• RoadRunner

Blodpudding, vad/hur gör jag?

Jag har aldrig ätit blodpudding men nu ska min blodpuddingsoskuld ryka. Det jag vill veta nu är hur och vad gör jag med den för att det ska bli bra. Jag gillar all sorts blodmat t.ex. blodkorv, blodplättar, svartkorv (men inte blodbröd som vi har här i Finland). Dessa äter jag med smält smör och lingon, gäller samma tillbehör för puddingen också eller har ni andra alternativ.

...vill jag så kan jag, annars får det vara...
  • Svar på tråden Blodpudding, vad/hur gör jag?
  • K med lilla E

Jag tycker absolut INTE om blodpudding och äter det inte,  men det vanliga är väl att man har tex bacon, rösti och lingon till, skulle jag tro, det har jag i alla fall när jag ger mitt barn blodpuddning.

• Mineralvatten

först måste du ju hitta någon som du kan köpa grisblod av.

• kaffeamanda

Jag har lingonsylt, keso och rivna morötter till blodpuddingen. Vi har hemlagad blodpudding och i den har vi lite fläsk i så skulle jag äta köpt blodpudding så skulle jag nog steka lite bacon till.

• K med lilla E
    Mineralvatten skrev 2013-09-04 18:55:07 följande:
    Kan man inte köpa det i vanliga icaaffären? Har för mig att några bekanta köper det för att lägga ut spår för sina hundar.
  • RoadRunner

Bacon? Okej det kan säkert vara gott till. Steker du den i tunna skivor eller i bitar? Ja med blodmat så finns det nog inget mellanting endera gillar man eller så inte.

• Mineralvatten
    K med lilla E skrev 2013-09-04 18:56:37 följande:
    Kan man inte köpa det i vanliga icaaffären? Har för mig att några bekanta köper det för att lägga ut spår för sina hundar.
    hm kanske jag har inte kollat.
  • L i n n

Bacon är gott till.

Eller massa smör.

Barnen har jordgubbssylt till, det funkar också.

• kaffeamanda
    K med lilla E skrev 2013-09-04 18:56:37 följande:

Brukar finnas i frysdisken i större affärer.
  • RoadRunner

Här finns nog fruset grisblod att köpa i vanlig butik så det är nog inget problem.

Mineralvatten skrev 2013-09-04 18:55:07 följande:

• Lucky

Vi äter blodpudding med bacon, keso och lingonsylt! Mums!

Svar på tråden Blodpudding, vad/hur gör jag?