• RoadRunner

Blodpudding, vad/hur gör jag?

Jag har aldrig ätit blodpudding men nu ska min blodpuddingsoskuld ryka. Det jag vill veta nu är hur och vad gör jag med den för att det ska bli bra. Jag gillar all sorts blodmat t.ex. blodkorv, blodplättar, svartkorv (men inte blodbröd som vi har här i Finland). Dessa äter jag med smält smör och lingon, gäller samma tillbehör för puddingen också eller har ni andra alternativ.

...vill jag så kan jag, annars får det vara...
  • Svar på tråden Blodpudding, vad/hur gör jag?
  • kaffeamanda
    Leah1 skrev 2013-09-04 20:56:07 följande:
    Och det där att inte dricka mjölk stämmer inte...
  • Leah1

Skickade för tidigt...

Det om mjölken... dvs om du har normala värden så... Så mjölk serveras idag till förskole/skol-barn till blodpuddingen.

• HMD

Har inte testat brödrosten men toastern då? M lite bacon, ost och jalapeño på?? F mc..

If it ain´t broke - don´t fix it
  • K med lilla E
    Mineralvatten skrev 2013-09-04 20:04:51 följande:
    ja det gör dom säkert jag äter inte helfabrikat dock.

Och jag äter inte blodpudding över huvud taget, varken hemlagad eller från Ica, blä!
  • natty123

Jag gillar inte blodpudding längre men brukade ha lingonsylt och kaviar till! Många verkar tycka det ör en konstig kombo :)

• HMD

*Tycker blodpudding är gott rått.*

If it ain´t broke - don´t fix it
  • Aniiee
    Mineralvatten skrev 2013-09-04 20:17:11 följande:
    nej jag gör inte egen ost, för jag har inte medel för att göra det.
    jag har aldrig sagt att ingen inte får äta vad de vill, jag frågade hur folk gör sin blodpudding...
    hade jag haft medel att göra min egen ost så hade jag gjort det. 
    Jag gör egen ost. Det är inte så svårt och man behöver inget speciellt. Och gott blir det. 
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Aniiee
    Ellie skrev 2013-09-04 21:00:18 följande:
    En fråga till alla blodpuddingsexperter:

Den blodpudding man köper färdig i affären, är den "tillagad" eller helt rå?
    Alltså, är det ok att äta om man steker endast väldigt kort stund, eller måste den vara helt genomstekt?
    Kan man tom äta den rå och kall direkt från kylskåpet (om man nu skulle ha den läggningen)?
    Den är tillagad, men jag skulle nog inte äta den direkt från kylen. Mest för att jag inbillar mig att det inte är särskillt gott.
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Papricorn
    Mineralvatten skrev 2013-09-04 20:08:42 följande:
    nej jag frågade hur de gör sin blodpudding.

du vet det är helt frivilligt av dig att läsa.

om du stör dig så förbannat så läs inte. 

Nej du påpekade vad DU äter. Som vanligt.

Vill du dividera dina matvanor så starta en tråd om det istället för att härja i alla andra.
  • Ellie
    Aniiee skrev 2013-09-04 21:24:44 följande:
    Den är tillagad, men jag skulle nog inte äta den direkt från kylen. Mest för att jag inbillar mig att det inte är särskillt gott.
    Ok, tack! Då vet jag att det i alla fall inte är farligt om man inte steker den i all evighet.
Svar på tråden Blodpudding, vad/hur gör jag?