• Anonym (Johan)

Frun inte trogen.

Jag har ett stort problem, och jag känner att jag inte kan hålla det för mig själv längre.

Det är så att jag vet att min fru inte är mig trogen.

Det hela började som alla andra otroheter, att jag började misstänka något genom hennes beteende, och därför började snoka.

Jag hittade sex-sms till den andra killen, sms där de pratade om att (under en konferensresa) fick lov att använda kondom, sms med bilder på frun skickade till honom, kondomer i hennes väska (vi använder inte kondomer) och ett allmänt förändrat beteende.

Hon vet inte att jag vet, och jag har inte berättat att jag vet.

Jag tog upp det som att jag var oroligt för vårt äktenskap, men hon bedyrade att det inte var något, och frågade hur jag kunde tro något sånt om henne.
    (Jag vet ju dock att hon ljuger.)

Hon pratar dessutom med honom i telefon flera gånger om dagen, ibland timmar åy gången, såg jag härom dagen när jag lånade henbes telefon för att ringa min bortslarvade.

Lägg till att hon inye har någon sexlust alls (med mig), så kan ni förstå att jag är ett vrak på insidan.

Jag ville bara skriva av mig lite, det finns ändå inget någon kan göra.

• Svar på tråden Frun inte trogen.
  • Med Lem

Å

Anonym (kvinna) skrev 2013-09-04 17:29:19 följande:
    "det korrekta beslutet",oj, är du Dalai lama eller Gud?

Du har ingen aning om hon vill veta ( jag inte vill veta), du har ingen aning om han är notoriskt otrogen eller om det var det enda dumma han gjort. Du vet inte om han hade ångest. Du vet inte om hon är gravid. Men du vet vad som är det korrekta beslutet?

Korrekt beslut utgående från den tillgängliga informationen! Eller den info jag tycker mig förstå att TS har tillgänglig.

Alla beslut fattas alltid utgående från känd information. Korrekt beslut är det beslut som förefaller ha störst chans att ge det resultat man vill uppnå utgående från känd info.

I detta fall avsåg jag i o f s enbart ur den andra kvinnans perspektiv: det är otvivelaktigt vanligast att en sviken partner a: anar sveket b: blir lättad av att få reda på hur det verkligen var. Det man vet kan man hantera.

Jag har aldrig under ett långt liv sett något som tyder på att avslöjande för den fjärde parten ökar risken att de otrogna två går från debaclet som ett par. Sannolikheten för det påverkas antagligen inte alls. Möjligen påskyndas processen något om det ändå skulle blivit så, vilket bör underlätta läkningen för de svikna.

I ett fall har jag sett det lite roande att de två svikna blev ett par, i alla fall ett par år. Sen vet jag inte. Medan de två otrogna redan hade tröttnat och var inblandade i nya affärer.

Om tillfället för avslöjandet kommer väsentligt senare än otroheten i sig kan det ju vara annorlunda.

Om man vill avslöja som hämnd... då ska man nog låta bli. Den fjärde parten kommer att märka hämndlystnaden och ganska ofta blir man inte trodd.
  • Anonym (suck)

Hoppas alla utom den andres sambo fick multiresistent gonorré, speciellt TS.

• johnhenryIV
    Anonym (Johan) skrev 2013-09-04 15:11:32 följande:
    Förvisso, men jag bryr mig faktiskt inte tillräckligt i deras förhållande för att berätta för henne.

Jag känner ingen av dem sen innan, så för min del så får de må hur de vill. 
    Svagt av dig TS att inte berätta för den bedragna kvinnan att hennes man parat sig med din fru.
  • FeliciaA2
    johnhenryIV skrev 2013-11-29 04:06:35 följande:
    Svagt av dig TS att inte berätta för den bedragna kvinnan att hennes man parat sig med din fru.

