• Snusann

    BF Maj 2014

    Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?

  • Svar på tråden BF Maj 2014
  • cnord

    Hej! Gravid för första gången. Går in i vecka 9 imorgon.. Har haft bruna flytningar sedan igår.. Var på vul i fredags och det lilla hjärtat tickade så fint så. Men blir ändå orolig nu eftersom flytningarna är i samband med mensvärk..svårt att förklara. Någon som har erfarenheter av detta?

  • sowe81
    Lindhaz skrev 2013-09-09 13:51:03 följande:

    Mår hur bra som helst, lite trött bara! Är rädd att jag mår för bra :/ med dottern kände jag hur mycket som helst!!!! Funderar på att gå på ett tidigt UL :) någon annan som vill/ska på de?


    Vi följs här också (Augustibebis 12 )

    Jag har samma känsla, typ inga känningar, vågar man ens tro det? Ska också försöka få tidigt vul, gjorde det med dottern i v12. Var sååå skönt att få det bekräftat, även om jag då hade mkt mer känningar. Ska försöka få lite tidigare vul denna ggn.
  • sowe81
    Längtan till dig skrev 2013-09-09 20:16:46 följande:

    Hur tidigt kan man få vul? 


    Jag vet inte riktigt men från v8 typ kan man väl se hjärtat.
  • Lindhaz
    sowe81 skrev 2013-09-09 20:14:57 följande:
    Vi följs här också (Augustibebis 12 ) Jag har samma känsla, typ inga känningar, vågar man ens tro det? Ska också försöka få tidigt vul, gjorde det med dottern i v12. Var sååå skönt att få det bekräftat, även om jag då hade mkt mer känningar. Ska försöka få lite tidigare vul denna ggn.

    Jag tyckte väl jag kände igen dig :D så kul! Jag håller det tyst lite till i gruppen :$... Ja usch, jobbigt när det är så olika, men det är kunnat vad graviditeter är... Men tror vi går på ett redan i V 8-9 om jag inte helt plötsligt överöses med känningar! :P
  • MilayasMamma
    Lindhaz skrev 2013-09-09 13:49:39 följande:
    Hej hej tjejer! Plussade i lördags och igår fick vi 2-3 på digitala! Enligt mig själv är jag i 4+3 och BF 16 maj! 23 år och bor Skåne, vi har en dotter sen tidigare, född aug-12 :)



    Då följs vi åt denna gången. Fick en dotter maj 2012 och har nu enligt mina beräkningar bf 16 maj. :)

    Och vad gäller känningar av gravidieter så är det helt olika. Min första (för 4 år sen som inte gick vägen) mådde jag riktigt pyton och var dålig och kräktes många gånger per dag. Med dottern så började urinvägskänningar som mitt första symptom, sprangbpå toa var femte minut i flera veckor... och nu är det teötthet och foglossning som är främsta symptomen. Så visst kan der vara olika :D Ska bli intressant att se vem som kommer ut sen! Hur olika dom blir :)
  • söderböna

    Och där gick jag in i v 6! Älskar att skifta vecka! Bara 2,5 till vi slår vårt eget rekord och överskrider datumet för den grav:ens MF. Längtar, hoppas, tror!

  • Snusann

    Hälsosamtal idag! Fått tid hos gyn för kontroll av graviditeteten pga tidigare missfall samt polyp i livmodern. Jag kommer vara 7+4 då, idag 6+1...

Svar på tråden BF Maj 2014