• Mammaboosten

    Du är härlig!!

    Överraska en tjejkompis med en resa till Rhodos!
    Vem vill du åka med och varför? Berätta Glad Vi på Mammaboosten har nämligen en resa för två till Rhodos, ni flyger från Arlanda med Apollo den 18 september och är borta på skön semester i en hel vecka och bor på Hotell Mimosa Suites mitt i Rhodos stad.

    Du som skriver den charmigaste motiveringen får åka tillsammans med din tjejkompis!

    Skynda på - tävlingen pågår bara till och med 11 september!


    Läs mer om resan här!

    Lycka till :) 



     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 16:29
    Hej! Wow. Vilka hyllningar! Vi på Mammaboostens redaktion är så rörda.

    Tack för alla hyllningar! Nu är vinnarna utsedda, ni hittar dem på mammaboosten.se

    Men vet ni vad? Nu har vi en ny Mammaboostresa ute! Vad sägs om Gran Canaria en vecka i november?

    Berätta vem du vill åka med och varför. Du hittar tråden här: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/mammaboosten-123507/forum/m71115300.html

    Kramar från oss på Mammaboosten!
  • Svar på tråden Du är härlig!!
  • Ingela46
    Jag vill bjuda med min helt fantastiska vän Lena, som alltid tänker på andra än sig själv. Det kan vara någon hon känner väl, eller bara ngn hon precis har träffat. Står hon i kassakön och ska köpa glass, ja då kan hon vända sig om och köpa en till den som står där Påminner oss alla om olika datum man ska fira, ger presenter till höger och vänster. Tänker sällan på sig själv. Så om man får göra ngt för henne så blir man varm in i hela hjärtat. I höst så fyller hon 50 år och tänk att få överraska henne med en resa!
    För en blomma & chokladask känns sådär att ge.
    Tänk att istället få säga, - Fina Lena, Rhodos, vad säger du om de!
    // Ingelaa 
  • annwak

    Börjar som arbetskompisar för att sedan utvecklas till en underbar vänskap.

    Resan under denna tid har stärkt vänskapen med både med och motgångar. Livet kallas det!!!:):):) 

    Familjeliv för båda, båda med 3 barn. Jag blir deprimerad, skiljer mig och hon får mig upp ur gropen, livet leker
    Hon lämnar sambo och står på egna ben. Livet leker

    Hon blir tvungen att sälja sin lägenhet! exet bråkar om försäljning av deras gemensamma boende. Hyra hus, hon fixar.

    Jag allvarlig båt olycka, håller på att mista mitt liv, lämna 3 barn, tappar lukt och smak och kraftig ansiktsfraktur. Träffar ny kärlek, livet vänder!

    Vän får egen lägenhet:) olyckligt kär:(

    Jag försöker få barn med ny sambo, han kan ej få, ivf/ischi, 3:e försöket pågår; ett missfall, kaos!!!

    vän får kärleken besvarad efter 3 år:) nytt! osäkert!, nervöst! vad göra! man har fler att tänka på ! hon är mamma:)

    Där är vi nu
    Mitt i livet
    Behöver en stund tillsammans - - - - utan måsten 
     

  • msmalin

    Efter många funderingar. Jag sa först att jag velat åka med en kompis som ställt upp för mig nu när jag haft mina två jobbigaste år i mitt liv. Men ångrar mig.
    Jag vill inte vinna resan för egen räkning alls. Jag har denna ena vännina som stöttat mig genom en svår sjukdom och sen genom mitt barns dödsfall. Hon finns där så fort jag behöver. Hon har nyligen förlorat sitt jobb och hade behövt något roligt och uppiggande så som en resa.
    Vännina nr två som jag vill skicka med den första vänninan på resa hon har inte haft det lätt hon heller. 2004 förlorade hon sitt första barn. Fick sen två barn till med sin make. Förra året kom det fram att han varit otrogen med hennes "vännina". Hon tar honom tillbaka och de jobbar på förhållandet. Tills pang han e otrogen med nästa vännina. Denna gång var sveket för stort. Två långa affärer bakom hennes rygg.
    Det har nog varit tungt för henne men hon bär huvudet högt. Och börjar finna sig själv.

    Så jag önskar att vinna resan för att kunna skicka Lotta och Lotta till Rhodos där de får rå om varandra. Själv stannar jag hemma och passar gärna Lottas barn om hon behöver hjälp med dem så hon får komma iväg och göra något för sin egen skull.

