pulled pork/pulled beef..
Hej!! Har någon ett gott recept på pulled pork eller pulled beef? Vilket föredrar ni och varför? Jag tänkte testa det imorgon:))
Hej!! Har någon ett gott recept på pulled pork eller pulled beef? Vilket föredrar ni och varför? Jag tänkte testa det imorgon:))
Ingen som har fler recept? Sjuk som jag är kommer jag få vänta några dagar med att handla till maten.....suck....! Hinner därför kika massor av recept!:)))
Ja vi har testat flera recept och det verkar vara en mycket överreklamerad grej, SÅ gott är det inte. Smakar okej, inte mer oavsett recept.
Jag brukar köra vitlök, chili, citronskal, färska eller frysta örter, lök, salt, peppar, färska tomater och ev nån soltorkad tomat i mixern till en sörja, i med lite olja och kladda på köttet, runt om köttet lägger jag klyftas lök och ibland mer vitlök. Det brukar bli gott.
Kan även passa på att ge ett anti-tips, rosepeppar har verkligen inget i en puled pork att göra, när den ligger med så länge så får den precis allt att smaka metalliskt tycker iallafall jag, så det gör jag inte om:)
Jag har testat att göra både pulled pork samt pulled beef. Själv tycker jag att pulled beef blir snäppet godare. Jag använde mig utav fransyska till pulled beef. Jag utgick från detta recept men hade lite andra kryddor.
http://kryddburken.se/2011/04/11/pulled-beef-en-langdragen-oxe/
Ååå ni gör det svårt för mig:)) men tack för recepten!!