Bf Juni 2014
Hej hej!
Jag är beräknad till 31 maj, men misstänker att det blir en junibebis, Plussade 3+4 och tycker att tiden går såååå långsamt! Har två söner (4 & 2 år) också. :)
Hej hej!
Jag är beräknad till 31 maj, men misstänker att det blir en junibebis, Plussade 3+4 och tycker att tiden går såååå långsamt! Har två söner (4 & 2 år) också. :)
Ja, tack och lov för familjeliv som kan underlätta det långa väntandet lite. :)
Jag har tagit 4-5 graviditetstest redan, bara för att vara på den säkra sidan. :D Inte är jag mindre orolig för det. Gaah!
Hur mår ni då? Jag har mått jätteilla ett par dagar men nu tycker jag att jag mår relativt som vanligt, bortsett från lite extra trötthet och molande i livmodern.
Jag var mitt i en pulverdiet-kur när jag fick veta att jag är gravid och min kropp verkar kräva fett och salt. Steker tortillas med massa ost och pesto emellan. Såååå gott!!
Imorgon ska jag ta ett nytt digitalt test med indikator. Då borde det stå 2-3. Seeeedan ska jag lugna ner mig.
Idag har jag inte känt mig så gravid, men jag hoppas symtomen kommer tillbaka. Jag är mest trött och tarmarna arbetar vääääldigt långsamt. Uppblåst och trög i magen. Men inte så mycket illamående.
Börjar tappa koll på vad jag skrivit i vilka trådar, men vi väntar iaf vårt tredje barn. Har två söner på snart 4 och nyss fyllda 2. Vår första tog 6 månader aktiva försök, de andra två har otroligt nog tagit sig på första försöket. Jag hoppas, hoppas, hoppas bara att vi får gå hela graviditeten och att slutresultatet blir en levande, frisk bebis.
Men det är 51 dagar kvar innan vi passerat den mest riskabla delen. Det är ju en evighet. Jag kommer hinna oroa ihjäl mig innan dess...
Grattis och välkommen alla nyisar!
Här är vi i vecka 5+1 idag och när jag pissade på clearblue med veckoindikator kom det upp 3+, så just nu känns det lugnt. Då ska man dock ha i åtanke att jag pissat på graviditetstest för närmare 700 kronor sedan vi fick första plusset i vecka 3+4. Jag är sååå orolig jämt! Ska försöka få ett VUL någon gång i vecka 7-8 och hoppas att jag ska vara lite lugnare efter det.
Jag har inte ringt någon MVC ännu. Det känns så tidigt. Eftersom det är tredje barnet brukar man inte få komma in förrän vecka 10-12 i vilket fall. Men rätt vad det är kanske jag slår en signal. :)
Jag är också jättesvullen Zwoom. Fick ha gravidbyxor på jobbet igår. Och jag är bara i vecka 6 (5+2).
Fick lite hastigt och lustigt berätta för chefen idag, då han erbjöd mig en omplacering i min tjänst (som jag varit ute efter länge). Kommer börja arbeta på en ny arbetsplats i januari och sedan gå hem i maj. Tyckte att det kändes mest rättvist att informera om läget då. :D
Jag bor på Gotland. :)
Vecka 5+4 idag. Vaknade på morgonen och kände mig inte det minsta gravid. Nu ligger jag dock i soffan, tokillamående, och försöker låta bli att kräkas.
Bokat tid för VUL den 21 oktober. Skönt!