• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Elba

Nu har jag varit på vul (i måndags) och det gick bra! Nästan för bra, hon såg tre äggblåsor på höger sida (21, 17 och 12mm) och en på vänster sida (12mm)... :S Men så att bara de två största äggen skulle släppa och risken inte fanns att jag skulle ägglossa själv alla fyra när alla växte till sig, så skrev hon ut ovitrelle för att få igång ägglossningen inom 36 timmar. Tog den sprutan i måndags kväll, med ordinationen att mysa till det både morgon och kväll de närmsta dagarna! :) Tror jag har ägglossat nu, nu blir det bara att vänta och se. Känner mig faktiskt ganska hoppfull denna gången... (vilket kanske inte är bra för förhoppningarna kommer väl krossas som vanligt...)

• linnis83

Elba: Visst är det härligt när man känner hoppet! = ) Måste ju vara skönt att få kolla läget så där vid ägglossningen och se så att det verkligen händer nåt där inne. Håller tummarna för att känslan är rätt!

Millispillis: Trist! Hur går det annars med allt?

EG83: Några känningar? Testa imorrn eller vänta?

Jag har BIM på söndag, men ska ta ett känsligt test imorgon ändå... = ) Ska ut och äta på kvällen och tänkte få ett vinglas om det inte är nåt frö på gång.
    Har känt mig konstig idag, kanske mens på gång eller nåt annat trevligare... = )

Kram på er!

• Elba

Tack Samantha85! Känns spännande :) Har du förresten haft ägglossning ännu denna cykeln?

Millispillis: Å nej! Hoppas det tar sig nästa cykel...

Linnis83: Jo det är sant, får ta tillvara på denna positivitet jag har nu :) Och rätt kul att få se vad som händer där inne (skönt också att få en tidsram man ska försöka på, varken jag eller mannen har kraft länge till att få till det två gånger om dan mitt i veckan, hehe). Håller tummarna för ett plus för dig i morgon!!! Du får berätta hur det går!

• Jessica 85

Elba: Hoppas det går vägen denna gång! Håller tummarna!
    Karriärkvinna: hur har det gått?
    linnis83: håller helt med dig om att efter en lång tid så måste man leva lite " som vanligt" för att få bort tankarna på barnfrågan lite iaf. Jag tänker på alla dom som bara råkar bli gravida och inte upptäcker det och lever som vanligt innan de märker nåt och dom får friska barn. Så om man skulle för en tid släppa så är det kanske inte hela världen om det får en att må bra och tänka mindre på barnfrågan :)
    Millipillis: ogillar mens! hur går det för er annars? Har det lugnat sig/ordnat eller har ni pratat om er situation?
    EG83: bra att ni kollas och följs så att det händer något!

Här är det lugnt. Mensen kommer och går som vanligt och vi väntar bara på provsvaren. Känner mig som ganska stum egentligen och vet inte hur man ska förbereda sig på vad dom kommer att säga. Vi får ta det som det kommer men det känns inte bra.

• linnis83
    Elba skrev 2014-03-06 20:52:14 följande:
    Tack Samantha85! Känns spännande :) Har du förresten haft ägglossning ännu denna cykeln?

Millispillis: Å nej! Hoppas det tar sig nästa cykel...

Linnis83: Jo det är sant, får ta tillvara på denna positivitet jag har nu :) Och rätt kul att få se vad som händer där inne (skönt också att få en tidsram man ska försöka på, varken jag eller mannen har kraft länge till att få till det två gånger om dan mitt i veckan, hehe). Håller tummarna för ett plus för dig i morgon!!! Du får berätta hur det går!
    Intressant att dom rekommenderar 2 gånger per dag, det man har läst är ju att det oftast är bäst med typ varannan dag för att få bra spermiekvalitet. Kanske är kvantiteten som är viktigast ändå. = )

• Karriärskvinna

Jessica 85: spolningen gick bra, min äggreserv ser bra ut och äggstockarna var "fina", men de såg en polyp/skiljevägg i livmodern som de kommer ta bort. Har fått tid för operation redan i slutet av mars...

• Samantha85

Elba: jag hade ägglossning i helgen som var. Tog äl test för att ha koll ! Vi lyckades pricka in alla dagar så nu är de bara att vänta. Försöker fokusera på annat till bim dag. Men ett litet hopp finns där!
    Millispillis: stor kram till dig.
    Linnis83: jag hoppas verkligen på ett plus för dig. Ja håller alla tummar o tår!!
    Jessica85: när får ni provsvaren? Ja hoppas dock att svaren kommer göra nytta för er så ni kan börja hoppas igen!

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +