• K I A

va detta en bra lunch

stekt baconlindad laxfile med 300g broccoli och ett kokt ägg
    dricka till detta : vatten

va detta en bra eller dålig lunch/middag?

kommentera gärna varför..

• Svar på tråden va detta en bra lunch
  • UngSambo
    Mandel skrev 2013-08-13 09:44:19 följande:
    Och hur mycket kolhydrater måste man ha?
    Hjärnan behöver kolhydrater för att fungera, så lite bör man få i sig. Ungefär hur gammal är du?
  • Fridayyy
    Biffus skrev 2013-08-13 21:11:24 följande:

Att den har en bra andel fett innebär inte att man bara kan äta det. Det finns nämligen fler livsmedel som också har en bra andel fett. Bananer, päron, äpplen, dadlar, fikon, zucchini, tomater, apelsiner, potatis, sötpotatis ... ananas, papaya, drakfrukt, passionsfrukt, paprika ...

Men man behöver ju fett, bland annat till hjärnan. Tycker du inte att nötter är bra då heller?
  • Biffus
    Fridayyy skrev 2013-08-14 08:34:22 följande:
    Men man behöver ju fett, bland annat till hjärnan. Tycker du inte att nötter är bra då heller?

Fettet i frukt och grönsaker räcker. Spenat är 30E% fett, zucchini 16E%, nektariner 6E%, bananer 3E%. Trodde du att jag raffinerar det jag äter eller?
  • Biffus
    Fridayyy skrev 2013-08-14 08:34:22 följande:

Nötter kan man väl äta i små mängder (typ 20-30g/dag max), annars blir det för mycket protein och fett, och då får man inte i sig nog mycket kolhydrater för att känna sig På Topp.
  • FlitigaLis
    Biffus skrev 2013-08-13 18:04:25 följande:
    Allt är för fett, förutom broccolin. Broccolin ligger perfekt på ca 10E% fett. Resten är ju över 60E% fett! Helt sjukt mycket. Jag får nästan diabetes av att tänka på det...

Det verkar onödigt. Finns många som slutat med insulin sen de börjat äta lchf
  • Mandel
    UngSambo skrev 2013-08-14 07:54:09 följande:
    Hjärnan behöver kolhydrater för att fungera, så lite bör man få i sig. Ungefär hur gammal är du?
    Jag är 39år så hur mycket behöver jag?
    klarar man sig på 10g eller måste man ha 500g? 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • My S
    Biffus skrev 2013-08-13 18:04:25 följande:

Allt är för fett, förutom broccolin. Broccolin ligger perfekt på ca 10E% fett. Resten är ju över 60E% fett! Helt sjukt mycket. Jag får nästan diabetes av att tänka på det...
    Får du sockersjuka av att tänka på fett? konstigt ;)
  • My S
    Biffus skrev 2013-08-13 21:14:33 följande:

Som går att få i sig enkelt utan allt surt animaliskt protein och tungmetaller. Fiskarna kan inte heller skapa omegafetter. Det trodde jag var allmän kunskap.
    ?! Jag trodde det var allmän kunskap att ALLA djur kan omvandla kortkedjiga omega-3 till långkedjiga. Det är bara människan som är exceptionellt dålig på det.
  • My S
    Biffus skrev 2013-08-14 10:03:14 följande:

Nötter kan man väl äta i små mängder (typ 20-30g/dag max), annars blir det för mycket protein och fett, och då får man inte i sig nog mycket kolhydrater för att känna sig På Topp.
    Tråkigt hur du formulerar dig. Lite som att alla mår bra av exakt samma kosthållning, med exakt samma energiprocentsfördelning. Tror du inte på individen?
  • Fridayyy
    Biffus skrev 2013-08-14 10:01:15 följande:

Fettet i frukt och grönsaker räcker. Spenat är 30E% fett, zucchini 16E%, nektariner 6E%, bananer 3E%. Trodde du att jag raffinerar det jag äter eller?

Nej, förmodligen inte. Vill du inte äta choklad och annat som är riktigt gott....Fast jag gissar att du tycker att broccoli är så gott eller liknande..=)
Svar på tråden va detta en bra lunch