• K I A

va detta en bra lunch

stekt baconlindad laxfile med 300g broccoli och ett kokt ägg
    dricka till detta : vatten

va detta en bra eller dålig lunch/middag?

kommentera gärna varför..

• Svar på tråden va detta en bra lunch
  • Annelie 76

Ok lunch, lite lite fett bara. Med lite smör eller majonnäs hade det varit perfekt. Eller en creme fraishesås...

• Aniiee
    Fröken Vargh skrev 2013-08-13 14:20:01 följande:
    Tycker det verkar vara en väldigt stor portion, men det beror ju på hur mycket mat du behöver och vad du i övrigt äter. Jag hade själv valt antingen ägget eller laxen och gärna käkat någon potatis eller ris till, blir inte mätt annars.
    2000 kcal i bara glass är ju jättemycket!! typ 14 marsglassar  Förvånad
    Ja, eller nästan två burkar B&J's. Men som sagt, det är inte rimligt någonstans att någon äter det i ett svep

Fridayyy skrev 2013-08-13 16:06:18 följande:

Men hur broccoli är det inte då? Alltså 2000 kcal.
    5,71 kg.....
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Fröken Vargh
    Annelie 76 skrev 2013-08-13 16:11:43 följande:
    Ok lunch, lite lite fett bara. Med lite smör eller majonnäs hade det varit perfekt. Eller en creme fraishesås...
    Men lax är ju jättefett. Och bacon... men kanske lite mer kolhydrater till däremot? 
  • Fröken Vargh
    Aniiee skrev 2013-08-13 16:15:56 följande:
    Ja, eller nästan två burkar B&J's. Men som sagt, det är inte rimligt någonstans att någon äter det i ett svep
    Nej, det har du helt rätt i, tänkte mest på att du skrev att du nog inte skulle bli mätt på 2000 kcal av glass Tungan ute Min mage hade nog pajat..
  • Apopan

Beror ju på. Skall du bygga muskler så är det väl bra med sådär mycket proteiner i en måltid (även fast jag skulle se att baconet var väck), men annars är det ju totalt onödigt. Skulle kanske bytt ut ägget mot lite cashewnötter eller nåt också :)

• Biffus
    Annelie 76 skrev 2013-08-13 16:11:43 följande:

Allt är för fett, förutom broccolin. Broccolin ligger perfekt på ca 10E% fett. Resten är ju över 60E% fett! Helt sjukt mycket. Jag får nästan diabetes av att tänka på det...
  • Mineralvatten
    Fröken Vargh skrev 2013-08-13 17:57:41 följande:
    Men lax är ju jättefett. Och bacon... men kanske lite mer kolhydrater till däremot? 
    fettet som finns i lax är omegafetter vilket är livsnödväniga för kroppen ....Obestämd (trodde det var allmän kunskap).
  • Fröken Vargh
    Mineralvatten skrev 2013-08-13 18:07:14 följande:
    fettet som finns i lax är omegafetter vilket är livsnödväniga för kroppen ....Obestämd (trodde det var allmän kunskap).
    Ja, hur så? Inte behöver man väl slänga på en smörklick på baconlaxen..
  • Mineralvatten
    Fröken Vargh skrev 2013-08-13 18:20:02 följande:
    Ja, hur så? Inte behöver man väl slänga på en smörklick på baconlaxen..
    du skrev inget om smör på lax, du ojjade dig över att lax är jättefett, och jag svarade då att ja det är det men lax innehåller livsnödvändiga omegafetter som man för övrigt ska tillsätta varje dag i sin kost.
  • AnnaMoberg
    Mineralvatten skrev 2013-08-13 18:27:30 följande:
    du skrev inget om smör på lax, du ojjade dig över att lax är jättefett, och jag svarade då att ja det är det men lax innehåller livsnödvändiga omegafetter som man för övrigt ska tillsätta varje dag i sin kost.
    Det skadar inte att se vad inlägget man tänkt anmärka på var svar på...
Svar på tråden va detta en bra lunch