Veka skrev 2014-07-03 15:31:17 följande:
Hej,
jag o min man har försökt nu i snart 2 år utan ett +, men blir helt knäckt varje gång man får mens...Vi har gjort en fertilitetsutredning och det visade att hans spermier o hormoner är helt ok. Jag, däremot har ÄL varannan månad eftersom ena äggledaren inte fungerar som den ska...samt att jag hade en polyp som skulle avlägsnas eftersom den kan påverka och stöta bort spermierna så de inte fäster vid ägget.. Igår gjorde jag en hysteroskopi för att avlägsna polypen...så nu är det bara att hålla tummarna till augusti o när jag har ÄL för att se om det var det som var problemet...
Fick däremot ett tips av arbetskollegor att i Tyskland rekommenderas kvinnor att ta Agnus Castus droppar från första mensdagen fram till det att man har ägglossning..har beställt hem, men har inte provat ännu, men det har fungerat på många kvinnor som har försökt i flera år,,,
H¨åller tummarna för er alla som har försökt o försöker få ett +, vet hur det känns...
Men så jobbigt att bara ha hälften så många chanser att pricka rätt...! Men skönt att det inte verkar vara omöjligt att det ska gå på egen hand i alla fall.
Agnus Castus, visst är det munkpeppar? Har för mig att det är bra om man har väldigt långa cykler, kan det stämma? Har inte vågat prova nåt sånt, min cykel är ganska regelbunden på 28 dagar så jag vill inte sabba den...