Vem är du att döma?
    TS gör precis som han vill beroende på hur han mår och vad han orkar med i livet. Sen vad som är moraliskt försvarbart eller ej är en diskussion man givetvis kan hålla men var och en är sig själv närmast och tar därmed de beslut som är rätt för denna. 

• Anonym (Filippa)
    FeliciaA2 skrev 2013-11-29 08:36:31 följande:
    Vem är du att döma? TS gör precis som han vill beroende på hur han mår och vad han orkar med i livet. Sen vad som är moraliskt försvarbart eller ej är en diskussion man givetvis kan hålla men var och en är sig själv närmast och tar därmed de beslut som är rätt för denna. 

Well spoken...
  • Anonym (vanligt)
    Anonym (Johan) skrev 2013-08-27 17:36:15 följande:
    Jag har ingen nära vän jag kan prata med.

Jag vet inte om jag klarar att konfrontera henne, hon kommer bara att vända det till att det är mitt fel på något sätt.

Det som hindrar mig från att konfrontera henne är att jag slits mellan om jag ska tro det jag har läst och sett, eller om jag bara hittat på det.

Jag har aldrig älskat någon som jag älskar henne, men tydligen så kan det aldrig gå bra för mig. 
    Troligtvis kommer hon försvara sig genom att lägga all "skuld" på dig för att det blivit så...men ni båda vet i samma stund att det inte är fallet. Det du har sett och hört är säkert det du har sett och hört, vare sig mer eller mindre. Inte lätt att ta upp saker som detta, men ett måste, tror jag för att må bättre och det vet du lika bra som jag.
  • johnhenryIV

Vem är du att döma?
    TS gör precis som han vill beroende på hur han mår och vad han orkar med i livet. Sen vad som är moraliskt försvarbart eller ej är en diskussion man givetvis kan hålla men var och en är sig själv närmast och tar därmed de beslut som är rätt för denna. 

TS beslut att inte berätta hade för mig kommit i en annan dager om det baserats på det som du skriver "vad han orkar med i livet" eller liknande, men nu poängterades följande av TS: "Förvisso, men jag bryr mig faktiskt inte tillräckligt i deras förhållande för att berätta för henne. Jag känner ingen av dem sen innan, så för min del så får de må hur de vill."

Detta tycker jag fortfarande var väldigt egoistiskt resonerat.
  • Anders 386

Vem är du att döma?

Skål
  • Fool
    johnhenryIV skrev 2013-11-29 13:46:11 följande:
    TS beslut att inte berätta hade för mig kommit i en annan dager om det baserats på det som du skriver "vad han orkar med i livet" eller liknande, men nu poängterades följande av TS: "Förvisso, men jag bryr mig faktiskt inte tillräckligt i deras förhållande för att berätta för henne. Jag känner ingen av dem sen innan, så för min del så får de må hur de vill."

• Fool
    johnhenryIV skrev 2013-11-29 13:46:11 följande:

Ooops glömde visst tummen... nu så
  • Fool

Förutom att man gör kvinnan en tjänst och ger henne chansen att få välja själv så är det oxå ganska troligt att det får bort den andre mannen ur ekvationen , vem vet det kanske tom blir en väckarklocka får både mannen och TS fru.

• johnhenryIV
    Fool skrev 2013-11-29 14:30:40 följande:
    Förutom att man gör kvinnan en tjänst och ger henne chansen att få välja själv så är det oxå ganska troligt att det får bort den andre mannen ur ekvationen , vem vet det kanske tom blir en väckarklocka får både mannen och TS fru.
    Ja, Fool det är uppenbart att vi ser detta på väldigt liknande sätt. Jag började skriva följande tidigare; Det hade nog uppskattats av den andra bedragna parten i denna historia om även hon fått reda på detta och därmed givits samma möjlighet som TS att överväga...

Nu har du dock redan i praktiken skrivit just detta så jag bemödar mig inte att avsluta den skriften.
Svar på tråden Frun inte trogen.