• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Samantha85

Linnis83: har du fått mens då? Annars kan du ju ta igen. Vissa får ju inte streck förrän de gått 1-2 veckor. Höll verkligen tummarna för dig denna gången. Men testa med min metod. Om du vet att du har öl ca den 14 dagen i månaden så börja sexa redan dag 10. Jag beundrar ditt tålamod med att söka hjälp. Jag kunde ju inte hålla mig ett år!

• linnis83
    Samantha85 skrev 2014-06-30 12:56:45 följande:

Linnis83: har du fått mens då? Annars kan du ju ta igen. Vissa får ju inte streck förrän de gått 1-2 veckor. Höll verkligen tummarna för dig denna gången. Men testa med min metod. Om du vet att du har öl ca den 14 dagen i månaden så börja sexa redan dag 10. Jag beundrar ditt tålamod med att söka hjälp. Jag kunde ju inte hålla mig ett år!

Jo, mensen kom när den skulle...
    Vi brukar köra på varannan dag ca 1 vecka före ÄL, men är ju svårt att få till det ibland...
  • Pusheen

Jaha och där kom mensen för mig med. Det gick alltså inte denna gången heller :(

Jag tyckte ändå att jag kände mig helt annorlunda denna gången och fick upp hoppet. Tänkte att jag ÄR gravid men nej. Usch så ledsamt det här är. Ja ja, bara att bryta ihop och komma igen.

• linnis83
    Pusheen skrev 2014-07-02 07:28:48 följande:

Jaha och där kom mensen för mig med. Det gick alltså inte denna gången heller :(

Jag tyckte ändå att jag kände mig helt annorlunda denna gången och fick upp hoppet. Tänkte att jag ÄR gravid men nej. Usch så ledsamt det här är. Ja ja, bara att bryta ihop och komma igen.

Åh nej... = ( Fattar inte att kroppen kan luras så mycket... Har känt mig gravid huuuuur många gånger som helst, och när jag väl var det så kände jag inget alls.... Skumt!
  • CHTM

Jag haller med, jag har ocksa kant mig gravid nastan varje manad, och forsokt leva som att jag ar gravid, inget kaffe etc. 19 manader nu, det ar nastan lika lange som en elefant ar draktig.. Jag kanske ar en gravid elefant? skulle kanske forklara varfor testen jamt visar minus... 

Vi kor med al test och fertilitetsglidmedel den har manaden, ar det nagon av er som har testat?

Al nar som helst 19de gangen gillt!  Baby

• Samantha85

Cthm: hur gick det med resan till Sverige? Fick du till hos gyn och kunde göra en utredning?!
    Linnis83 o pusheen: snälla ge inte upp!! Gör utredning privat så kan ni få svar tidigare! Det kan kanske hjälpa er slappna av om inget annat!
    Tänker på er❤️

• CHTM

Tack Samantha85, gar allt bra for dig? 

Jag gick aldrig i Sverige, tankte att eftersom det anda ar pa gang har sa far jag vall vanta och inte halla pa och krangla med tva olika utredningar. Har fatt tid pa fertilitetskliniken om nagra veckor for mer tester men hoppas anda att det ska funka innan. 

Var ganska deppad nar min kollega och van berattade dagen innan min 30-ars dag att hon hade rakat bli gravid  och sen kom min mens, men har aterhamtat mig lite nu och forsoker tanka positivt medan jag ser hennes mage vaxa. *inte bitter*

Hoppas verkligen det gar bra for dig och alla andra!

• Samantha85

Chtm: förstår dig verkligen. Fick se min närmsta vän gå igenom en hel graviditet i några mån till innan mitt + kom( är nu i v.12). Ju fler jag pratar öppet med om att det tog lång tid för oss desto mer förstår jag hur många vi är och hur vanligt det är att det tar tid. Förstår bara inte varför inte media tar upp det till ytan så fler blir medvetna om detta fenomen.

• linnis83
    CHTM skrev 2014-07-02 12:53:14 följande:

Jag haller med, jag har ocksa kant mig gravid nastan varje manad, och forsokt leva som att jag ar gravid, inget kaffe etc. 19 manader nu, det ar nastan lika lange som en elefant ar draktig.. Jag kanske ar en gravid elefant? skulle kanske forklara varfor testen jamt visar minus... 

Vi kor med al test och fertilitetsglidmedel den har manaden, ar det nagon av er som har testat?

Al nar som helst 19de gangen gillt!  Baby

Jag har gett upp det där med att leva som gravid innan jag vet att jag är det... Livet blir verkligen inte roligare av det... = ) Provade ett tag att nästan skippa alkohol till exempel, men vad hjälpte det...?

Vi provade fertilitetsglidmedlet från Clear Blue för några månader sedan, men fick ju inget resultat av det heller... Dock så skulle man använda en hel tub varje gång och det tyckte både jag och maken blev alldeles för kladdigt, så vi körde med kanske en halv. Kan ju ha varit det som gjorde att det inte funkade....

Har oxå ägglossning snart, håller tummarna för oss!

• Pusheen

Fans jävla skit att det ska vara så svårt! Jag tror att kliniken är privat som vi ska gå till. Känns skönt att vi har en tid inbokad så kan man slappna av lite mer. Jag har oxå gett upp det där med att leva som gravid. Pallar inte att tänka på det med. Jag känner mig väldigt gnällig idag.. PMS, inte gravid, vi fick inte huset vi bjöd på, slagit i huvudet två gånger, blivit getingstucken, slagit smalbenet.

Gah! Hoppas på en bättre dag imorgon! :) kram till alla!

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +