Pergotime, följas åt?
Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)
Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)
Nu har mina flytningar blivit vattniga och lite är genomskinliga kletiga små klumpar. (ursäkta äckel info) :P och mensverk. tror med att jag börjar få svamp -_- . dock hade jag det till och från hela graviditeten när jag vänta sonen så de kan va ett bra tecken med :)
Ok tack zandra. För mapp info..
Hhhh äcklig beskrivning kanske för män men för tjejer är väl naturligt :P
Hoppas det bli nu nått zandra.. Det med svamp är ett gott tecken tycker jag för jag fick svamp innan jag visste att jag var gravid och haft det under hela graviditeten...jobbigt med gärna svamp än att inte bli gravid:) hhhh
Hur går det för er andra??
Jag känner lite stick eller liknande på mitten i livmoder...
Tjejer kan man känna på magen att något har förändrats typ att magen kanske blivet hårdare vid livmoder eller liknande???
hmm inte vad jag vet linn, tror inte det förändras så tidigt?
Jag har världens mensvärk så den är nog på G nu tyvärr.
Det positiva om den kommer inatt så stämmer tempningen att jag kan ha haft Äl för två veckor sen. Man får se det positiva att någonting har hänt iaf , ett steg framåt :-P Hoppas det går bättre för er denna månad!
Mmm det kan man nog inte känna så tidigt :)
Tråkigt att det KANSKE mens på g MEN som du sa man ska hitta det positiva ändå för att klara av "resan till att bli gravid"
Jag borde ha haft min mens tror jag om jag nu prickade rätt på äl eftersom jag har haft
Mensvärk för ca 2 1/2 vecka sedan.. Men det är jobbigt för man vet inte i hoppas hela tiden...
Trasan hur länge har du försökt med och utan hjälp??
Japp det är ju ett STORT framsteg att ha någorlunda regelbunden cykel som inte är över 40 dagar
för mig iaf!
Spännande när ska du testa? :D
Vi har inte försökt så mycket. Jag slutade med p-piller i december förra året för vi tänkte börja försöka i våras.
Men då hade varken mens eller äl kommit igång så det var lite svårt.
Sen hade jag typ mens en gång så då åkte jag in och kollade med ultraljud och lämna blodprov om det var något som var fel men hon hittade inget. Hon sa då att jag kunde testa pergotime till hösten om det inte kommer igång. Sen har jag haft mens några gånger men aldrig hittat någon äl. Så det här är väl egentligen första riktiga försöket, men fortfarande osäker om jag ens hade äl eftersom jag inte hade några symptom alls.
Men ska ringa till henne och se vad hon säger, jag kanske kan gå på vul nästa kur och se om det händer något :-P
Så det är ditt första riktiga försök :) då räknar vi såklart inte det som har varit tidigare..
Jag mår inte bra kan jag säga.. Är trött, orkeslös och känner att jag vill bara vila o inte göra något( lat :P) och blir lätt arg och irriterad.. Jag tror att mens humör är på gång :(
Jag tänker ABSOLUT inte testa mig just nu... Det är för tidigt och du anar inte trasan hur arg och besviken på mig själv blir jag efter ett negativt test.... vill inte ha den känslan...
Har du fått mens nu?? Ska inte du testa om du inte får mens??
Ja det kan man säga, eftersom vi inte kunnat försöka tidigare även fast vi velat :-P
Åhh fy vad jobbigt, hoppas det inte är mensen! Nää jag hade nog inte heller testat :-P Iaf inte förens jag hade passerat över 40 dagar som jag tidigare haft min mens på.
Min kom sent igår kväll. Det kändes ganska skönt även fast jag såklart hellre velat bli gravid direkt, men isf stämmer tempningen att jag kan ha haft äl för 2 veckor sen så det är ju super positivt iaf
Håller på och jaga min läkare för nästa steg, vad hon säger. Hon ville att jag skulle ringa om jag fick min mens. Hoppas få gå på någon mer kontroll eller starta igång en ny pergo kur.