• Anonym (Johan)

Frun inte trogen.

Jag har ett stort problem, och jag känner att jag inte kan hålla det för mig själv längre.

Det är så att jag vet att min fru inte är mig trogen.

Det hela började som alla andra otroheter, att jag började misstänka något genom hennes beteende, och därför började snoka.

Jag hittade sex-sms till den andra killen, sms där de pratade om att (under en konferensresa) fick lov att använda kondom, sms med bilder på frun skickade till honom, kondomer i hennes väska (vi använder inte kondomer) och ett allmänt förändrat beteende.

Hon vet inte att jag vet, och jag har inte berättat att jag vet.

Jag tog upp det som att jag var oroligt för vårt äktenskap, men hon bedyrade att det inte var något, och frågade hur jag kunde tro något sånt om henne.
    (Jag vet ju dock att hon ljuger.)

Hon pratar dessutom med honom i telefon flera gånger om dagen, ibland timmar åy gången, såg jag härom dagen när jag lånade henbes telefon för att ringa min bortslarvade.

Lägg till att hon inye har någon sexlust alls (med mig), så kan ni förstå att jag är ett vrak på insidan.

Jag ville bara skriva av mig lite, det finns ändå inget någon kan göra.

• Svar på tråden Frun inte trogen.
  • Med Lem
    Anonym (kvinna) skrev 2013-09-03 16:35:36 följande:
    Jag håller inte med. Det är väl ingen konst att vara trogen om man aldrig känt attraktion till nån annan. Att känna attraktion och /eller kemi till nån annan och ändå tvärbromsa och inte alls agera, det kräver lite till och är minst lika hedrande tycker jag.

Jo.
  • Ej okej
    Anonym (M) skrev 2013-09-03 12:08:38 följande:
    Nu har jag inte varit otrogen utan valde min man ändå! Innan jag gjorde något dumt! Mina tankar om den andra är inget jag kommer dela med min man!
    Skönt att höra. Att det finns människor som faktiskt tänker efter innan. Tycker inte heller att man behöver dela med sig av alla sina tankar till sin partner. Om man känt attraktion för en annan man men inser att det inte betyder nåt så tror jag nog att det sårar mer att höra sanningen. Kan skapa mycket osäkerhet som är onödig om det visar sig inte vara allvar utan kanske mer attraktion eller flört.
  • Anonym (olika)
    Anonym (M) skrev 2013-09-03 14:13:17 följande:
    metoo: Ja men då ser vi väldigt olika på otrohet! För bara för att jag känner något för någon annan så betyder det inte att jag älskar min man! Otrogen för mig är när du har sex med någon annan än din partner!
    Jag tyckte också att otrohet var om du har sex med någon annan, tills jag blev utsatt för emotionell otrohet. Min man gick bakom min rygg i 10 månader och hade daglig kontakt med en annan kvinna. Han anförtrodde sig till henne, de blev intima känslomässigt och blev förälskade i varandra. De skickade sms, mail, nakenbilder, kan tänka mig att det var en del sex-chattande också. Det var fruktansvärt att få reda på detta, jag tycker detta är en värre sorts otrohet än sex. Sen hade de såklart sex också en gång, men det är inte det jag lider av utan allt annat de delat under så lång tid. Och ja, vi är ihop fortfarande, sexlivet och närheten är toppen. Däremot känner jag mig fortfarande lite stukad, självkänslan låg och jag litar inte på honom. Tycker att han gick över gränsen redan från första sms:et han skicka till henne. För mig är otrohet mycket mer än bara sex, men det vet man kanske inte förrän man blivit utsatt för det.
  • Anonym (M)
    Ej okej skrev 2013-09-03 16:52:08 följande:
    Skönt att höra. Att det finns människor som faktiskt tänker efter innan. Tycker inte heller att man behöver dela med sig av alla sina tankar till sin partner. Om man känt attraktion för en annan man men inser att det inte betyder nåt så tror jag nog att det sårar mer att höra sanningen. Kan skapa mycket osäkerhet som är onödig om det visar sig inte vara allvar utan kanske mer attraktion eller flört.
    Ja jag tror inte min man som redan är lite osäker på sig själv vill höra att jag är attraherad av någon annan och skulle kunna tänka mig å ha sex med honom! Nä de håller jag för mig själv!
  • Anonym (M)
    Anonym (olika) skrev 2013-09-03 19:07:38 följande:
    Jag tyckte också att otrohet var om du har sex med någon annan, tills jag blev utsatt för emotionell otrohet. Min man gick bakom min rygg i 10 månader och hade daglig kontakt med en annan kvinna. Han anförtrodde sig till henne, de blev intima känslomässigt och blev förälskade i varandra. De skickade sms, mail, nakenbilder, kan tänka mig att det var en del sex-chattande också. Det var fruktansvärt att få reda på detta, jag tycker detta är en värre sorts otrohet än sex. Sen hade de såklart sex också en gång, men det är inte det jag lider av utan allt annat de delat under så lång tid. Och ja, vi är ihop fortfarande, sexlivet och närheten är toppen. Däremot känner jag mig fortfarande lite stukad, självkänslan låg och jag litar inte på honom. Tycker att han gick över gränsen redan från första sms:et han skicka till henne. För mig är otrohet mycket mer än bara sex, men det vet man kanske inte förrän man blivit utsatt för det.
    Jo men de där låter mer som en affär och det är ju otrohet för mig! Att jag hår i egn tankar å tänker om att ha sex med en annan man än min egna gör mig ju inte till att jag är otrogen mot min man! Iaf inte enligt mig!
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (M) skrev 2013-09-03 22:01:32 följande:
    Ja jag tror inte min man som redan är lite osäker på sig själv vill höra att jag är attraherad av någon annan och skulle kunna tänka mig å ha sex med honom! Nä de håller jag för mig själv!

