat slåss på dagis och visat en annan sida .. Sonen har även vid flera tillfällen kommit med blåmärken och jag får ej anmäla detta för fadern trots att det är min skyldighet!

Han fick anmälan emot av min syster och hennes kille, då sonen sa i bilen att pappa slår mig .. så tror ej sonen mår så bra!  
  • Anonym (3barnsmamma)
    Anonym (o) skrev 2013-07-02 12:42:42 följande:
    Jo, det kan du. man väljer noga VEM man skaffar barn med. med tanke på din ålder kan ni inte ha varit ihop så väldans länge innan du blev gravid. 
    Ibland får man tänka efter innan man handlar. DET är att ta ansvar. 

Jag var ihop med sonens pappa i 4 månader tills vi valde att skaffa barn och därefter lämnade jag honom, då han kallade mig hora och en massa annat, plus hota med att ta sitt liv, han var instabil och sen ville jag ej sonen skulle växa upp i rädsla av att ha föräldrar som grälar med varann och kunde ha en pappa som fick häftig utbrott på mamman, så därför valde jag lämna sonens pappa.

Jag träffade min nuvarande man då jag var i vecka 23 med sonen och sen dess har vi vart ihop och det är nu 5 ½ år!  
  • Brumma
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2013-07-02 12:36:40 följande:
    Jag vet mina barns bästa .. Det vet väl alla föräldrar? Alla föräldrar borde veta sina barns bästa och ett barns bästa är att träffa båda föräldrarna och inte höra skitsnack om den andre föräldern, har gått föräldrautbildning och haft med soc att göra, så vet mer än du tror, är ganska påläst och sen så vet jag vad mina barn behöver och inte behöver :) 

Nej, alla föräldrar vet inte sitt barns bästa.. Isåfall borde du ju acceptera att PAPPAN, som faktiskt känner ert barn bättre än du gör, vet barnets bästa och att det är umgänge med stödperson i nuläget. Eller menar du att MAMMOR vet bättre? Trots att de inte varit delaktiga under större delen av barnets uppväxt?
Svar på tråden Pappan nekar umgänge trots domstolsbeslut!