Inlägg från: 3längtan |Visa alla inlägg
  • 3längtan

BF Mars 2014

Vi har en babytravel syskonbarn. Supernöjd! Lätt och smidig att köra och vika ihop.

• 3längtan

Oj vad ni skriver! Varit bortrest någon vecka så inte varit inne ngt alls. Är nu i v. 8 och ska ringa BM på mån. Hoppas allt är ok därinne. Har symtom som stämmer men haft en liiiiten blödning förra veckan så oroar mig typ hela tiden. Jaja, tiden får utvisa hur det är....

• 3längtan

Jag vet inte om det är så överallt men när jag väntade mitt förra barn fick jag en tidig inskrivning och det berodde på att det var semestertider. De flyttade tiderna lite tidigare/senare för många för att få till semestrar för personalen. Men det är klart att det kan finnas flera bidragande anledningar.

• 3längtan
    asan25 skrev 2013-07-25 08:44:55 följande:
    Idag går jag in i vecka 9 och är hur lycklig som helst (det är tom kul att stryka kläder...) Jag har oroat mig jättemycket för missfall tidigare i min graviditet men har nu bestämt att så länge jag inte har ont eller blöder så ska jag inte lägga negativa tankar på min energi utan bara vara glad och ta en dag i taget. Det finns INGET som säger att just min graviditet ska sluta i missfall (även om jag har lite odds mot mig som tex ålder) men varför oroa sig för något jag ändå inte kan påverka? Nej, nu ska jag njuta av att må illa, ha migrän varje dag, inte kunna känna stekos, vara trött jämt och kissa 1 gång/timman , dvs mina symtom just nu. 2 arbetsdagar kvar innan semestern och exakt 1 vecka kvar till inskrivning. Jag vet att det är svårt att inte tänka för mycket och att inte oroa sig men jag vill ge er alla en stor kram och säga att NJUT av dagen/helgen/veckan/livet som gravid och analysera inte symtom så mycket eftersom alla personer är olika, några har inga symtom alls men föder ändå ett välskapt barn och andra mår kass och så vidare. Symtom har inget med barnets mående att göra! Kram!

Rätt talat! Ska försöka ta dig på orden och göra som du. Har idag varit på hälsosamma hos bm och fick tid för inskrivning 22 aug. Hon sa att då symtomen finns kvar och jag inte blött ngt mer så är det bara att hoppas på det bästa. Ska försöka göra just det. Nu ska jag njuta av en fin sommardag såhär sista veckan på semestern.
  • 3längtan
    Novalie2013 skrev 2013-08-04 10:37:00 följande:
    Aha, tack pixlar !! Kan inte låta bli att bli lite orolig för en själv när det är "många" som lämnat oss sen starten... Man får sig lite funderare .. Kommer de gå bra? .. Känns visserligen att det kommer göra det men när sånt här händer då blir man liksom lite nervös sj..

Jag nojar hela tiden över må och mf. Haft både och förut och kan inte riktigt slappna av och tro att allt är bra. Kommer nog inte ge sig förens jag hört hjärtat slå och jag kan känna rörelser. Med mitt må var jag på vulkaner v 10 och allt såg bra ut men det dog några v senare ändå. Att jag hade en minimal blödning i v. 6 hjälper ju inte oron....
Svar på tråden BF Mars 2014