S 81 skrev 2013-09-04 21:46:58 följande:
Min fråga var om du vet vart ts bor eftersom du säger så självklart att nej, där finns inte kombinerad hemsjukvård/hemtjänst.
Och nej, har man hemtjänst så har man hemtjänst. Man kan inte ha hemtjänst utan att ha hemtjänst och tvärt om.
Ingen i tråden har ställt diagnos på ts make. Det är lite svårt att ställa någon diagnos utan att se personen, göra undersökningar och ev ta prover. DÅ kan läkaren ställa diagnosen. Efter det. Men att inte ha sett en person, kan man inte ställa någon diagnos. Man kan anta vad det KAN vara.
Det ena hemtjänst ska förstås vara hemsjukvård vilket jag gissar att du förstod. Självklart finns hemsjukvård kombinerat med hemtjänst där TS bor, det gör det i hela Sverige. Däremot är det du beskriver inte en hemsjukvårdsuppgift utan en hemtjänstsuppgift. Det är två skilda saker och två saker med skilda taxor.
S 81 skrev 2013-09-04 21:47:15 följande:
Det märks att du inte är dsk.
Eller så är jag just det med tanke på vilket nick jag valt

. Av samma anledning väljer jag att ge TS korrekta råd. Dvs sök vård och väljer att inte försöka diagnostisera problemet och ev lösning baserat på ett par rader på ett internetforum.