• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Veka

Hej,
    jag o min man har försökt nu i snart 2 år utan ett +, men blir helt knäckt varje gång man får mens...Vi har gjort en fertilitetsutredning och det visade att hans spermier o hormoner är helt ok. Jag, däremot har ÄL varannan månad eftersom ena äggledaren inte fungerar som den ska...samt att jag hade en polyp som skulle avlägsnas eftersom den kan påverka och stöta bort spermierna så de inte  fäster vid ägget.. Igår gjorde jag en hysteroskopi för att avlägsna polypen...så nu är det bara att hålla tummarna till augusti o när jag har ÄL för att se om det var det som var problemet...

Fick däremot ett tips av arbetskollegor att i Tyskland rekommenderas kvinnor att ta Agnus Castus droppar från första mensdagen fram till det att man har ägglossning..har beställt hem, men har inte provat ännu, men det har fungerat på många kvinnor som har försökt i flera år,,,

H¨åller tummarna för er alla som har försökt o försöker få ett +, vet hur det känns...

• linnis83
    CHTM skrev 2014-07-03 10:50:30 följande:

Jag tankte lite "Fake it till you make it" Skäms  men uppenbarligen sa funkar det inte heller. 

Pusheen: Hoppas du har en battre dag idag 

Linnis83 en hel tub? var tub ar 75ml den har anvander vi www.amazon.co.uk/gp/product/B002V0ZJ4Y/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00&psc=1

Man ska ha typ en sked men vi far se om det funkar. Customer reviews ar ganska bra men den ar lite dyr.  

Lycka till alla!

CB:s variant är ett paket med 6 små tuber i, kanske 15-20 ml i varje. Dom är designade så att man ska kunna klämma ut det precis bredvid livmodertappen så att simmarna få lättare att ta sig in. Hoppas det funkar för er!
  • linnis83
    Pusheen skrev 2014-07-02 23:16:15 följande:

Fans jävla skit att det ska vara så svårt! Jag tror att kliniken är privat som vi ska gå till. Känns skönt att vi har en tid inbokad så kan man slappna av lite mer. Jag har oxå gett upp det där med att leva som gravid. Pallar inte att tänka på det med. Jag känner mig väldigt gnällig idag.. PMS, inte gravid, vi fick inte huset vi bjöd på, slagit i huvudet två gånger, blivit getingstucken, slagit smalbenet.

Gah! Hoppas på en bättre dag imorgon! :) kram till alla!

Vilken skitdag! Hoppas idag har varit bättre. = )
  • linnis83
    Veka skrev 2014-07-03 15:31:17 följande:

Hej,
    jag o min man har försökt nu i snart 2 år utan ett +, men blir helt knäckt varje gång man får mens...Vi har gjort en fertilitetsutredning och det visade att hans spermier o hormoner är helt ok. Jag, däremot har ÄL varannan månad eftersom ena äggledaren inte fungerar som den ska...samt att jag hade en polyp som skulle avlägsnas eftersom den kan påverka och stöta bort spermierna så de inte  fäster vid ägget.. Igår gjorde jag en hysteroskopi för att avlägsna polypen...så nu är det bara att hålla tummarna till augusti o när jag har ÄL för att se om det var det som var problemet...

Fick däremot ett tips av arbetskollegor att i Tyskland rekommenderas kvinnor att ta Agnus Castus droppar från första mensdagen fram till det att man har ägglossning..har beställt hem, men har inte provat ännu, men det har fungerat på många kvinnor som har försökt i flera år,,,

H¨åller tummarna för er alla som har försökt o försöker få ett +, vet hur det känns...

Men så jobbigt att bara ha hälften så många chanser att pricka rätt...! Men skönt att det inte verkar vara omöjligt att det ska gå på egen hand i alla fall.

