• Anonym (Johan)

Frun inte trogen.

Jag har ett stort problem, och jag känner att jag inte kan hålla det för mig själv längre.

Det är så att jag vet att min fru inte är mig trogen.

Det hela började som alla andra otroheter, att jag började misstänka något genom hennes beteende, och därför började snoka.

Jag hittade sex-sms till den andra killen, sms där de pratade om att (under en konferensresa) fick lov att använda kondom, sms med bilder på frun skickade till honom, kondomer i hennes väska (vi använder inte kondomer) och ett allmänt förändrat beteende.

Hon vet inte att jag vet, och jag har inte berättat att jag vet.

Jag tog upp det som att jag var oroligt för vårt äktenskap, men hon bedyrade att det inte var något, och frågade hur jag kunde tro något sånt om henne.
    (Jag vet ju dock att hon ljuger.)

Hon pratar dessutom med honom i telefon flera gånger om dagen, ibland timmar åy gången, såg jag härom dagen när jag lånade henbes telefon för att ringa min bortslarvade.

Lägg till att hon inye har någon sexlust alls (med mig), så kan ni förstå att jag är ett vrak på insidan.

Jag ville bara skriva av mig lite, det finns ändå inget någon kan göra.

• Svar på tråden Frun inte trogen.
  • Ej okej
    Anonym (me too) skrev 2013-08-29 11:30:27 följande:
    Kunde nästan varit jag som skrivit detta. Det började med sms (om helt vanliga saker). Vi kände varandra ett bra tag innan otroheten, gillade varandras sällskap m m. En gemensam bekant till mig och min man. Allt eskalerade, vi har hånglat otaliga gånger, haft oralsex osv osv. Det har pågått i ett år. Just det där du skriver, att man vill bli påkommen känner jag igen. ("Jamen, berätta för din man" vet jag att många ropar nu). Så att man får ett slut på eländet. Jag veeeet, ni kommer att skriva att det är bara att bestämma sig, att säga nej, att man gör ett aktivt val och bla, bla, bla. Och visst, så är det ju  naturligtvis när man ser det hela ur ett intellektuellt perspektiv.

Jag har alltid varit den som sagt att jag aaaaaldrig kommer att vara otrogen. Så fel jag hade.

I början var det nästan som en boost för mitt och min mans äktenskap. Jag menar, jag var ju på sätt och vis hög, blev glad, full av energi, blev mycket mån om mitt utseende, svävade på små rosa moln (även om varningsklockorna ringde för fullt, vilket framförallt kom fram i mina drömmar när jag sov).

Den andre mannen är som ett gift, precis som du skriver. Som en drog. Och nu känns det som om skadan redan är skedd, det har pågått så länge och vi (jag och den andre mannen) bara låter det rulla på. Visst har vi pratat om det en del, men nu har vi slutat prata om att vi skall bryta med varandra, blir ju bara löjligt när vi vet att ingen av oss kan hålla det löftet. Jag är kär i honom, men jag är även kär i min man, fast det är på olika sätt. Jag vill inte leva med den andre mannen. Eftersom vi har en del kontakt när det gäller "andra saker" än oss, så har jag även sett en del av hans nackdelar (för alla människor har ju både för- och nackdelar), så det är inte som så att jag sätter honom på piedestal.

Nu låter jag som värsta "vill-äta-kakan-och-ha-den-kvar", men det är ju som så att den andre mannen står för passion, åtrå, lite galenskap (ibland), en grym kemi mellan oss. Samtidigt som jag i vissa andra sammanhang kan känna mig oerhört irriterad på honom av olika skäl.

Av naturliga skäl så finns ju inte passionen kvar mellan mig och min man (vi har varit ett par i väldigt många år), men det finns så många andra oerhört bra bitar mellan oss. Och vi har bra sex.

