• RoadRunner

Blodpudding, vad/hur gör jag?

Jag har aldrig ätit blodpudding men nu ska min blodpuddingsoskuld ryka. Det jag vill veta nu är hur och vad gör jag med den för att det ska bli bra. Jag gillar all sorts blodmat t.ex. blodkorv, blodplättar, svartkorv (men inte blodbröd som vi har här i Finland). Dessa äter jag med smält smör och lingon, gäller samma tillbehör för puddingen också eller har ni andra alternativ.

...vill jag så kan jag, annars får det vara...
  • Svar på tråden Blodpudding, vad/hur gör jag?
  • helene 355

en kollega berättade att när hon var student och hade lite tid stoppade hon skivad blodpudding i brödrosten, de blev som stekt blodpudding ungefär :P Hon tyckte de funkade jättebra.

• Mineralvatten
    helene 355 skrev 2013-09-04 19:14:27 följande:
    en kollega berättade att när hon var student och hade lite tid stoppade hon skivad blodpudding i brödrosten, de blev som stekt blodpudding ungefär :P Hon tyckte de funkade jättebra.
    men hur gjorde hon blodpuddingen då?
  • helene 355
    Mineralvatten skrev 2013-09-04 19:15:21 följande:
    vanlig färdiggjort köpt från butik.
  • K med lilla E
    Mineralvatten skrev 2013-09-04 19:15:21 följande:
    Jag tror ju att det allra vanligaste är att man köper färdig, det är nog inte många som ställer sig och gör egen blodpudding..

Dessutom ska man ju tänka på att inte dricka mjölk till, då missar man allt det nyttiga järnet.
  • Nyfikna72

Bäst till blodpudding är strimlad vitkål ihoprört med ganska mycket lingonsylt

• Mineralvatten
    helene 355 skrev 2013-09-04 19:18:26 följande:
    vanlig färdiggjort köpt från butik.
    K med lilla E skrev 2013-09-04 19:22:44 följande:
    Jag tror ju att det allra vanligaste är att man köper färdig, det är nog inte många som ställer sig och gör egen blodpudding..

Dessutom ska man ju tänka på att inte dricka mjölk till, då missar man allt det nyttiga järnet.
    ja det gör dom säkert jag äter inte helfabrikat dock.

• Papricorn
    Mineralvatten skrev 2013-09-04 20:04:51 följande:
    ja det gör dom säkert jag äter inte helfabrikat dock.

Men ge upp människa! Ska du in i alla trådar och "spela dum" för att få hävda dina matvanor?!
  • kaffeamanda
    Papricorn skrev 2013-09-04 20:07:27 följande:

Men ge upp människa! Ska du in i alla trådar och "spela dum" för att få hävda dina matvanor?!
  • Mineralvatten
    Papricorn skrev 2013-09-04 20:07:27 följande:

nej jag frågade hur de gör sin blodpudding.
    du vet det är helt frivilligt av dig att läsa.
    om du stör dig så förbannat så läs inte. 
Svar på tråden Blodpudding, vad/hur gör jag?