Agnus Castus, visst är det munkpeppar? Har för mig att det är bra om man har väldigt långa cykler, kan det stämma? Har inte vågat prova nåt sånt, min cykel är ganska regelbunden på 28 dagar så jag vill inte sabba den...
  • CHTM

Hej 

Jag har ocksa last om Agnus castus och idag kom det en trad om det pa forumet dar det stod:

If, however, you have light periods, on a longer rather than shorter cycle (i.e. more than 4 weeks apart rather than less than 4 weeks apart), and get tired, sad and weepy rather than angry and irritable before your period, Agnus castus is not for you.  

Eftersom jag har langre perioder har jag istallet forsokt med b6 vitamim och det (tror jag) har get mig kortare cykler men kanske mer oregelbundna? Jag har ocksa testat bidrottningshonung men jag har ingen aning om det har gjort nagon skillnad.

Nastan positiva AL test nu i tre dagar sa det borde slappa narsomhelst..

Linnis83: Da fostar jag, lycka till med Al den har manaden!

• linnis83

Blir inte klok på min ägglossning denna gång... Har testat sen i fredags (dag 12) och fick då ett ganska starkt streck på em. Samma tid på lördagen var det nästan inget utslag alls, inte heller söndag morgon, men söndag em var det ungefär som på fredagen igen. Jättesvagt måndag morgon+em samt tisdag morgon. Testade igen nu på dagen och då var det jättestarkt! Brukar ha ägglossning på dag 14, trodde jag... Men idag är det dag 15.
    Hade jag inte fortsatt att testa hade vi nog gett upp redan, men nu finns det ju fortfarande hopp. Tänk om problemet helt enkelt kan vara att vi lägger in stöten för tidigt? (Vi brukar vara lite "utbrända" efter varje ägglossning så då blir det inte mycket sexat...)

• linnis83

Idag kändes det som att ägget kanske släppte, hade sjukt ont i äggstocken på eftermiddagen, ilade till varje steg jag tog... Har haft så förut nån gång men inte kopplat ihop det med äggsläpp... Ägglossning på dag 18... Ska försöka förföra maken ikväll oxå så kanske vi har en god chans den här gången. = )

• CHTM

Hej 

Hur gar det linnis83? Jag tror inte dag 18 ar sa jatte sent, ar det? 

Min agglossning ar ocksa konstig. Provade att testa varje dag hela manaden (Fran dag 9) och sag en stegring som forsvann och sen borjade det stegra igen och jag fick starka (nastan positiva) test i 11 dagar och inte forran dag 27 coh 28 blev det klart positivt och kanns som agglossning. Sa det ar ju ganska konstigt?

Jag vet att al test kan ge utslag pa mens och graviditet men mina grav test ar negativa och om det ger utslag pa mens sa har sent sa fick jag ingen agglossning den har manaden och det ar ju lite synd...   

Far vall vanta och se som alla andra manader.. 

• linnis83
    CHTM skrev 2014-07-15 11:57:34 följande:

Hej 

Hur gar det linnis83? Jag tror inte dag 18 ar sa jatte sent, ar det? 

Min agglossning ar ocksa konstig. Provade att testa varje dag hela manaden (Fran dag 9) och sag en stegring som forsvann och sen borjade det stegra igen och jag fick starka (nastan positiva) test i 11 dagar och inte forran dag 27 coh 28 blev det klart positivt och kanns som agglossning. Sa det ar ju ganska konstigt?

Jag vet att al test kan ge utslag pa mens och graviditet men mina grav test ar negativa och om det ger utslag pa mens sa har sent sa fick jag ingen agglossning den har manaden och det ar ju lite synd...   

Far vall vanta och se som alla andra manader.. 

Väntar och väntar igen... = ) BIM den 25/7 oom jag ska gå efter när ÄL var, är ju flera evigheter till dess...*suck* Men det kändes som att vi fick till ett helt okej försök denna gång, var ett tag sen det kändes så.

Vet att jag har läst nånstans här på FL att man kan få flera stegringar på ÄL-testen om ägget inte lyckas släppa första gången. Skulle ju kunna vara en förklaring till varför det har blivit så konstigt. Sen tror jag att det kan variera rätt mycket beroende på vilken tid på dagen man testar, tycker jag får mycket starkare utslag om jag testar mitt på dagen än morgon/kväll.

När har du BIM?
Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +