• Geléhallon89

Pergotime, följas åt?

Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)

Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge?
  • Svar på tråden Pergotime, följas åt?
  • Geléhallon89

Hur går det flickor? Glad  Jag tänkte bara kolla va ni tror om att jag va på vul den 5augusti och hade ju då två mogna ägg som skulle släppa närsom. Den 7 fick jag ömma bröst och haft de sedan dess. Kan det va så att jag hade äl då? Smsat min läkare för o se va proverna visade men spekulerar lite själv hehe :)

• linnn89

Hej zandra jag e på dag 38 nu mer vet jag inte hhhhh...

Jobbigt för dig att sitta o vänta på svar från din läkare. Jag är inte rätt person att spekulera om ägglossning för jag kan inte så mycket om det MEN en sak vet jag antingen är du GRAVID eller INTE gravid :) men det är fortfarande tidigt att veta ??!!

• Geléhallon89
    linnn89 skrev 2013-08-14 18:36:22 följande:
    Hej zandra jag e på dag 38 nu mer vet jag inte hhhhh...

Jobbigt för dig att sitta o vänta på svar från din läkare. Jag är inte rätt person att spekulera om ägglossning för jag kan inte så mycket om det MEN en sak vet jag antingen är du GRAVID eller INTE gravid :) men det är fortfarande tidigt att veta ??!!
    Okej, ååh jag bara väntar på att du ska testa dig ^^hihi. 
    Ja han ringde aldrig :( kanske imorgon då :) 
    haha, detsamma om dig isf ;) antingen lr :P    jag vet ju inte ens hur lång cykel jag har :/ jobbigt o inte veta. men räknar jag med 30 dagar så är jag på bim- 5  fast om jag hade äl dag 17-18 så säger man ju att bim är 2veckor efter o isf  bim-7 :p  inte så stor skillnad märkte jag nu xD 
  • linnn89

Hhhh undra när jag ska testa om jag nu hinner testa hhhh :) vi håller tummarna för varandra :)

Jag orkar inte vänta....o rädd att bli besviken som vanligt MEN vi får se

• Geléhallon89
    linnn89 skrev 2013-08-14 19:56:41 följande:
    Hhhh undra när jag ska testa om jag nu hinner testa hhhh :) vi håller tummarna för varandra :)

Jag orkar inte vänta....o rädd att bli besviken som vanligt MEN vi får se
    Det gör vi! förstår dig. Jag börjar undra lite och är orolig. Inatt vakna jag två gånger att ena bröstet gjorde så ont att jag nästan ville skrika och fick lägg mig på rygg och hålla i de. och nu har jag en jätte mensvärk . Är jag inte gravid så kommer de bli jobbigt o äta pergo för de hoppet detta ger mig av alla symtom kommer göra mig sååå besviken varje månad. hm ;/  Hoppas läkarn ringer idag för säger han att jag inte haft äl så kan jag iaf släppa tanken! 
  • linnn89

Oj zandra så konstigt?ska det göra så ont ? Det med bröstet kan oxå bero på hormonerna alltså pergo.. Om jag var skulle ha ring igen till läkaren.. att bli besviken det förstår verkligen hur det känns ,jag lider med dig .. Ring igen till gyn, du ska väl inte behöva vänta på läkaren OCKSÅ det räcker väl med det vi redan väntar på varje månad ;)

• Geléhallon89
    linnn89 skrev 2013-08-15 08:43:36 följande:
    Oj zandra så konstigt?ska det göra så ont ? Det med bröstet kan oxå bero på hormonerna alltså pergo.. Om jag var skulle ha ring igen till läkaren.. att bli besviken det förstår verkligen hur det känns ,jag lider med dig .. Ring igen till gyn, du ska väl inte behöva vänta på läkaren OCKSÅ det räcker väl med det vi redan väntar på varje månad ;)
    Sist jag hade så va när jag vänta sonen. Ja men precis kan ju va pergon fast det står ju att pego biverkningarna ska avta efter sista tabletten och de har ju gått 15dagar sedan jag tog sista. Men ska ringa han, har ett speciellt nr just till honom då jag är med i en studie :) 
  • Vela81

Zandra - håller tummarna

fick mens idag - att man kan bli så lycklig av det kan nu äntligen påbörja pergotime, 13 mån efter jag tog ut sprialen. Har kontaktat gyn för tidsbokning för VUL, väntar på svar... Äntligen!!! 

Svar på tråden Pergotime, följas åt?