  • RebornEve

    Jag skulle vilja bjuda med mig en helt underbar person som jag lärde känna som vuxen. Hon var min granne men blev min goda vän. Hon är inte bara min vän utan hon känns även som min mamma. Hon finns alltid där för mig och mina barn.
    Hon har inte haft de helt lätt i livet , och inte jag heller! Vi fann varandra och för de är jag så lycklig :)
    Hon är värd en resa Rhodos :)

  • xannika78

    Hejsan. Jag skulle vilja ta med den allra finaste och bästa vän man kan tänka sig. Hon är helt underbar på alla sätt. Skulle inte klara mig utan henne i mitt liv. Hon ställer alltid upp oavsett när, var eller hur. Fast hon har haft det riktigt tufft ett tag här i livet. Hon har nämligen varit sjukskriven under en längre period för utbrändhet , och diskbråck på två ställen i ryggen gör så att hon har ständig värk. Men hon klagar aldrig. Hon har alltid ett leende på läpparna. Så jag tycker bara att hon är så värd att få komma i väg till värmen. Skulle vara så roligt att få överaska henne med en resa. Det skulle bli många goa skratt.

  • vampyria2

    Åh jag skulle vilja ta med mig min bästa och underbaraste vän, min äldsta dotter <3

    Jag var 19 år när jag fick henne och sen den dagen så har jag klarat vad som helst så mycket lättare, inget kan göra allt för ont eftrr som jag alltid har henne attt glädjas åt.

    Hon har nog inte heller haft det så lätt alla gånger, hon har tre små syskon som alla har ADHD och Asperger vitket har betyt att de har tagit den mesta tiden och hon har fått hamnat lite i skymundan men aldrig har hon gnällt om det eller låtit det gå ut över sina små syskon utan alltid funnits där för dem.

    När lillebror var 18 månader så opererade han sitt hjärta och då tog hon hand om sina andra två små syskon, såg till att de kom till skolan och skötte allt som behövdes runt dem, inte dåligt av en 17 åring <3

    Det skulle vara underbart att få åka i väg en hel vecka och bara rå om henne och ge henne all den tid hon är värd, verkligen få visa henne hur tacksam jag är över vilken underbar person hon har blivit och att hon är så go mot alla i sin omgivning :)

    Hon är i dag 21 år och vuxen, så nu är hon inte bara min dotter utan även min finaste vän <3

  • Mammaboosten

    Annelie och hennes kompis Marie får åka till på Mammaboostresa till Fuerteventura, Kanarieöarna nästa vecka! Läs mer om deras story här



    Så fortsätt att hylla! Rhodos närmar sig :) 
  • Mithi

    Jag skulle vilja åka med min mamma.

    Hon har varit en fantastisk mamma på alla sätt och vis, men sedan hon träffade sin nuvarande sambo och fick två barn har vi inte haft så mycket tid tillsammans, och än mindre på egen hand. Hennes vardag har bestått av osäkerhet i flera år, med ett barn som krävt många sjukhusbesök, ett vikariat som krävt att hon befunnit sig på två arbetsplatser samtidigt under vissa perioder, en usel lön som fått henne att låna pengar från släktingar/vänner inklusive sin omyndiga dotter för att ha råd att köpa mat.

    Med detta i åtanke är det lätt för mig att förstå varför hon inte haft tid att umgås med mig särskilt mycket. Det är även lätt för gemene man att förstå varför hon varit så stressad de senaste åren och jag beundrar verkligen att hon lyckats hålla humöret uppe och fortsätta vara den underbara mor hon är!

    Förra veckan fick hon en fast anställning och detta skulle jag vilja fira med henne, bara vi två - mor och dotter, samtidigt som jag vill ge henne möjligheten att koppla av. Dessutom har mamma har aldrig varit utomlands ännu och jag vill övertyga henne om hur fantastisk världen är! För det är vår kära mamma verkligen värd.

  • anniehelena

    Min mamma heter Karin. Hon bar mig i nästan 10 månader. Hon födde mig den 15 september för 27 år sedan och har sedan dess varit min mamma. Min mamma har lärt mig allt. Min mamma har kramat mig, vyssat mig, lekt med mig, tillrättavisat mig och älskat mig som bara en mamma kan göra. Hon har visat att hon alltid finns för mig miljoner gånger. När min son föddes död fanns hon vid min och min pojkväns sida. Hon sjöng för vår lilla änglapojke. Samma sång sjunger hon idag för vår lilla dotter som föddes 11 månader senare. Min mamma är min stora förebild i livet och jag kommer göra allt för att min dotter ska känna samma förtroende för mig som jag gör för min mamma. Det senaste året har hon givit mig och min dotter allt. Sitt hem, sin tid, sina kloka ord och råd och sin kärlek och jag vill ge henne något riktigt fint som tack för allt. En rese, bara mamma och jag skulle vara den perfekta presenten. <3

  • Tierna

    Har världens bästa kompis som jag kan ringa precis närsomhelst och hon finns alltid där för mig. Det hade varit helt underbart att få bjuda henne på en resa till Rhodos. Hon har haft en tuff vår med massa sjukdomar men ändå funnits där för mig fast hon haft det tufft själv.

Svar på tråden Du är härlig!!