persident skrev 2013-09-11 17:01:33 följande:
Jag pratade också med min man igår om att tiden från det att han erkände sin otrohet till nu idag, är det värsta jag varit med om men jag är så glad över att det gick bra för oss. Min man svarade då att han är inte den som tänker bakåt utan det är glömt, passerat och avslutat. Han är också en person som man får dra orden ur, svarar endast på det jag frågar och inget mer. Igår försökte jag fråga direkt till honom, Hur mår du nu och hur känns det nu ? Då svarar han , "bra", än du då? Han gick bakom ryggen på mig i 2 år. Jag förstod inte vad det handlade om eftersom han döljde det väl med sin kollega. Han berättade inte själv utan det var efter ett antal konfrontationer som han erkände. Han var ute efter bekräftelse och sex, det var enkelt och tillgänligt och en som var intresserad.
För mig har det tagit precis 1 år att förstå och acceptera, första halvåret var hemsk känslomässigt, det är nu sista månaden som jag kan börja må bra igen och kan börja läka inombords. Vi har fått det jäkligt bra ska jag säga, tyvärr på bekostnad av en otrohet.
Som många skriver, tilliten är och kan inte vara 100%
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brrrr, två år är ju låååång tid!!!
Fast han erkände väl inte det självmant? Kan tycka det är en ganska viktig del. Ahh vad lätt han gör det för sig tycker jag faktiskt, -inte tänker bakåt, glömt, passerat och avslutat. Enkelt för honom att säga....
Ja man får ju hoppas att ett år räcker, speciellt om man klarat sig dit utan att separera. Kan ju bli känslomässigt jobbigt att dra upp det gång på gång. Man kan ju förstå att dom som varit otrogna inte vill prata om det öht, dom har ju inte varit i våran sits.
Vad fick du veta om otroheten? Folk här pratar om när, hur, var, hur länge, när startade det, när slutade det, smskonversation, ställen, hur hon såg ut osv osv. Har du fått veta något om sånt. Vi är oxå tillsammans igen, men säker på honom är jag inte (än)
Men är glad för din skull att ni höll ihop och du är nöjd och glad.