• Anonym (tro)

Tror du på Gud?

Har detta förändrats över tid?

Jag har alltid trott på Gud och aldrig tvekat. Vore intressant att höra om andras erfarenheter kring detta. 

• Svar på tråden Tror du på Gud?
  • boandersson
    Tjohalia03 skrev 2013-07-07 03:14:23 följande:

Men Gud är ju allsmäktig, varför låter man då Djävulen sprida ondska i världen?
    Ja en jävligt bra fråga men eftersom kvinnor är så jävla svaga för män även om många beter sig som svin kanske gud är jävligt svag för djävulen också
  • Tjohalia03
    boandersson skrev 2013-07-07 03:15:24 följande:
    Ja en jävligt bra fråga men eftersom kvinnor är så jävla svaga för män även om många beter sig som svin kanske gud är jävligt svag för djävulen också

Ja, vem vet? Jag ska fråga om jag någon gång träffar någon utan dem.
  • boandersson
    Tjohalia03 skrev 2013-07-07 03:17:15 följande:

Ja, vem vet? Jag ska fråga om jag någon gång träffar någon utan dem.
    Ja vem vet, kanske är dem och handlar på Netto nästa gång du handlar där
  • Tjohalia03
    boandersson skrev 2013-07-07 03:19:44 följande:
    Ja vem vet, kanske är dem och handlar på Netto nästa gång du handlar där

Träffar jag Gud så ska jag i alla fall erkänna att jag hade fel om honom, och fråga om det där med Djävulen förstås. Men skulle jag träffa dem på snabbköpet så skulle jag nog tro att det var en PR-ploj. Tungan ute
  • boandersson
    Tjohalia03 skrev 2013-07-07 03:26:24 följande:

Träffar jag Gud så ska jag i alla fall erkänna att jag hade fel om honom, och fråga om det där med Djävulen förstås. Men skulle jag träffa dem på snabbköpet så skulle jag nog tro att det var en PR-ploj. Tungan ute
    Ja kanske gud blivit mutad att ställa upp, han behövde nog pengar till all den misär han skapat på jorden.
  • Sibelle01
    frappa skrev 2013-07-06 17:34:45 följande:
    Glorifiera är ju exakt vad du gör, för du ser ju din hobby(tro) som inte ska vara en sketen hobby.
    Utan nått mer och bättre, men detta är väldigt vanligt bland de som har hobbys som gått lite överstyr.

Måste gå tillbaka till det enkla faktumet att religion och tro, är en hobby som alla andra.
    Men man försöker övertyga andra om det inte alls är en hobby, för vi är bättre än så.
    Vi har "kall", osv...blablabla....osv....
    Nej jag sa att det inte är en hobby för mig. Och det är det inte heller. Det andra får stå för dig. Jag skulle aldrig tala om för dig vad du har för hobbys.  

Inget av det du säger stämmer in på mig. Om du kunde komma med vettiga synpunkter kunde jag kanske ta till mig av något men du berättar för mig vem jag är och vad jag tkr, dvs sätter dig på höga hästar, väldigt tråkigt att du är så trångsynt, generaliserar och har så mycket fördomar kring innebörden av att tro.
  • Sibelle01
    Anonym (linda) skrev 2013-07-07 02:55:17 följande:
    Tror absolut inte på gud :) spenderar vardagen med att tro på mig själv istället.
    Det ena behöver inte utesluta det andra :)
  • Tjohalia03
    boandersson skrev 2013-07-07 03:27:23 följande:
    Ja kanske gud blivit mutad att ställa upp, han behövde nog pengar till all den misär han skapat på jorden.

Nå, det här känns både OT och respektlöst mot de som faktiskt är troende, så jag tror att jag lägger ned mina kommentarer. Man kan skämta om allt, men inte med alla, när som helst eller överallt. Glad
  • boandersson
    Tjohalia03 skrev 2013-07-07 03:35:48 följande:

Nå, det här känns både OT och respektlöst mot de som faktiskt är troende, så jag tror att jag lägger ned mina kommentarer. Man kan skämta om allt, men inte med alla, när som helst eller överallt. Glad
    Ja det håller jag med dig om MEN jag tror ändock att gud är en kvinna förutsatt att gud finns.
  • boandersson
    Tjohalia03 skrev 2013-07-07 03:35:48 följande:

Speciellt inte religiösa, ofta blir de ättriga som få, och man kan ju undrar varför om de nu är så trygga och säkra på sin tro!
Svar på tråden Tror du på Gud?