M: Det låter klokt, så tänker jag också. Tänker du som jag, att kanske får såna här saker en att tänka till lite extra så att man blir mer medveten om hur mycket man tycker om sin man! Lite mindre gammal vana och mer av "yes, han är fortfarande den jag allra helst vill ha!"
  • Anonym (olika)
    Anonym (M) skrev 2013-09-03 22:03:32 följande:
    Jo men de där låter mer som en affär och det är ju otrohet för mig! Att jag hår i egn tankar å tänker om att ha sex med en annan man än min egna gör mig ju inte till att jag är otrogen mot min man! Iaf inte enligt mig!

Abslout, M! Tycker inte heller du har varit otrogen om det bara handlar om tankar och fantasier om någon annan. Ville bara dela mina tankar om att otrohet kan börja mycket tidigare med annat än det fysiska sexet. Önskar att min man hade gjort som du och valt mig (och jag valde att stanna) innan allt gick över styr.

• Anonym (M)
    Anonym (kvinna) skrev 2013-09-04 07:38:08 följande:

M: Det låter klokt, så tänker jag också. Tänker du som jag, att kanske får såna här saker en att tänka till lite extra så att man blir mer medveten om hur mycket man tycker om sin man! Lite mindre gammal vana och mer av "yes, han är fortfarande den jag allra helst vill ha!"
    Alltså både ja och nej. Jag älskar min man men de senaste har vi haft det väldigt jobbigt. Så det kanske är därför jag slänger ögonen efter den andra mannen. Men vardagen brukar alltid komma ikapp en ändå. Men just nu hoppas jag väl att vi ska få det bra igen. Men det känns inte så just nu de krävs ju 2 för att man ska dansa tango och ibland känns det inte som vi egentligen inte vill någon av oss längre. Vi har inte vart gift ett år ens men har några år på nacken ihop å barn på de. Ja de löser sig säkert får vi hoppas :)
  • Med Lem
    Anonym (M) skrev 2013-09-04 10:59:44 följande:
    Jag älskar min man
    Usch vad jag känner mig tjatig när jag ber dig att Definiera Älskar!!

Jag tror inte att det är så enkelt som att man älskar eller inte älskar hela paketet.

Vad älskar du hos honom, vad är det du INTE älskar, vad verkar han älska hos dig och vad älskar han inte...

• Med Lem
    Anonym (M) skrev 2013-09-03 22:01:32 följande:
    Då har du ju inte valt din man riktigt slutgiltigt???

På vilket sätt är han osäker på sig själv??

Svar på tråden Frun inte trogen.