Men jag blir rädd för mig själv. Jag vill ju att jag och min man skall dela resten av vårt liv tillsammans. En skilsmässa är helt otänkbar! Ändå riskerar jag allt det fina som vi har pga en man som egentligen inte betyder ett dyft för mig.

Är ju jättesvårt att bryta när man av olika skäl tvingas till nästan daglig kontakt.
    Du låter precis som kvinnan som skrev i en annan tråd att hon under ett års tid hånglat med grannen, dvs en gemensam bekant till henne och hennes man Jag skriver samma sak nu som jag skrev då - ta dig samman människor, sluta tycka synd om dig själv och berätta för din man vad du gjort.

Jag har förståelse för att det kan gå fel, att man kan begå misstag MEN jag kan inte förstå hur man avsiktligt fortsätter att bedra den man säger sig älska och vill dela resten av sitt liv med. Hur kan du leva med dig själv? Och hur kan du säga att det inte går att bryta med älskaren? Du ljuger bara för dig själv. Antingen vill du leva med din man för att du älskar honom eller så vill du inte. Det är faktiskt så enkelt. Eller så älskar du den andre och då får du berätta det för honom och se vad det leder till OCH skilja dig från din man oavsett vad din älskare har för känslor för dig.

Det är så fel att hålla på som du gör. Jag fattar inte att du kan. Hur mår du? Och tror du verkligen inte att din man fattar vad du håller på med? Det är klart att han misstänker att nåt är fel och det är bara en tidsfråga innan han konfronterar dig med det han vet  Vill du det? Vill du att han ska ta initiativet? Hur tror du att det slutar om du inte har modet att berätta utan din man avslöjar dig/er? Hur känns det när du och din älskare träffas? Hur kan ni njuta av det när ni samtidigt vet att ni varje gång bedrar den person ni säger er älska. Sen går ni hem till ert och pussar och kramar på er partner och bedyrar dem er kärlek.

Nej, att inte ta ansvar för den situation man försatt sig i och medvetet fortsätta att bedra och ljuga för sin livskamrat månad efter månad är så falskt. Du kan inte älska din man. Det är omöjligt. 
  • Mikael007

Själv tolererar jag inte otrohet, hade ett 20 årigt kärleksfullt förhållande, tills den dagen jag fick en könssjukdom klamydia.... då fick hon dra ända in i ....just det..... det är inte otroheten i sig själv som sårar mest.... det är sveket, lögnen, att bli förd bakom ljuset och allt detta bär ens livspartner på.. varför ska tex Jag ha förståelse gentemot henne, varför ska jag dömas och invaggas i tron att det var nog mitt eget fel. Nej sätt ner foten vare sig du är Kvinna eller Man vad det gäller det falska i att vara otrogen... dom otrogna är värda varandra, för dom vet vad det handlar om. Låt dom få varandra, dom har redan vanan att såra, svika och ge ut lögner som om det vore någon jäkla rabatt på någon affär.

Ts

--------- Jag hoppas av hela mitt hjärta att du vinner den sanna fina trogna kärleken med en kvinna som du kan växa och leva ditt liv med... Vi är många som står på just din sida i det här... Lev väl

• Mikael007
    Anonym (Johan) skrev 2013-09-02 17:38:21 följande:
    För det första, så lider jag inte av psykisk ohälsa.

Att jag skriver att det aldrig kan gå bra för mig grundar sig i att jag tidigare träffat tjejer som visat sig ha missbruksproblem av olika slag, jag har hamnat i otrevliga situationer där jag hamnat i rättegångar för att jag tydligen "umgicks med kriminella, har haft flera dödsfall i familjen och bekantskapskretsen nyligen.

Att jag inte har någon nära kompis, beror på att han nyligen åkte till Nya Zeland i ett år framöver.

När jag skrev att jag inte var säker på om jag verkligen läst det, var det för att försöka få fram att det verkligen inte är likt min fru att göra något sånt här, då hon inte har något sånt i bagaget sen tidigare (och jag därför har svårt att förstå att hon gör det mot mig).

För min del så kan jag inte vara skyldig till att hon varit otrogen mot mig, eftersom hon alltid har valet att lämna mig, innan hon påbörjar något nytt.

I min värld finns det inget som gör en otrohet befogad, vad någon än säger.

Hur illa ett förhållande än går, är inte otrohet svaret. 

Anyway, jag konfronterade henne och killen rakt ut i stället för att försöka lösa det genom internetforum.

Jag mår mycket bättre än jag gjort på ett tag, och jag kände att det var bra att jag väntat så pass länge innan jag tog upp något.

Till alla Er som tycker att jag är skyldig till att frun varit otrogen; Lycka till med livet. 
  • Ej okej
    Anonym (M) skrev 2013-08-29 17:39:14 följande:
    Oj där är jag nu... Allt du skriver precis så har jag det nu! Bara att de ej gått så långt ännu!!
    Vad bra att du inte gjort nåt. Då är ju ingen fara skedd ännu och du har möjlighet att välja om du vill fortsätta med den du lever med eller om du ska bryta med honom/henne. För du tänker väl inte vara otrogen? Du tänker väl inte vara så falsk att du tänker ljuga och bedra din partner med en tillfällig flört?

Jag begriper mig inte på alla som försöker rättfärdiga sitt beteende, sina lögner med dåliga ursäkter som - jag tänkte inte, jag bara drogs med, det var så svårt att stå emot, passionen var så stark, min partner såg mig inte, jag hade en livskris, jag älskar min partner men... Det finns inga ursäkter för att bedra någon. Det kan finnas förklaringar - men det finns inga ursäkter. Man har faktiskt tid på sig att tänka igenom sitt beslut innan man tar det - även vid ons - och verkligen när det handlar om långvarig flört. 

Hoppas du tar ditt förnuft till fånga och inte gör nåt som riskerar att såra din partner!

• Litevirrig

Fan ta alla otrogna jävlar, varför är man i ett förhållande om man ska hålla på prassla vid sidan av. Snacka om att inte ha växt upp, varför vill alla kåta vänsterprasslare stadga sig och såra folk! Håll er till singellivet istället!!!

• Anonym (Johan)
    Ej okej skrev 2013-09-02 18:29:25 följande:
    ...

Jag begriper mig inte på alla som försöker rättfärdiga sitt beteende, sina lögner med dåliga ursäkter som - jag tänkte inte, jag bara drogs med, det var så svårt att stå emot, passionen var så stark, min partner såg mig inte, jag hade en livskris, jag älskar min partner men... Det finns inga ursäkter för att bedra någon. Det kan finnas förklaringar - men det finns inga ursäkter. Man har faktiskt tid på sig att tänka igenom sitt beslut innan man tar det - även vid ons - och verkligen när det handlar om långvarig flört. 

Hoppas du tar ditt förnuft till fånga och inte gör nåt som riskerar att såra din partner!

Precis vad jag tycker om otrohet.

Det är inte sexet i sig, det är sveket. 
  • Med Lem
    Anonym (Johan) skrev 2013-09-02 17:38:21 följande:

Anyway, jag konfronterade henne och killen rakt ut i stället för att försöka lösa det genom internetforum.

Jag mår mycket bättre än jag gjort på ett tag, och jag kände att det var bra att jag väntat så pass länge innan jag tog upp något.

Till alla Er som tycker att jag är skyldig till att frun varit otrogen; Lycka till med livet. 
    Hur gick det sen?? Vad sa hon? Hade han nån egen partner som han var otrogen mot??

På internetforum kan man inte lösa nåt, men ibland får man frågor eller påståenden som man inte kan hjälpa påverkar, och oftare än man tror på ett bra sätt!

• Anonym (kvinna)

Bra att det känns bra, TS! Om du räknar mej till en av dom som tycker du är "skyldig" så är det fel. Jag har ingen aning om er relation och håller absolut med om att man har valet att lämna. Jag förespråkar inte otrohet.

Vad jag menar att normalt sett så kan man prata om problem, hitta lösningar och känna att man försöker hjälpas åt att förstå varandra. Om en part vägrar prata om tex ett upphört sexliv, inte ger nån ledtråd till varför och inte kan ta det allra minsta steg till att försöka se problemet, så sätter man partnern i en svår situation. Att lämna den man älskar, har barn med och har roligt med för att inte sexet funkar, känns inte bra alls, det är som att slita hjärtat ur kroppen. Att leva helt utan sex och sexuell närhet och bekräftelse som kvinna/man och inte ha en aning om ifall man nånsin ska få det igen, känns inte heller bra. Det blir som en stor grå skugga över allt till slut och tar bort en del av livsglädjen, Då menar jag att den som vägrar prata och inte följer normala "regler"för att ta upp gemensamma problem också är en dealbreaker. Jag har inte utläst att den här situationen skulle gälla ts, men jag blir så trött på de som tycker det verkar så enkelt att bara hejsan hoppsan skilja sej och ha barnen varannan vecka, som om det skulle vara en LITEN ENKEL sak jämfört med att ligga med en annan.

• Ej okej
    Anonym (kvinna) skrev 2013-09-02 21:21:53 följande:
    Bra att det känns bra, TS! Om du räknar mej till en av dom som tycker du är "skyldig" så är det fel. Jag har ingen aning om er relation och håller absolut med om att man har valet att lämna. Jag förespråkar inte otrohet.
    Vad jag menar att normalt sett så kan man prata om problem, hitta lösningar och känna att man försöker hjälpas åt att förstå varandra. Om en part vägrar prata om tex ett upphört sexliv, inte ger nån ledtråd till varför och inte kan ta det allra minsta steg till att försöka se problemet, så sätter man partnern i en svår situation. Att lämna den man älskar, har barn med och har roligt med för att inte sexet funkar, känns inte bra alls, det är som att slita hjärtat ur kroppen. Att leva helt utan sex och sexuell närhet och bekräftelse som kvinna/man och inte ha en aning om ifall man nånsin ska få det igen, känns inte heller bra. Det blir som en stor grå skugga över allt till slut och tar bort en del av livsglädjen, Då menar jag att den som vägrar prata och inte följer normala "regler"för att ta upp gemensamma problem också är en dealbreaker. Jag har inte utläst att den här situationen skulle gälla ts, men jag blir så trött på de som tycker det verkar så enkelt att bara hejsan hoppsan skilja sej och ha barnen varannan vecka, som om det skulle vara en LITEN ENKEL sak jämfört med att ligga med en annan.
    Jag tycker att det är en enkel liten sak att ta ansvar för sin del i relationen och faktiskt lämna den istället för att vara otrogen. Det finns inget som rättfärdigar en person att lura och bedra, att vara otrogen mot sin partner. Men man är två i ett förhållande och det är naturligtvis bådas ansvar att se till att det fungerar, att man pratar om det man upplever är fel och att man löser det tillsammans. Men om den ena parten beter sig såsom du beskriver så har faktiskt den andra parten bara två val till slut - 1, att lämna förhållandet eftersom man inte kan leva utan sex eller 2, att stanna kvar i förhållandet utan att ha sex. Det finns inget tredje alternativ som en del tycks tro. Tyvärr! Även om det finns hus, Volvo, vovve och barn med i bilden.
  • Ej okej
    Anonym (Johan) skrev 2013-09-02 20:47:24 följande:
    Precis vad jag tycker om otrohet.

Det är inte sexet i sig, det är sveket. 
    Hur har det gått för dig? För er? Finns det något att jobba på eller har du valt att gå? 

Hur mår du?

Svar på tråden Frun inte trogen.