• Snusann

BF Maj 2014

Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?

• Svar på tråden BF Maj 2014
  • Lenafena
    Snusann skrev 2013-09-04 21:55:35 följande:
    Vad härligt att det är så många som har plussat, både första gångsföräldrar och flerbarnsföräldrar!

Jag väntar vårt andra barn, har en son född 2010 och är 31 i höst, sambon blev 40 i vintras!
    Vilka är ni andra?  
    Jag är nog äldst i tråden, 44 nu och min man är 47. Vi träffades 2010 och fick en liten Jonathan förra året och plussade alltså nu i veckan igen. Man kan inte välja när i livet som man träffar sitt livs kärlek ;) Kommer från Dalsland!
    Be that kind of woman, that when your feet hit the floor each morning - the devil says Oh crap, she's up..
  • BeatrixKiddo

Vad underbart det låter Lenafena och grattis :) Förra året fick jag och min närmaste kollega, som är 48 år, barn med två veckors mellanrum. Livet är fantastiskt. Skrattande Själv är jag 38 år och har som sagt ett barn sedan tidigare. Förra gången gjorde jag ett trippeltest eftersom KUB inte erbjöds där jag bor. NU finns KUB och jag planerar att göra ett sådant.

• Jackie och prinsarna

Här är en till som äntligen har plussat! 
    BF blir 13/5 om jag räknat rätt. Det blir vårt fjärde barn, och yngsta sonen kommer precis hinna fylla 4 om bebis kommer på BF... :) 

★ Alexander 060929 ★ Eliah 080107 ★ Maximilian 100509
  • Lenafena
    BeatrixKiddo skrev 2013-09-05 08:35:34 följande:
    Vad underbart det låter Lenafena och grattis :) Förra året fick jag och min närmaste kollega, som är 48 år, barn med två veckors mellanrum. Livet är fantastiskt. Skrattande Själv är jag 38 år och har som sagt ett barn sedan tidigare. Förra gången gjorde jag ett trippeltest eftersom KUB inte erbjöds där jag bor. NU finns KUB och jag planerar att göra ett sådant.
    Tack! Pga åldern så blev vi erbjudna att göra ett KUB-test också, och fick resultatet 7... Inte speciellt bra alltså, men gick vidare med fostervattensprov och allt var bra som tur är! Så mycket eländestankar man hade innan man fick svaret, usch... Tänkte nog skippa KUB denna gången, men man får ju ett ultraljud...  Vi hade väldigt väl förspänt förra graviditeten med ultraljud. Fick ca 10 st allt som allt eftersom vi var med i en blindtest i Borås för kvinnor som fått minst tre missfall och aldrig fullföljt en graviditet. 
    Be that kind of woman, that when your feet hit the floor each morning - the devil says Oh crap, she's up..
  • Sidnye

Jag hoppar gärna med i tråden! Väntar vårt andra barn, med BF 3/5. Dottern fyllde tre år i slutet av juli, jag är 32 och min sambo 34. Vi bor några mil norr om Göteborg.

• zistah

Hoppar in här fast jag kanske hamnar fel  Skämshär är en som hoppas på att få ett Plus
    I drygt en vecka har jag gått & haft mensvärkar men ingen mens än så länge & BIM är idag. 

• Q13

Vi är 28 resp. 32. Fått en tid på mvc redan den 16/9, är inte det lite tidigt?

• Lenafena

Det är ju en del pappersarbete första mötet, iaf om det är första barnet. Vet inte hur det är vid andra barnet, jag har inte varit där än!

• Elinannamaria
    Q13 skrev 2013-09-05 19:03:13 följande:
    Vi är 28 resp. 32. Fått en tid på mvc redan den 16/9, är inte det lite tidigt?
    Kanske är hälsosamtal, för mig var det ett besök på 20 min i v7 där dom visade lokalerna och frågade hur man mådde. Ofta pratar dom nog om kost och annat  man skall tänka på. Har min inskrivning i v 11/12  men eftersom jag bara smyger här trots att jag skall ha i slutet på april så blir det 8/9. 
  • söderböna
    Elinannamaria skrev 2013-09-05 19:45:47 följande:
    Kanske är hälsosamtal, för mig var det ett besök på 20 min i v7 där dom visade lokalerna och frågade hur man mådde. Ofta pratar dom nog om kost och annat  man skall tänka på. Har min inskrivning i v 11/12  men eftersom jag bara smyger här trots att jag skall ha i slutet på april så blir det 8/9. 
    Tycker du ska fortsätta smyga här! Mycket glad att ses på andra sidan "vill-ha-barn-tråden".
Svar på tråden BF Maj 2014