• passo

pulled pork/pulled beef..

Hej!! Har någon ett gott recept på pulled pork eller pulled beef? Vilket föredrar ni och varför? Jag tänkte testa det imorgon:))

• Svar på tråden pulled pork/pulled beef..
  • P30
    Stokke skrev 2013-09-08 23:14:45 följande:
    Vikt är att köpa en riktigt god hickorysås
    Några förslag på vilka/vilken?
    ivantanpadig87 skrev 2013-09-09 00:06:12 följande:
    Har lagat pulled pork enligt detta recept tre gånger nu, och alla gånger har det tagits emot med stående ovationer från middagsgästerna - testa!

www.recept.nu/tina-nordstrom/soppor-och-gryto...
    Det får det bli till helgen. Hade tänkt att göra soppa, nu blir det både och - älskar dragna grisar!

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • passo

Ingen som har fler recept? Sjuk som jag är kommer jag få vänta några dagar med att handla till maten.....suck....! Hinner därför kika massor av recept!:)))

• Marlean

Ja vi har testat flera recept och det verkar vara en mycket överreklamerad grej, SÅ gott är det inte. Smakar okej, inte mer oavsett recept.

• levande charader

Jag brukar köra vitlök, chili, citronskal, färska eller frysta örter, lök, salt, peppar, färska tomater och ev nån soltorkad tomat i mixern till en sörja, i med lite olja och kladda på köttet, runt om köttet lägger jag klyftas lök och ibland mer vitlök. Det brukar bli gott.

• passo
    levande charader skrev 2013-09-10 12:49:11 följande:
    Jag brukar köra vitlök, chili, citronskal, färska eller frysta örter, lök, salt, peppar, färska tomater och ev nån soltorkad tomat i mixern till en sörja, i med lite olja och kladda på köttet, runt om köttet lägger jag klyftas lök och ibland mer vitlök. Det brukar bli gott.

Låter gott! Änvänder du nöt eller fläskkött?
  • levande charader
    passo skrev 2013-09-10 13:47:00 följande:
    Låter gott! Änvänder du nöt eller fläskkött?

Jag har gjort både och, högrev och fläskkarre är det jag brukar använda. Ibland har jag i annat också, brukar ta lite vad jag har hemma men chili av något slag och vitlök är alltid med. Mina barn tycker inte om det där lite rökiga som många har i och jag tycker om att göra saker från grunden så därför kör jag på det.
  • passo
    levande charader skrev 2013-09-10 13:59:17 följande:
    Jag har gjort både och, högrev och fläskkarre är det jag brukar använda. Ibland har jag i annat också, brukar ta lite vad jag har hemma men chili av något slag och vitlök är alltid med. Mina barn tycker inte om det där lite rökiga som många har i och jag tycker om att göra saker från grunden så därför kör jag på det.

Ok förstår. . Ja lite sting vill jag nog ha i, så chili är givet! Om jag väljer att äta det med tacostillbehöver; vilket tror då du passar bäst, karre lr nöt?
  • Petrol
    passo skrev 2013-09-10 14:04:29 följande:

Ok förstår. . Ja lite sting vill jag nog ha i, så chili är givet! Om jag väljer att äta det med tacostillbehöver; vilket tror då du passar bäst, karre lr nöt?
    Generellt tycker jag att fläsk passar bäst till pulled då jag upplever det som saftigare oavsett recept egentligen, givetvis lite beroende på hur man hanterar skyn etc och vilka övriga små variationer man har på sin köttklump,.

Har själv en i ugnen nu på picnicbog med chipotlar, någon noname barbeque sås, morötter lök sambal och lite sesamolja att svettas med, tänkte jag skulle lukta på den en smula om en timme eller 4  och se vad som verkar saknas:)
  • Petrol

Kan även passa på att ge ett anti-tips, rosepeppar har verkligen inget i en puled pork att göra, när den ligger med så länge så får den precis allt att smaka metalliskt tycker iallafall jag, så det gör jag inte om:)

• passo
    Petrol skrev 2013-09-10 14:11:03 följande:
    Generellt tycker jag att fläsk passar bäst till pulled då jag upplever det som saftigare oavsett recept egentligen, givetvis lite beroende på hur man hanterar skyn etc och vilka övriga små variationer man har på sin köttklump,. Har själv en i ugnen nu på picnicbog med chipotlar, någon noname barbeque sås, morötter lök sambal och lite sesamolja att svettas med, tänkte jag skulle lukta på den en smula om en timme eller 4  och se vad som verkar saknas:)

Ja fläskkött passar nog ypperligt till detta...kanske är det bäst att köra det först och senare när jag har mer erfarenhet av hur det funkar testa högrev eller liknande. ok rosepeppar har jag alltså INTE i, tack! Antitips är lika uppskattat de!!
  • passo

Ååå ni gör det svårt för mig:)) men tack för recepten!!

Svar på tråden pulled pork/pulled beef..