Inlägg från: 3längtan |Visa alla inlägg
  • 3längtan

BF Mars 2014

Jag har inte haft någon rand vid någon av mina graviditeter.

• 3längtan

Här är en till som har handen på magen. Hade svårt att kpncentrera mig på våran APT idag då jag tyckte det spritte till i magen. Chefen måste tyckt jag var lite frånvarande där en stund.

• 3längtan

Här vet de flesta utom våra flickor. Men 5-åringen är nog lite lur på om det inge är något skumt på gång. Vi har tänkt vänta till efter RUL innan vi berättar. Är 3, 5 vecka kvar till dess. Hoppas slippa frågor innan dess. Vill gärna veta att allt ser bra ut innan. Men om de frågar innan så säger vi som det är. Börjar både bli stor och så är folk inte alltid så smidiga och pratar om det fast man berättat att barnen inte vet än.

• 3längtan

Om ngt är fel så är det ju inget man vill utsätta små barn att för vara med på. Skulle ju vara enormt svårt för en själv att hantera och jag tror inte man riktigt är i stånd att förklara varför man är ledsen, orolig, gråter etc. för ett litet barn samtidigt. Jag skulle inte vilja hamna i en sådan situation i alla fall. Sen är det ganska svårt att se och bm har nog inte riktigt tid att förklara för barn vad de ser.

• 3längtan
    yeenie skrev 2013-09-17 08:12:39 följande:
    Här är de också stenhårda, absolut inga barn med på rul. Skulle aldrig ta med barnen på det, då skulle jag inte kunna koncentrera mig. Däremot kommer de att få följa med till bm och lyssna på hjärtljuden :)

Det har jag också tänkt göra. Min äldsta var med vid ett tillfälle och lyssnade på sin lillasyster i magen. Det var jättemysigt och lyckat. Det var kanske runt v 30.
  • 3längtan

Jag kommer precis ha gått 19 fulla veckor vid RUL. 3 veckor kvar. Som jag längtar!. Hoppas allt är bra och att man känner tydliga kickar vid det laget. Om allt är väl ska vi berätta för småtjejerna Men, men. Tre veckor kvar som sagt. Åker på långweekend med sambon på torsdag så då går ju några dagar i alla fall....

Själv har jag nästan inga problem med maten längre. Blir fortare mätt men å andra sidan blir jag oftare hungrig. Kilona börjar fastna och jag börjar oroa mig för hur många det kommer bli....

• 3längtan

Hemkommen från en långweekend till Italien med mannen och oj va ni skriver! Får läsa ikapp imorgon. Har i alla fall haft det superskönt och njutit av god mat, sommarvärme och tid på tu man hand. Men nu var det skönt att träffa flickorna efter 4 dygn. Härligt att få längta lite till dem. Nu ska jag sova inför morgondagens jobbats med start vid 7. Natti natti

• 3längtan

Jag är heller ingen Ullaredperson. Bor i och för sig på fel sida landet så det är inte så att jag lätt kan titta förbi och att måsta planera en resa enbart för att åka dit skulle aldrig falla mig in. Men jag vet många här uppe som gör det....

Har startat nedräkningen till RUL 10/10. Funderar också på om vi ska tjuvkika på vilket kön den lilla har. Vi har inte bestämt oss än. Har inte gjort det med de två tidigare. Hur ska ni göra?

Sen nojjar jag för jag har så mycket sammandragningar och att jag börjat känna av vad jag tror är fogarana på vä sida höften. BLÄ! Har aldrig haft foglossning förut och vill verkligen inte ha det denna gång heller. Hoppas på att det skall försvinna och va ngt annat....   

• 3längtan

Ja det är ju det där med namn. Vi har inte (eller jag har inte) velat vet de förra men nu har vi två flickor och börjar få svårt att verka fram tjejnamn.... Skulle va skönt att veta om man ska lägga allt krut på det eller bara plocka fram alla killnamn som ligger på lut...

• 3längtan

Här bökar lillknodden på i magen och jag liksom du går och inväntar RUL som vi har den 10:e . Annars mår jag bra fast jag är tröttare än vanligt.

• 3längtan
    Mom14 skrev 2013-10-11 15:57:56 följande:
    Hej jag är också jättegärna med i f-gruppen. :) fast jag är ur-ursel på att ens titta familjeliv.. :( Om det är okej? 

Klart det är! Var länge sedan vi hörde ngt från dig. Hoppas ni mår bra både du och magen.
Svar på tråden BF Mars 2014