Jessica 85 skrev 2014-04-04 11:06:12 följande:
Hej!
Tack för ert stöd! Jag har haft det ganska jobbigt de senaste 2 veckorna. Jag grävde ner mig i arbete och aktiviteter förra veckan så jag inte skulle tänka (det funkade) men den här veckan är det lugnare och jag tänker mer. Så har varit ledsen och gråtit ofta, och haft huvudvärk varje dag. Det är bara för sorligt liksom. Sedan har vi pratat jag och karln och kommit fram till att spermadonation är det som ligger närmast. Han vill verkligen att jag ska få uppleva att bli mamma.
Jag kanske inte berättade vad som hände men det är så att min sambo inte har några spermier alls. Han har en ärftlig defekt på det manliga kromosomen som gör att det finns ingen spermieproduktion överhuvudtaget.
Vi har blivit kallad på besök till barnlöshetsmottagningen i början på maj och vi lär väl få mer information där om hur vi går vidare. Jag har inte hört något om min utredning heller men antar att det ser normalt ut när jag inte har utretts vidare.
Sedan är det värsta debatten på jobbet ni inför sommaren då alla som har barn har tagit ut FP industrisemesterveckorna (alltså ALLA) och dom som inte har barn har flyttats helt från när dom önskade semester (jag inkl). Dom känner sig jätte kränkta och åsidosatta och överkörda av sina kollegor som inte bryr sig ett skit om hur det är för dom som inte har några barn. Så säger som att "när ni får barn"argumentet och jag kan säga det svider rejält. Sedan kommer vi inte ha några sommarvikarier i sommar heller och dessutom vara underbemannade så det är ju ett straff att vara dom som får jobba när det är som tunnast med personal r/t FP. Känns tungt att det är den debatten på jobbet också.
Värsta längsta inlägget men bara så ni vet det så klarar jag mig!!
Kram på er
Skönt att höra från dig, Jessica. Förstår att ni måste ha det jättejobbigt just nu, vilket fruktansvärt besked att få... Men det är klart att du måste ta dig tid att vara ledsen!
Donator tycker jag verkar som en bra lösning, även om det så klart inte blir riktigt samma som ett biologiskt barn. Själv skulle jag nog önska att få vara gravid och föda barnet om jag hade varit i samma sits.
Jobbigt med debatten om FP på jobbet... Har du berättar för någon om era problem...?
Kan oxå känna lite så på mitt jobb (är typ den enda som inte har barn ännu), att dte oftast är mig chefen ringer till om det ska jobbas extra. Förra året jobbade jag så gott som alla röda dagar!
I helgen ska jag hälsa på 2 bebisar för första gången, makens kusin och en av mina arbetskamrater har fått i februari/mars. Närmsta kompisens mage bara växer och växer.... Bebisar överallt! *suck*