• Anonym (Oljan)

Vad använder ni instället för babyolja?!?! Hjälp!

Jag såg  idag att babyolja innehåller parraffinum liquidum. Detta hade jag ingen aning om och har gladeligen använt babyolja när exempelvis bajset inte går bort från barnens rumpor... Ja i ärlighetens namn, annars också. 
    Vad använder ni som inte använder olja? Jag vore otroligt tacksam för svar och andra saker som är bättre att använda.  Särskilt om det sitter som berget. 

• Svar på tråden Vad använder ni instället för babyolja?!?! Hjälp!
  • faithfully

Solrosolja, vanlig från affären. Fungerar super. Aldrig använt något annat. Bara vatten till att tvätta håret.

• Claudia gbg

Blandar rapsolja med det jag har hemma. Lite olivolja tex och lite vaniljsocker. Det binder fukt ich ger en god doft.

• Anonym (Oljan)

Jaså? Jag tycker inte det är lika bra, men nu har jag ju kanske fått förklaringen. Och då anstränger jag mig förvisso hellre mer än att fortsätta med barnolja. Jag blev jättearg på tillverkarna (och mig själv som inte haft bättre koll!) TACK för tipset!

• auapower

När vi låg på neonatalavdelningen med vår son så fick vi olivolja av sköterskorna, bra för torr hud och envist bajs Glad

• faithfully
    Claudia gbg skrev 2013-07-08 19:49:47 följande:
    Blandar rapsolja med det jag har hemma. Lite olivolja tex och lite vaniljsocker. Det binder fukt ich ger en god doft.
    Vaniljsocker, det har jag dock aldrig hört talas om.... Blir inte det trivsamt för svamp?
  • Anonym (Oljan)
    Lovejoy skrev 2013-07-08 19:51:36 följande:
    Tvättkräm, funkar kanon

Tack snälla ni för era tips!! Haha vaniljsocker var lite kul :)

Tyvärr är mina barn känsliga och kan inte använda tvättcreme. Det kliar massor på dem då.  
Svar på tråden Vad använder ni instället för babyolja?!?! Hjälp!