• EMTP

Bf Juni 2014

EMTP skrev 2014-01-05 21:01:32 följande:
    När vi väntade nr. 2 önskade vi oss en lillebror till storebror, och när vi berättade vad vi väntade för något (och var helt överlyckliga) fick vi faktiskt kommentaren "Nej, vilken otur ni har!". Hade det inte varit från makens gamla farmor hade jag förmodligen nitat personen. :D
    Vi väntade alltså vår andra son då. Nu när vi väntar vår tredje son säger folk mest "jaha". :D
  • EMTP
    LokesMammi skrev 2014-01-05 20:58:34 följande:
    Hade även hoppats på en tjej för farmors skull så nån av hennes namn kunde "föras vidare". Nu får det bli efter farfar ist! =)
    Vi hade sådan tur att barnens farmor hade smeknamnet Kaj som liten. Så istället för att föra vidare hennes namn fick vi föra vidare hennes smeknamn istället. Kanske kan ni "översätta" hennes namn till någon kill-version? Typ Viktoria och Viktor. Och Erika och Erik. Sedan kommer jag kanske inte på så många fler. :D

• EMTP
    LokesMammi skrev 2014-01-05 21:08:38 följande:

Tack! Ja, vågar inte skaffa en tredje, blir en kille det med säkerligen! =) hehe Men sen är jag så gammal o ill inte ha 1år mellan barnen så det blir bara två barn! =)

Hon hette Karin Viola! =)
    Idun Viola hade varit fint! =)
    Åh, det var svåra namn att översätta till grabb-namn. Viola är jättefint!

Har ni några pojk-namnförslag? *nyfiken*
  • EMTP
    Tizi skrev 2014-01-05 21:58:35 följande:
    Grattis till pojken Lokesmammi! En av anledningarna till att jag kollade kön med nr2 var just att jag trodde och hoppades så att det skulle vara en tjej att jag var rädd att jag inte skulle bli "glad" om det visade sig vara en kille till vid förlossningen. Då ville jag hinna knyta an ett tag innan isf. Nu vet jag ju inte alls om det hade blivit om det hade varit en pojk men så tänkte jag då iaf!
    Jag tänkte tvärtom den här gången. Att när ungen väl är ute kommer jag älska den gränslöst oavsett "sort", men att jag kanske skulle gå och gräma mig nu fram till förlossningen att jag aldrig kommer bli mormor (eller den enkla svärmodern) eller vad det nu än må vara som jag "förväntade" mig med en dotter. Men nu hade ju grabben därinne bestämt sig för att göra det känt att han är just en grabb, så nu håller jag på och anpassar mig till det. :) Längtar inte mindre efter ungen för det. :)

Men det är dock skönt att läsa om andras tankar ocskå. :)
  • EMTP

Jag tar ut semester antingen 6:e eller 13:e maj (bebis beräknad till 24 maj). Förhoppningsvis 6:e. :D

• EMTP
    Sessan4 skrev 2014-01-07 07:50:27 följande:
    Ang appar.. Jag har 4 st och alla säger olika. Är i v 18 (17+0) idag.
    Apparna säger -Nu är det dax för ultraljud!!
    Men det verkar vara vanligare att man gör ul närmare v20?!.
    Sen stör det mig att alla säger olika, 1177 appen som borde vara mest tillförlitlig säger att fostret är 20cm o väger 250g medan de andra tex pampers säger 14 cm och 120g.

Är inte alla foster lika stora fram till v 20 typ?
    Någon annan som reagerat?
    Kan det vara att en del appar skriver hur det är i början av graviditetsveckan och andra appar hur det är i slutet av den veckan?

• EMTP
    Sessan4 skrev 2014-01-07 08:51:51 följande:
    det är lite väl snabb tillväxt med 6 cm på en vecka, kollade igen och enligt den lila grav appen så är barnet inte så stort somm 1177 säger förrän i slutet på v 19 Flört

Skumt är det i alla fall
    Då skulle jag gå på den som säger att barnet är tyngst, så det kan förklara min viktuppgång. ;) :P
  • EMTP
    zaybia skrev 2014-01-07 11:25:50 följande:
    Jag kollade upp lite det här med graviditetspenning och föräldraledighet och så igår. Jag jobbar som undersköterska på ett äldreboende så 60 dagar innan beräknad födsel kan jag få graviditetspenning. Jag lär mest troligt utnyttja de dagarna oxo för dessa foglossningar jag har nu håller på att ta död på mig :P och sen funderar jag på att eventuellt ta ut semesterdagar oxo. Man kan ju bara spara fem dagar/år så tar jag inte ut de andra dagarna försvinner dem.
    Man kan väl spara allt över 20 dagar? Jag har dock aldrig hört talas om att man skulle kunna spara all semester när man går på föräldraledighet. Eller ja. Du behöver ju inte ta ut den INNAN du går på ledighet (semester bryter föräldraledighet) men du kan inte spara den till nästa år.
  • EMTP
    Sessan4 skrev 2014-01-11 16:30:14 följande:
    Jag känner mig lite nedstämd, har åkt på foglossning denna gång och går runt med ständiga smärtor i bäckenet
    Jag måste ringa vc på måndag, jag inser att jag inte kommer klara att jobba heltid. Jag har inte alls lust med det här, det är hemskt att bli så handikappad. Jag hoppas i alla fall kunna jobba halvtid.

Jag vill inte vara sjukskriven.. Eller ha ont för den delen.. Crap
    Jag har som du. :( Går runt och hasar mig lite försiktigt framåt här hemma. Har dock mest ont i bakfogarna än så länge,. Använder foglossningsbälte och vetevärmaren, annars hade det inte gått. Men man blir ju så otroligt handikappad.

Nu har jag ju ett stillasittande jobb så jag kommer ju inte behöva bli sjukskriven för just det här iaf.
  • EMTP
    Sessan4 skrev 2014-01-13 10:10:21 följande:
    Grattis till RUL, hoppas allt såg bra ut! min dotter blir 4½ i sommar när bebisen kommer så vi ha inte haft en bebis på ett tag här heller. Det va en total överraskning att bli gravis naturligt men väldigt välkommet. Känns som en bra ålder för dottern att få syskon nu, hon har fått all uppmärksamhet och tid i 4 år så hon är stolt och förväntansfull inför bebisens ankomst.
    Hon har kompisar i samma ålder som fåt syskon så hon studerar dem noga Flört

DevilsDaughter

Stackare, hoppas det inte blir värre..
    Jag har vilat mycket i helgen så jag har inte lika ont nu men skall få träffa en sjukgymnast idag, det känns bra o få veta hur man skall göra.
    Är det gruppinformationen du ska på via MVC? Eller ska du gå på något enskilt?
    Om det är gruppinformationen: När börjar den och behlvde man anmäla sig innan?
Svar på tråden Bf Juni 2014