• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • linnis83
    Samantha85 skrev 2014-04-03 17:47:16 följande:
    Linnis83: Vad är det för glidmedel? Reser din man mycket i sitt jobb? Min reser en del! Han jobbar med olika projekt. Sen är han hemma emellan .
    Clearblue har ett glidmedel som är spermievänligt, vanligt glidmedel gör att dom inte kan simma lika bra... Vi brukar inte använda glidmedel alls, men tänkte att det kan vara värt att testa om det gör det lättare för simmarna att komma fram. = )

Jo, han jobbar på annan ort (vi bor i Skellefteå och han jobbar i Eskilstuna) så han är oftast borta ungefär varannan vecka (sön-tors) och jobbar hemifrån övrig tid. Inte optimalt när man försöker få till en bebis.... Jag har lärt honom att han måste planera sina resor efter min ägglossning, men när den hoppar som den gör nu så blir det ju knepigt...
  • Jessica 85

Hej!
    Tack för ert stöd! Jag har haft det ganska jobbigt de senaste 2 veckorna. Jag grävde ner mig i arbete och aktiviteter förra veckan så jag inte skulle tänka (det funkade) men den här veckan är det lugnare och jag tänker mer. Så har varit ledsen och gråtit ofta, och haft huvudvärk varje dag. Det är bara för sorligt liksom. Sedan har vi pratat jag och karln och kommit fram till att spermadonation är det som ligger närmast. Han vill verkligen att jag ska få uppleva att bli mamma.
    Jag kanske inte berättade vad som hände men det är så att min sambo inte har några spermier alls. Han har en ärftlig defekt på det manliga kromosomen som gör att det finns ingen spermieproduktion överhuvudtaget.
    Vi har blivit kallad på besök till barnlöshetsmottagningen i början på maj och vi lär väl få mer information där om hur vi går vidare. Jag har inte hört något om min utredning heller men antar att det ser normalt ut när jag inte har utretts vidare.
    Sedan är det värsta debatten på jobbet ni inför sommaren då alla som har barn har tagit ut FP industrisemesterveckorna (alltså ALLA) och dom som inte har barn har flyttats helt från när dom önskade semester (jag inkl). Dom känner sig jätte kränkta och åsidosatta och överkörda av sina kollegor som inte bryr sig ett skit om hur det är för dom som inte har några barn. Så säger som att "när ni får barn"argumentet och jag kan säga det svider rejält. Sedan kommer vi inte ha några sommarvikarier i sommar heller och dessutom vara underbemannade så det är ju ett straff att vara dom som får jobba när det är som tunnast med personal r/t FP. Känns tungt att det är den debatten på jobbet också.
    Värsta längsta inlägget men bara så ni vet det så klarar jag mig!!
    Kram på er

• Samantha85

Usch jessica! Känner verkligen igen den debatten på jobbet. Vi har det dilemmat att alla som inte har barn är ju mer flexibla heter det. Bryr s

• Samantha85

Sig inte lika mycket, kan ju jobba kväll natt. O de som har barn ska få förtur på dagpass och det är väl klart att de anser sig ha mest rätt att vara ledig på julafton !! För att det är ju inte lika viktigt för oss som inte har barn!!! Jag blir så trött på diskussionen och det är verkligen kränkande och jobbigt som du säger! Stå på er jessica! De kan inte vara rätt att alla kan få ledigt o ni måste jiobba! Känns orimligt!

• linnis83
    Jessica 85 skrev 2014-04-04 11:06:12 följande:
    Hej!
    Tack för ert stöd! Jag har haft det ganska jobbigt de senaste 2 veckorna. Jag grävde ner mig i arbete och aktiviteter förra veckan så jag inte skulle tänka (det funkade) men den här veckan är det lugnare och jag tänker mer. Så har varit ledsen och gråtit ofta, och haft huvudvärk varje dag. Det är bara för sorligt liksom. Sedan har vi pratat jag och karln och kommit fram till att spermadonation är det som ligger närmast. Han vill verkligen att jag ska få uppleva att bli mamma.
    Jag kanske inte berättade vad som hände men det är så att min sambo inte har några spermier alls. Han har en ärftlig defekt på det manliga kromosomen som gör att det finns ingen spermieproduktion överhuvudtaget.
    Vi har blivit kallad på besök till barnlöshetsmottagningen i början på maj och vi lär väl få mer information där om hur vi går vidare. Jag har inte hört något om min utredning heller men antar att det ser normalt ut när jag inte har utretts vidare.
    Sedan är det värsta debatten på jobbet ni inför sommaren då alla som har barn har tagit ut FP industrisemesterveckorna (alltså ALLA) och dom som inte har barn har flyttats helt från när dom önskade semester (jag inkl). Dom känner sig jätte kränkta och åsidosatta och överkörda av sina kollegor som inte bryr sig ett skit om hur det är för dom som inte har några barn. Så säger som att "när ni får barn"argumentet och jag kan säga det svider rejält. Sedan kommer vi inte ha några sommarvikarier i sommar heller och dessutom vara underbemannade så det är ju ett straff att vara dom som får jobba när det är som tunnast med personal r/t FP. Känns tungt att det är den debatten på jobbet också.
    Kram på er
    Skönt att höra från dig, Jessica. Förstår att ni måste ha det jättejobbigt just nu, vilket fruktansvärt besked att få... Men det är klart att du måste ta dig tid att vara ledsen!
    Donator tycker jag verkar som en bra lösning, även om det så klart inte blir riktigt samma som ett biologiskt barn. Själv skulle jag nog önska att få vara gravid och föda barnet om jag hade varit i samma sits.
    Jobbigt med debatten om FP på jobbet... Har du berättar för någon om era problem...?
    Kan oxå känna lite så på mitt jobb (är typ den enda som inte har barn ännu), att dte oftast är mig chefen ringer till om det ska jobbas extra. Förra året jobbade jag så gott som alla röda dagar!

I helgen ska jag hälsa på 2 bebisar för första gången, makens kusin och en av mina arbetskamrater har fått i februari/mars. Närmsta kompisens mage bara växer och växer.... Bebisar överallt! *suck*
  • EG83
    Jessica 85 skrev 2014-04-04 11:06:12 följande:
    Hej!
    Kram på er
    Kram <3 Förstår att det känns jobbigt, det där är verkligen en mardröm...
    Jag hoppas att ni får till en bebis med donation, även om det såklart inte blir detsamma som det ni tänkt er.

Den där diskussionen är alltid densamma, på alla jobb tror jag. Och visst är det orättvist! Har turen att ha rätt så mycket ung personal hos oss, många som ännu inte har familj och barn. Men visst finns den. Till och med de som har barn som är 16-17 år tycker sig ha rätt till ledighet på ALLA skollov! Hallå? Är det verkligen nödvändigt att boka in alla dessa dagar? Suck.

Jag hoppas att det går bra med dig ändå. Kanske är det just denna sommar bättre att få jobba mer och slippa tänka så mycket? Kanske.
  • Samantha85

Oj förlåt för mitt senaste inlägg..blev nog lite för mycket känslor i ämnet.

Jessica85: en stor kram till dig! Jag förstår dig. Jag skulle med välja spermiedonator. Även om det känns jobbigt att tänka på nu. Jag känner en tjej som använde spermiedonator och de har idag en son på 1 år. De älskar honom otroligt. Pappan ser sonen som sitt eget kött o blod oavsett att de har olika DNA!
    Linnis83: förstår verkligen det med bebismagar. Mina två närmsta är gravida och den ena ska födda närsomhelst.

• CHTM

Hej alla

Seg vecka, mensen sen (en dag) och da borjar man ju hoppas men negativ test (idag) och kollegor som bara pratar om alla som de kanner som ar gravida. 

Varfor kan det bara inte funka, hur svart kan det vara? Nu har lakaren sagt att jag maste vaccinera mig mot nagot och da far vi inte bli gravida inom en manad efter det.. sa segt. 

Kommer det nagonsin att funka? 

Min minsta bonus fyller 5 imorgon och det paminner mig om alderskillnaden mellan henne och babisen,  om det nagonsin kommer en,  nagra ar till och de kommer knappt vaxa upp med varandra. och orkar vi allt igen, nu nar de bada ar sa stora att saker ar latta och roliga, inga skrik och grat langre sa vill vi borja vi om fran borjan men nu med tre.

Kanske kanns imorgon battre?  

• Samantha85

Chtm: hur har det gått för dig? Ibland kan de ta några dagar innan det blir positivt. Själv sitter ja o väntar på min bim. Skulle haft den i lörd enligt min app men vet att min cykel är mellan 28-32. 38 va i lördags o 32 är imon så vill avvakta att testa.
    Lillalängtan: jag har testat billiga testers äl test. Jag fick en stegring med positivt resultat i två dagar. Men de neg är att man måste testa två cyklar för att lära sig när stegringen sker. Positiv o negativ är ju nästan samma sak. Lite dumma tester så sätt! Hoppas du får rätt på det!

• CHTM

samantha85 
    Tack for att du fragar, tog ett nytt test imorse, och negativt igen. Fortfarande ingen mens och ar pa dag 41. Om det var ett tidigt mf jag fick i borjan av mars sa kanske det forklarar varfor mensen ar konstig. Nu vill jag bara att den borjar sa jag kan fa en remiss till en infertility klinik som ar nasta steg i var utredning. Oj vad tiden gar langsamt nar man vantar. 

Hur gar det for dig? 

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +